کد خبر: 28893 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 ژوئن 2013 - 10:52

با رقابت یک میلیون داوطلب؛

چهل و یکمین ماراتن کنکور کلید خورد/ تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای غایبان

خوبان خبر: کنکور سراسری سال 92 که از صبح امروز با رقابت 251 هزار داوطلب در گروه ریاضی پا به چهل و یکمین سال عمر خود گذاشت، تا صبح شنبه 8 تیر ادامه دارد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، آزمون سراسری سال جاری با شرکت یک میلیون و 83 هزار و 571 داوطلب از صبح امروز پنجشنبه 6 تیر با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آغاز شد.

به گفته ابراهیم خدایی – رئیس سازمان سنجش، در رشته ریاضی و فنی به همراه داوطلبان دانشگاه آزاد در کل 200 هزار داوطلب پذیرفته خواهند شد.

وی در جمع خبرنگاران درباره تفاوت بارز آزمون امسال با سالهای گذشته به تجمیع کنکور دانشگاه آزاد و سازمان سنجش اشاره کرد و گفت: سازمان سنجش تنها کنکور را برگزار می کند اما سایر امور مربوط به انتخاب رشته داوطلبان، گزینش و اعلام اسامی بر عهده مرکز آزمون دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

زمان انتشار کلید سوالات

رئیس سازمان سنجش درباره زمان انتشار کلید سوالات و اعلام نتایج اولیه، گفت: کلید سوالات از یکشنبه 8 تیر در سامانه سازمان سنجش منتشر و نتایج اولیه نیز 12 مرداد اعلام خواهد شد.

جزئیات پذیرش بدون آزمون

وی درباره پذیرش بدون آزمون، اظهار داشت: امسال 10 هزار رشته محل در دوره بدون آزمون داوطلب می پذیرند، داوطلبان در صورت غایب بودن و ثبت‌نام نکردن در آزمون سراسری هم می‌توانند برای انتخاب رشته‌ های بدون آزمون اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش دانشجو

خدایی درباره میزان پذیرش دانشجو، با بیان اینکه امسال 18 هزار نفر افزایش شرکت کننده داشتیم، ادامه داد: برای دانشگاه آزاد 7 درصد پذیرش دانشجو در دوره با آزمون و 93 درصد برای رشته های بدون آزمون سازمان سنجش اعلام شده است، در کل 677 هزار داوطلب پذیرفته خواهند شد.

تکلیف کنکور 93

رئیس سازمان سنجش درباره آخرین وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری کنکور در سال 93، اظهار داشت: در صورت تصویب نهایی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در مجلس، 85 درصد ظرفیت های کل آموزش عالی در 5 سال بدون آزمون خواهد بود، در این میان پذیرش 15 درصد رشته‌ های پر داوطلب با آزمون است، اما در کل کنکور 93 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/77

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads