کد خبر: 28305 - تاریخ: چهارشنبه، 19 ژوئن 2013 - 10:28

معاون وزیر راه خبر داد:

افتتاح راه‌آهن قزوین ـ ‌رشت‌ تا پایان سال 92+مشخصات‌ پروژه

احمد صادقی گفت: در صورت تأمین اعتبارات لازم راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت‌ تا پایان سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خوبان، احمد صادقی بعد از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه حدود یک‌هزار میلیارد‌ تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.rahahan

وی افزود: تاکنون 590 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است و بقیه ‌از محل فروش اوراق مشارکت و تملک‌های دولتی تأمین می‌شود.

معاون وزیر راه، با اشاره به مشخصه‌های ظاهری راه‌آهن مسیر قزوین ‌ـ ر‌شت‌ ـ انزلی افزود: این راه‌آهن یک پروژه ملی، فراملی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: این پروژه در آینده بخشی از جهان را به یکدیگر متصل کرده و موجب ایجاد اشتغال و سهولت در امر حمل و نقل و… در منطقه و جهان می‌شود.

صادقی با بیان اینکه کار اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ انزلی از سال 90 آغاز شد، خاطرنشان کرد: احداث راه‌آهن قزوین‌ ـ رشت‌ ـ انزلی از سال 90 با جدیت آغاز شد.

وی از مشخصه‌های ظاهری این پروژه را داشتن 73 ‌تونل ذکر کرد و یادآور شد: تا‌کنون حدود 81 درصد از حفاری آنها انجام شده است.

این مقام مسئول، داشتن 53 ‌پل خاص را از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قزوین ـ رشت ‌ـ انزلی دانست و یادآور شد: راه‌آهن مذکور 53 ‌پل خاص دارد.

به گفته وی، پل خاص به پل‌هایی گفته می‌شود که دهنه آن بیشتر از 20 متر و طول آن حدود 9 متر است و تاکنون پل‌های خاص این راه‌آهن 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن قزوین‌ ـ ‌ر‌شت پیش‌بینی شده است، متذکر شد: قبل از سال 90 حدود 43 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن در نظر گرفته شده بود و پس از آن سالانه 143 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 50 درصد پوشش بتنی مربوط به پل انجام شده و همزمان نیز اقدام‌های لازم در زمینه احداث ایستگاه رشت‌ ـ لوشان در دست اجرا‌ست.

صادقی با تصریح بر اینکه تا کنون کار نصب پایه‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم روند اجرای پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/248


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads