کد خبر: 28563 - تاریخ: شنبه، 22 ژوئن 2013 - 21:04

در خطبه های این هفته نمازجمعه خمام؛

حجت الاسلام عاشوری: انتخابات میزان اخلاص یا خودخواهی برخی افراد و جریان ها را نشان داد

خوبان خبر: کسانيکه 4 سال قبل، انتخابات پرشور رياست جمهوري را بدليل عدم اقبال عمومي به کانديداي مورد نظرشان، زير سؤال برده بودند امسال صرفاً بخاطر انتخاب کانديداي مورد نظر خود به وجد آمدند و با صدور بيانيه‌هايي دربارة جايگاه دموکراسي در ايران، داد سخن سر دادند. گويا اين آقايان مردم‌سالاري را به شرط چاقو مي‌خواهند؛ يعني اول بايد آنرا بشکافند تا اگر باب ميل آنان بود بپذيرند!

به گزارش خوبان: نمازجمعه این هفته خمام روز جمعه با حضور مردم ولایت مدار خمام و به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام عاشوری در خطبه اول با اشاره به اهمیت ایمان افزودند: همه ی ما مسلمانيم و کم‌وبيش درجاتي از ايمان را نيز داريم و حتّي مسائل ديني و اخلاقي را بطور کلّي قبول مي‌کنيم، لکن وقتيکه به مصاديقِ لوازمِ ايمان و مسائلِ جزئي‌ترِ احکامِ دين مي‌رسيم، دچار تزلزل و ترديد مي‌شويم. و حاضر نيستيم بدون چون و چرا و امّا و اگر، آنها را قبول کنيم.

2

خطیب نمازجمعه خمام در خطبه های سیاسی خود با اشاره به در پیش بودن ولادت باسعادت قطب عالم امکان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه گفتند: همه ی ما آرزو داريم که امام زمان(عج) ما را جزء ياران خود بپذيرد.

ایشان ویژگی های یاران امام زمان را اینگونه برشمردند:  ‌اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) در نامه 45 نهج‌البلاغه برخي از اين معيارها را خطاب به يکي از ياران خاص خودبه نام عثمان‌بن‌حنيف انصاري ذکر فرمودند: «أعيِنوني بِوَرَعٍ و إجتهادٍ و عفَّةٍ و سَدادٍ»، يعني «با پرهيزگاري و تلاش بسيار و با عفّت و پاکدامني و راستي، مرا ياري کنيد.» بنابراين ما با اينگونه اعمال خداپسندانه، هم‌اکنون نيز مي‌توانيم جزء ياران آن حضرت باشيم و به بهانة غيبت، از تکليف خود شانه خالي نکنيم.

3

امام جمعه ی خمام با اشاره به سی ودومین سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران در روز جمعه افزودند: شهید چمران با وجود خدماتي که در جبهه‌هاي جنگ انجام داده بود، ولي هيچ‌گاه نخواست موفقيّتي به نام خودش ثبت شود. او در لحظات بحراني، وسط ميدان بود. ولي در هنگام جشن پيروزي خودش را کنار مي‌کشيد و مشغول دعا و مناجات مي‌شد و سرانجام مزد مجاهدت مخلصانه‌اش را با درجة رفيع شهادت از خداوند گرفت.

ایشان با بیان این که پست ها و مناصب جمهوری اسلامی ایران معطر به خون شهداست ادامه دادند: در حال حاضر بسياري از مسئولين ما هم از يادگارهاي دوران دفاع مقدّس هستند. يعني اصل و اساس جمهوري اسلامي با ايثار و شهادت بنا شده است، حتّي مقام معظّم رهبري نيز از جامعة ايثارگران انقلاب اسلامي هستند که پايان همين هفته سالروز سوء قصد به جان ايشان در مسجد ابوذر تهران مي‌باشد.

1

حجت الاسلام و المسلمین عاشوری در پایان خطبه هایشان با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و روسیاهی دشمنان اسلام، ابراز داشتند: اين انتخابات، ميزان اخلاص يا خودخواهي برخي‌از افراد و جريان‌ها را هم نشان داد که آيا دلشان واقعاً براي نظام اسلامي مي‌سوزد يا براي انتخاب مردم احترام قائلند و يا فقط به خواهش‌هاي نفساني خود فکر مي‌کنند. کسانيکه 4 سال قبل، انتخابات پرشور رياست جمهوري را بدليل عدم اقبال عمومي به کانديداي مورد نظرشان، زير سؤال برده بودند امسال صرفاً بخاطر انتخاب کانديداي مورد نظر خود به وجد آمدند و با صدور بيانيه‌هايي دربارة جايگاه دموکراسي در ايران، داد سخن سر دادند. گويا اين آقايان مردم‌سالاري را به شرط چاقو مي‌خواهند؛ يعني اول بايد آنرا بشکافند تا اگر باب ميل آنان بود بپذيرند! اين مسئله نشان مي‌دهد که تبعيت از هوي و هوس و عضو ستون پنجم شيطان بودن، سنّ و سال، عامي و عالم، فقير و غني، ضعيف و قوي نمي‌شناسد؛ بلکه بايد انسان در تمام مراحل عمر از طريق قرآن و عترت، متصل به خداوند شود تا از شکار شيطان در امان بماند.

4

 

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads