کد خبر: 28253 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 ژوئن 2013 - 14:20

واکنش شریعتمداری به خبر احضار احمدی نژاد به دادگاه

خوبان خبر: اين اقدام دستگاه قضايي، در شرايط حساس کنوني که انتخابات پرشور و حماسي اخير، دشمنان بيروني نظام را با حيرت آميخته به عصبانيت روبرو کرده است حرکتي فراتر از يک «اقدام نسنجيده» است

به گزارش خوبان: حسین شریعتمداری در ستون نکته کیهان نوشت: ديروز پايگاه اطلاع‌رساني دولت از احضاريه‌اي که دادگاه دادگاه احمدی نژادبراي دکتر احمدي‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش اين پايگاه «شعبه 76 دادگاه کيفري استان تهران، محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور را با شکايت علي لاريجاني، رئيس‌مجلس شوراي اسلامي به دادگاه احضار کرده است». تاريخ رسيدگي به اين شکايت 5 آذرماه 1392 يعني نزديک به 4 ماه بعد از پايان مسئوليت 8ساله رئيس‌جمهور محترم تعيين شده است!
خبر شکايت از رئيس‌جمهور و احضار ايشان به دادگاه بلافاصله پس از اعلام در صدر اخبار رسانه‌هاي خارجي قرار گرفت و در داخل کشور اين پرسش را پديد آورد که چه کساني و با چه انگيزه‌اي دست به اينگونه اقدامات مي‌زنند؟! آيا مسئولان محترم قوه ‌قضائيه از صدور و ابلاغ اين احضاريه براي رئيس‌جمهور محترم باخبر بوده‌اند؟ اگر پاسخ مثبت است، کدام انگيزه و چه ضرورت فوري و فوتي در ميان بوده است که تأخير در صدور و ابلاغ اين احضاريه را جايز ندانسته! و براي ابلاغ آن در شرايط حساس کنوني کشور عجله داشته‌اند؟! آنهم احضاريه‌اي که با تاريخ تشکيل دادگاه بيش از 6ماه فاصله دارد؟!
اين اقدام دستگاه قضايي، در شرايط حساس کنوني که انتخابات پرشور و حماسي اخير، دشمنان بيروني نظام را با حيرت آميخته به عصبانيت روبرو کرده است حرکتي فراتر از يک «اقدام نسنجيده» است و اگر کار برخي از نفوذي‌هاي بدخواه مردم و مسئولان محترم قضايي نباشد به يقين پاي بي‌تدبيري در ميان است که شايسته دستگاه قضا نيست و در هر حال حرکتي جفاکارانه در حق رئيس‌جمهوري است که اگرچه طي چندماه اخير نمونه‌هايي از اقدامات و مواضع غيرقابل دفاع داشته است ولي خدمات بي‌وقفه و فراوان ايشان در بسياري از زمينه‌ها با هيچ دولت ديگري حتي قابل مقايسه هم نيست. آيا شرط انصاف و رسالت تقدير از آن همه زحمات و خدمات دکتر احمدي‌نژاد، ارسال احضاريه براي ايشان است؟!
و اما، چنانچه مسئولان محترم دستگاه قضايي کشور از اين اقدام بي‌خبر بوده‌اند و کساني دور از چشم-ان‌شاءالله تيزبين!- آنها براي دومين شخصيت بلندپايه نظام برگه احضاريه به دادگاه فرستاده‌اند، اين افراد چه کساني هستند؟! و از اين اقدام چه انگيزه‌اي داشته‌اند؟!
ممکن است گفته شود که دستگاه قضايي مصلحت‌انديش نيست و نمي‌تواند در انجام وظيفه و رسالت قضايي خود کوتاهي کند! که در اين صورت بايد پرسيد، اولا؛ چرا احضاريه براي دادگاهي که 6ماه ديگر نوبت آن است، امروز فرستاده مي‌شود؟ آيا مسئولان محترم قضايي احتمال مي‌داده‌اند بعد از پايان دوره مسئوليت آقاي احمدي‌نژاد، دسترسي به ايشان نداشته باشند؟! که اگر اينگونه هم باشد، هنوز 2 ماه تا پايان دوران رياست‌جمهوري دکتر احمدي‌نژاد فرصت داشته‌اند! و اساسا مگر شخصيتي مانند احمدي‌نژاد مي‌تواند بعد از پايان مسئوليت، مجهول‌المکان! باشد؟! ثانيا؛ آيا دستگاه محترم قضايي در موارد مشابه ديگر نيز با همين سرعت و قاطعيت! برخورد مي‌کند؟! يعني احساس مسئوليت آقايان محترم فقط در برخورد با رئيس‌جمهور برانگيخته مي‌شود؟!

حسين شريعتمداري


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads