کد خبر: 28223 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 ژوئن 2013 - 00:18

18 کرسی به اصولگرایان رسید؛

اسامی ۳۱ نفر اول انتخابات شورای اسلامی شهر تهران/ ورزشکاران فاتح میدان/ جاماندگان شورا + جدول

خوبان خبر: در حالی در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران یک هزار هفتصد نفر با یکدیگر رقایت کردند که در نهایت 31 نفر به پارلمان شهری راه پیدا کردند.به نظر می رسد بزرگترین شکست را لیست اتئلاف در امتداد مهر منتسب به دولت داشته که با وجود حضور وزیر کار سابق به عنوان سر لیست و معرفی نیکزاد به عنوان شهردار اقبال مردمی را نداشت.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، اسامی 31 نفر ازمنتخبین مردم تهران در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر در رسانه ها اعلام شد اما ایمان قربانی مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران در این باره گفت: هنوز هیئت اجرایی و نظارت در فرمانداری جلسه دارند و نتایج نهایی پس از آن در نشست خبری اعلام می شود .

در جدول زیر در کنار اسامی منتخبین مردم تهران که امروز از سوی اکثر رسانه ها منتشر شده با گرایشات سیاسی آنها را به همراه توضیحات مختصری از سوابق شان مشاهده می کنید.

توضیحات

ائتلاف

گرایش

نام و نام خانوادگی

ردیف

«مهدی چمران» برادر کوچکتر شهید مصطفی چمران است و تا مقطع کارشناسی ارشد معماری در دانشگاه تهران تحصیل کرده است. وی در مقاطعی، ریاست دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده داشته است. او ریاست دوره دوم شورای اسلامی شهر تهران نیز از جمله مسئولیت‌های اجرایی وی است.

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

مهدی چمران

1

علیرضا دبیر کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که پس از کسب موفقیت های ورزشی پا به عرصه سیاست گذاشت و در انتخابات شوراها شرکت کرد. علیرضا دبیر دارای دکترای منابع انسانی است. او از اعضای دوره قبلی شورای شهر تهران نیز محسوب می شود.

خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت

اصولگرا

علیرضا دبیر

2

حسین رضازاده مشهورترین چهره وزنه برداری ایران است که دارندهٔ دو مدال طلای المپیک و رکورددار جهانی حرکت دوضرب در دستهٔ فوق سنگین است. او در این دوره از انتخابات شورای شهر از سوی مردم تهران انتخاب شد. او اکنون رییس فدراسیون وزنه برداری ایران و عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال سایپا نیز محسوب می شود.

پیشرفت و عدالت ایران اسلامی

اصولگرا

حسین رضازاده

3

احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوم محمد خاتمی بود که پس از استعفای عطاءالله مهاجرانی تصدی وزارت ارشاد را گرفت. وی همچنین در دوره سوم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حمایت ائتلاف اصلاح طلبان به شورای اسلامی شهر تهران راه یافته بود.

نخبگان شورای شهر

اصلاح طلب

احمد مسجد‌جامعی

4

حبیب کاشانی یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر تهران است که موفق به راه یابی مجدد به دوره چهارم شورای شهر تهران شد. او مدتی نیز به عنوان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران فعالیت می‌کرد.

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

حبیب کاشانی

5

هادی ساعی قهرمان تکواندو جهان و المپیک است. او با به‌دست آوردن دو مدال طلا و یک مدال برنز، پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در تاریخ بازیهای المپیک است. هادی ساعی عضو دوره قبلی شورای شهر تهران بود.

فراگیر آبادگران

اصولگرا

هادی ساعی

6

مرتضی طلایی رییس پلیس سابق تهران بود که در سال ۱۳۸۶ و در زمان فرماندهی سید اسماعیل احمدی مقدم رئیس کل ناجا با درجه نظامی سردار سرتیپ پاسدار بازنشسته شد و هم اکنون از اعضای کنونی شورای اسلامی شهر تهران است.

پیشرفت و عدالت ایران اسلامی

اصولگرا

مرتضی طلایی

7

پرویز سروزی عضو هیئت موسس و شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیر کل و دبیر استان تهران این جمعیت است وی مسئولیت های اجرایی ، سیاسی متعددی را در طول این سال ها بر عهده داشته است.

اصولگرا

پرویز سروری

8

رضا تقی‌پور از ۱۳۸۸ تا آذر ۱۳۹۱ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود و سمت مشاور رئیس‌جمهور دولت دهم در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده داشت. او مدرک دکترای علوم پیشرفتهٔ مدیریت از دانشگاه بوردو فرانسه مشترک با سازمان مدیریت است همچنین کارشناسی ارشد مهندسی صنایع مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه علم و صنعت ایران را نیز دارا می‌باشد.

اصولگرا

رضا تقی پور

9

عباس شیبانی متولد ۱۳۱۰ در تهران، او 4 دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بوده است و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوم نیز بوده است و در دوره قبلی شورای شهر نیز حضور داشته است.

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

عباس شیبانی

10

او دارای مدرک کارشناس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی از دانشگاه علامه طباطبایی است. سخنگوی سابق حزب اسلامی کار و رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار نیز بوده است.

آبادگران شهر

اصلاح طلب

الهه راستگو

11

مهندس اسماعیل دوستی، نامزد ائتلاف اصلاح طلبان، حزب اعتدال و توسعه بود که منتخب مردم تهران در انتخابات شورها شد.

متخصصین مدیریت شهری

اصلاح طلب

اسماعیل دوستی

12

احمد دنیامالی، رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی و معاون سابق محمدباقر قالیباف بوده است که پیش از این عضوکارگروه صنعتی سازی مسکن، شرکت مدیریت پروژه‌های ساختمانی ایران نیز بوده است.

کارآزمودگان مدیریت شهری

اصلاح طلب

احمددنیامالی

13

محمد مهدی فرزند شهید تندگویان که در این دوره از سوی رئیس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان کاندیدای اصلاح طلب این دوره از انتخابات شوراها معرفی شد.

متخصصین مدیریت شهری

اصلاح طلب

محمد مهدی تندگویان

14

محمد سالاری عضو شورایعالی حزب همبستگی می باشد. وی مدتی نیز مدير مسئول روزنامه همبستگي بوده است.

متخصصین مدیریت شهری

اصلاح طلب

محمدسالاری

15

فاطمه دانشور عضو اتاق بازرگانی و مدیر عامل موسسه خیریه مهرآفرین می باشد.

متخصصین مدیریت شهری

اصلاح طلب

فاطمه دانشور

16

احمد حکیمی‌پور عضو فعال جبهه اصلاحات است و هم اکنون عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان محسوب می شود.

اصلاح‌طلبان

اصلاح طلب

احمد حکیمی‌پور

17

رحمت الله حافظی سمت معاونت اجرایی و پشتیبانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

رحمت‌الله حافظی

18

مجتبي شاكري، عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي است.

خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت

اصولگرا

مجتبی شاکری

19

محمد حقانی کارشناس رسمی دادگستری است.

متخصصین مدیریت شهری

اصلاح طلب

محمد حقانی

20

وی مبارز سیاسی پیش از انقلاب است و در دوران دفاع مقدس در راه اندازی ستاد پشتیبانی در دانشگاه ها و آموزش و پرورش شرکت کرده است. او بیش ترین فعالیت های خود را در حوزه تخصصی-فرهنگی دانشگاهی انجام داده است. او هم اکنون استاد مهندسی و مدیریت در دانشگاه امیرکبیر تهران است

خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت

اصولگرا

اقبال شاکری

21

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

ابوالفضل قناعتی

22

سید عبدالحسین مُختاباد آهنگساز و خواننده سنتی است. وی در عرصه موسیقی تاکنون بیش از ۲۰ اثر تولید کرده‌است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی علوم‌اجتماعی از دانشگاه تهران است.

اصلاح طلبان

اصلاح طلب

عبدالحسین مختاباد

23

معصومه آباد عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای سوم شهر تهران بوده است که در دوران دفاع مقدس نیز فعالیت های گسترده ای از خود نشان داده است.

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

معصومه آباد

24

غلامرضا انصاری یک دیپلمات بوده است و سفیر سابق ایران در روسیه بوده است. در این دوره از سوی رئیس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان کاندیدای اصلاح طلب این دوره از انتخابات شوراها معرفی شد.

اصلاح طلبان

اصلاح طلب

غلامرضا انصاری

25

مهدی حجت در این دوره از سوی رئیس ستاد هماهنگی جبهه اصلاحات به عنوان کاندیدای اصلاح طلب این دوره از انتخابات شوراها معرفی شد.

اصلاح‌طلبان

اصلاح طلب

مهدی حجت

26

عباس جدیدی کشتی‌گیر آزادکار سابق کشورمان است و یک مدال طلای قهرمانی جهان در کارنامه دارد.

زاگرسیان ایران اسلامی

اصولگرا

عباس جدیدی

27

عبدالمقيم ناصحي متولد 1327 در بوئين زهرا قزوين، عضو جامعه روحانيت مبارز تهران است و فوق ليسانس در علوم حوزوي می باشد.

آبادگرانایران اسلامی

اصولگرا

عبدالمقیم ناصحی

28

محمد مهدی مفتح (پسر بزرگ محمد مفتح) نماینده مجلس چهارم و پنجم، هفتم و هشتم و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بوده است.

آبادگران ایران اسلامی

اصولگرا

محمد مهدی مفتح

29

محسن پیرهادی از فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی است که در طول سال های اخیر در شهرداری تهران فعالیت کرده است.

پیشرفت و عدالت ایران اسلامی

اصولگرا

محسن پیرهادی

30

محسن سرخو رئيس شوراي سياسي حزب اسلامي كار بوده است که در این دوره موفق به راه یابی به چهارمین دوره شورای شهر تهران شده است.

اصلاح طلبان

اصلاح طلب

محسن سرخو

31

* نکته: محمد مهدی مفتح در انتخابات میان دوره ای مجلس انتخاب شد و نام او از لیست شورای شهر تهران حذف خواهد شد و محمد سلطانی فر جایگزین وی در لیست شوراها می شود.

* به این ترتیب اعضای شورای شهر را 18 اصولگرا و 13 اصلاح طلب تشکیل می دهند.

در حالی در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران یک هزار هفتصد نفر با یکدیگر رقایت کردند که در نهایت 31 نفر به پارلمان شهری راه پیدا کردند.

_ بر اساس این گزارش، سهم هر لیست انتخاباتی در شورای چهارم به شرح زیر است:آبادگران ایران اسلامی 11 نفر ( عباس شیبانی ـ مهدی چمران ـ حبیب کاشانی ـ معصومه آباد- رضا تقی پورـ رحمت الله حافظی -پرویز سروری – اقبال شاکری- مرتضی طلایی- ابوالفضل قناعتی ـ محمدمهدی مفتح)

لیست ائتلاف خدمت‌گزاران آبادانی و پیشرفت در تهران 14 نفر ( پرویز سروری- مهدی چمران-رضا تقی پور- مرتضی طلایی – مجتبی شاکری- اقبال شاکری- ابوالفضل قناعتی- حسین رضازاده- رحمت الله حافظی- معصومه آباد -محمد مهدی مفتح- عبد المقیم ناصحی- حبیب کاشانی- علیرضا دبیر)

لیست ائتلاف پیشرفت و عدالت ایران اسلامی 12 نفر (مرتضی طلایی- معصومه آباد- مهدی چمران- رضا تقی‌پور-مهدی حجت -علیرضا دبیر -احمد دنیامالی – پرویز سروری – عباس شیبانی -ابوالفضل قناعتی- حبیب کاشانی -حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی )

لیست اصلاح طلبان 13 ( احمد مسجدجامعی – احمد حکیمی‌‌پور- غلامرضا انصاری – اسماعیل دوستی- مهدی حجت -محمدمهدی تندگویان- سیدعبدالحسین مختاباد- الهه راستگو – محمد سالاری- مسعود سلطانی‌فر- فاطمه دانشور- محمد حقانی -احمد دنیامالی)

لیست ائتلاف جهادگران نوسازی تهران2 ( هادی ساعی-محمد حقانی)

جاماندگان شورا
بسیاری کارنامه کاری شورای شهر سوم را نسبت به دو شورای دیگر درخشان تر می دانستند،15 عضو شورای شهر تهران هفته ای دوبار دور هم جمع می شدند تا در خصوص شهرمان تصمیم بگیرند. انتخابات شورای شهر چهارم برگزار شد اما نام برخی از آنها در لیست منتخبان شهروندان تهرانی به چشم نمی خورد
.
12 سال است که سکان شهر تهران بر دستان 15 نفر است. 15 نفری که برخی تجربه حضور در شورای شهر دوم را هم داشتند. اما حالا باید در شورای چهارم جای خود را به نیروهای تازه نفس بدهند .
حسن بیادی، خسرو دانشجو، پروین احمدی نژاد سه عضو فعلی شورای شهر هستند که در این انتخابات رای نیاوردند . حمزه شکیب رسول خادم و محمد علی نجفی نیز از ابتدا قصد حضور دوباره در شورای چهارم را نداشتند .معصومه ابتکار نیز به حکم هیات نظارت بر شوراها رد صلاحیت شد و رئیس کمیته محیط زیست شورا از میدان رقابت های انتخابات شوراها حذف شد .
اقبال چهره های ورزشی
در لیست غیر رسمی منتشر شده چهرهای ورزشی تعداد خوبی دارند و مشخص است که  اوضاع لیست اصلاح طلبان در شورا بهتر از دورهای گذشته است که فرمان شورا در دست آباد گران بود.
به نظر می رسد بزرگترین شکست را لیست اتئلاف در امتداد مهر منتسب به دولت داشته که با وجود حضور وزیر کار سابق به عنوان سر لیست و معرفی نیکزاد به عنوان شهردار اقبال مردمی را نداشت.
بر این اساس شورای چهارم ترکیبی از چهره های ورزشی، اصلاح طلبان و مدیران شهری است.
انتهای پیام/75

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads