کد خبر: 28772 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 ژوئن 2013 - 10:57

قطع روابط جنبش جهاد اسلامی و حماس

خوبان خبر: در حالی که جنبش جهاد اسلامی در پی رویدادهای این هفته تمامی روابط خود با حماس را قطع کرده، حماس خواستار انتظار همه طرف ها تا تکمیل تحقیقات شده است.

به گزارش خوبان، مشرق به نقل از العالم، در پی درگیری پلیس حماس و اعضای جنبش جهاد اسلامی”رائد جندیه ” از فرماندهان ارشد گروهان های “القدس” شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در شهر غزه کشته شد و در حادثه دیگری که در تشییع جنازه وی روی داد، “محمد الحرازین ” یکی از فرماندهان جهاد اسلامی در این منطقه مجروح شد.

در پی این حوادث جنبش جهاد اسلامی روابط خود با حماس را قطع کرد.

رائد جندیة، روز یکشنبه در درگیری میان پلیس حماس و جنبش جهاد اسلامی در غزه و به دلیل اصابت گلوله به سرش جان خود را از دست داد؛ حماس می گوید پلیس به دلیل متهم بودن الجندیه به ربودن یک شهروند فلسطینی قصد بازداشت وی را داشت، اما در این درگیری گلوله ای از سلاح خود جندیه شلیک شد و به سرش اصابت کرد!!

حماس هرگونه دست داشتن در مرگ جندیه را رد کرده است، اما جنبش جهاد اسلامی این موضوع را نپذیرفت و اعلام کرد الجندیه با گلوله ای که پلیس وابسته به دولت برکنار شده حماس شلیک کرد، به قتل رسیده است.

در مراسم تشییع جنازه جندیه یکی از اعضای گردان‌های القسام وابسته به حماس با خودرو خود محمد الحرازین، از فرماندهان جهاد اسلامی را زیر گرفت که این حادثه باعث قطع رابطه کامل جنبش جهاد اسلامی با حماس شد که این روزها شرایط سخت و طاقت فرسایی در باریکه غزه دارد.

منابع اطلاعاتی جهاد اسلامی در گفت و گو با پایگاه “گردان های القدس” اعلام کردند: الحرازین در تصادف با یک خودروی جیپ که راننده آن از اعضای جنبش حماس بود دچار شکستگی استخوان شد. این حادثه خفقان حاکم بر فضای تشییع جنازه شهید جندیه را افزایش داد.

خضر حبیب، از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین به روزنامه القدس العربی، گفت: تصمیم جنبش جهاد اسلامی به دلیل اقدامات توهین آمیز برخی افراد وابسته به گردان‌های “القسام”، شاخه نظامی جنبش حماس در مراسم تشییع جنازه “رائد جندیة” از فرماندهان جهاد اسلامی، صورت گرفته است.

حماس اعلام کرده در حال تحقیق درباره این موضوع است و از همه خواسته تا پایان تحقیقات منتظر بمانند.سامی ابوزهری، سخنگوی رسمی حماس هم گفت: رابطه بین حماس و جهاد خوب است و رویدادهای منطقه الشجاعیه در شرق غزه ماهیت حقوقی دارد!!

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads