کد خبر: 28601 - تاریخ: یکشنبه، 23 ژوئن 2013 - 12:52

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان:

میانگین تراز آب دریای خزر 8 سانتیمتر کاهش را نشان می دهد

خوبان خبر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان: میانگین تراز آب دریای خزر در شش ماهه نخست سال آبی (92-91) نسبت به دوره مشابه در سال آبی قبل هشت سانتیمتر کاهش را نشان می دهد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، سیف الله آقابیگی عصر شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: با توجه به وضعیت نوسانات و میانگین تراز آب دریای خزر در شش ماهه نخست سال آبی جاری و تحلیل های انجام گرفته درباره داده های دریافتی از ایستگاه های تراز سنجی مستقر در سواحل جنوبی دریای خزر ضروری است تمامی طرح ها و برنامه های استراتژیک دولت در سواحل جنوبی دریای خزر با رویکرد به ویژگی های نوسانی این دریاچه و سناریوسازی های محتمل، مهندسی و عملیاتی شوند.

وی اظهارداشت: کاهش نزدیک به 80 سانتیمتری تراز آب دریای خزر طی 17 سال اخیر را نمی توان به عنوان افت و خیزهای معمولی این دریاچه به شمار آورد و احتمال ادامه کاهش تراز آب به عنوان دور جدیدی از ویژگی های نوسانی دریای خزر باید در ساخت تاسیسات در حریم این دریاچه بزرگ جهان مد نظر دستگاه های اجرایی ذیربط، پیمانکاران و سازندگان قرار گیرد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به سازگاری کاربری‌های حریم تالاب انزلی با محیط زیست یادآورشد: برای نخستین بار در استان حریم تالاب انزلی مشخص و با پیگیری های انجام گرفته نقشه‌های حد بستر تالاب نیز تهیه شده است که باید از طریق مبادی ذیربط به تصویب برسد.

 

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads