کد خبر: 28159 - تاریخ: یکشنبه، 16 ژوئن 2013 - 18:18

امام جمعه خمام: دشمنان ایران اکنون زیر انگشتان رنگی ملت مسلمان ایران کمر خم نموده و زانو زده اند

خوبان خبر: حجت الاسلام عاشوری تلاش بعدی دشمن بعد از شکست در انتخابات را چانه زنی با مسئولان دانستند و ابراز امیدواری کردند مسئولان نیز همچون ملت استوار و مقاوم باشند.

به گزارش خوبان: نمازجمعه این هفته خمام روز جمعه به امامت حجت الاسلام عاشوری در مسجد جامع خمام برگزار شد.

ایشان با بیان این که باید در تمام نوشته ها و سخنان و برنامه های نمایشی خود اتصال همه ی امور خود را به خداوند نشان دهیم گفت: کسيکه هر روز از تلويزيون سرود ايران، ايران مي شنود و مي آموزد که ارزشمندترين کار، فداشدن در راه آب و خاک وطن است، آيا مي تواند براي شهادت اباعبدالله(عليه السلام) ارزشي قائل شود؟! آيا نبايد انتظار داشته باشيم که چنين فرزندان مسلماني، ملي گرايي را بر اسلام گرايي و شخصيت هاي باستاني را بر خدا و پيامبر و امام، «العياذبالله» ترجيح دهند و قائل به شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» شوند؟! وقتي ريشه فکر انسان در قرآن و سنت نباشد، هرگونه انحرافي از آن دور از انتظار نيست.

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از خطبه ی اول خود با انتقاد از برخی فیلم های امروزی با موضوع دفاع مقدس گفت: در گذشته هرگاه فيلم هايي از دوران مقدس به نمايش گذاشته مي شد همراه با نوحه هاي عاشورايي بود ولي امروزه مشاهده مي شود که گاه هنگام نشان دادن مزار شهدا هم سرودهاي ملي گرايانه پخش مي کنند و ناخودآگاه اين تصور را در اذهان عمومي ايجاد مي کنند که اين ها به خاطر آب و خاک به شهادت رسيده اند! و اين تحريف و انحراف بزرگي در اهداف دفاع مقدس است که نيازمند دقت و هوشياري بيشتري مي باشد.

خطیب نماز جمعه ی خمام در ابتدای خطبه ی دوم با تبریک اعیاد شعبانیه ، این شخصیت های پاک و شجاع و عالم و عابد را الگوی ما در زندگی دانستند و افزودند: هميشه مسلمانان بايد تحت ولايت امام معصوم يا نماينده او باشند و از فرمانش تخطي نکنند. مردم کوفه که تحت فرمان نماينده امام حسين(عليه السلام) «مسلم بن عقيل» بودند، از دستوراتش تخطي کردند و آن مصيبت عظمي نيز بر آنان وارد شد.

امام-جمعه-خمام2

ایشان در ادامه ی خطبه های خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که الگوی ما پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان می باشند اضافه کردند:  نفر دومي که بعد از مقام معظم رهبري انتخاب مي کنيم بايد مثل حضرت علي(عليه السلام) باشد براي پيامبر(صلي الله عليه و آله وسلم)، يا مثل حضرت ابوالفضل العباس(سلام الله عليه) باشد براي امام حسين(عليه السلام). يعني کسيکه همه قواي موجود در کشور را تحت ولايت رهبري جمع کند و همه اقشار و احزاب و افراد و شخصيت هاي جامعه را تحت فرمان رهبري بسيج نموده و يکپارچه سازد. نه اينکه العياذبالله در برابر رهبري، موضع مخالف بگيرد و ساير قواي کشور را هم به جان هم بيندازد!

حجت الاسلام عاشوری شرط اول کاندیدای اصلح را همسو بودن با آرمان های نظام اسلامی و سیاست های مقام معظم رهبری دانستند وادامه دادند: همان طور که در مناظره هاي تلويزيوني مشاهده نموديد، اهداف و برنامه هاي برخي از کانديداها در اين راستا نبود، که مقام معظم رهبري هم فرمودند: بنده حرف ها و مطالبي در اين زمينة مسائلي که آقايان گفتند دارم و بعد از انتخابات خواهم گفت. و همين بيان رهبري نشان مي دهد که هرکجا کانديداها از مواضع عزتمند نظام اسلامي فاصله گرفته اند، مذموم است. مثلاً در شرايطي که کنگره آمريکا در گزارش رسمي خود بر ناکارآمدي تحريم ها عليه ايران اعتراف کرده و حاضر به گفتگو در بعضي از مسائل شده اند؛ اين آقايان بر آشفتگي اوضاع اقتصادي کشور تأکيد کرده و تنها راه حل آن را هم در عدم پافشاري بر سر اصول انقلاب و کنار آمدن با سياست هاي گستاخانه و خصمانه دشمن دانستند! يا موضع قاطع رئيس جمهور انقلابي ما را در کاغذپاره خواندن قطعنامه ها، مسخره کردند و يا مواضع نامعقول و تبعيض آميز غربي ها در موضوع هسته اي را موجّه جلوه داده و ايستادگي ملت ايران را تخطئه کرده اند و … چيزهايي که با شأن و جايگاه ملت مسلمان ايران، منافات دارد.

امام جمعه ی خمام در ادامه گفتند: رئيس جمهوري مي خواهيم که توان ايستادگي در برابر زياده خواهي هاي دشمان مستکبر را داشته باشد نه اينکه از برخي مواضع اصولي و بر حق خود، کوتاه بيايد تا اجازه بهره برداري از برخي حقوق مسلم خود را بگيرد. ما طالب دستيابي به حقوق کامل خود بدون دادن کمترين امتياز به دشمن مي باشيم و در گذشته هم ثابت کرديم که اين نتيجه، با مقاومت حاصل مي شود. ما که مجوز غيرقانوني نمي خواهيم تا در برابرش امتياز نامعقول بدهيم.

حجت الاسلام عاشوری تلاش بعدی دشمن بعد از شکست در انتخابات را چانه زنی با مسئولان دانستند و ابراز امیدواری کردند مسئولان نیز همچون ملت استوار و مقاوم باشند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads