کد خبر: 28035 - تاریخ: جمعه، 14 ژوئن 2013 - 18:06

حلب در آستانه سقوط

خوبان خبر: “کیسی” تاکید کرد: صدای فرمانده ارتش آزاد سوریه نشانگر نگرانی وی بود. وی گفت، اتفاقی که در شهر قصیر افتاد ممکن است در حلب نیز اتفاق بیفتد.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم، فرمانده ارتش آزاد سوریه در تماس تلفنی فوری با یک سناتور آمریکایی نسبت به سقوط احتمالی شهر حلب هشدار داده است. به گزارش فارین پالیسی؛ در حالی که شکست شبه نظامیان سوری در شهر قصیر موجب تضعیف جایگاه نیروهای شبه نظامی شده و پیروزی ارتش سوریه و حزب الله لبنان موقعیت دولت بشار اسد را تقویت کرده است، فرمانده ارتش آزاد سوریه نسبت به خطر سقوط شهر حلب هشدار داده است.

در حالی که نیروهای حزب الله لبنان و ارتش سوریه به سوی شهر حلب در حال پیشروی هستند، “سلیم ادریس” فرمانده ارتش آزاد سوریه در تماس تلفنی فوری با سناتور”باب کیسی” نسبت به شکست شبه نظامیان سوری در شهر حلب هشدار داده است.

“کیسی” تاکید کرد: صدای فرمانده ارتش آزاد سوریه نشانگر نگرانی وی بود. وی گفت، اتفاقی که در شهر قصیر افتاد ممکن است در حلب نیز اتفاق بیفتد.

ادریس از واشنگتن خواسته است تا دخالت بیشتری برای مقابله با ارتش سوریه داشته باشد. شکست شبه نظامیان سوری در هفته گذشته موجب آزادسازی شهر استراتژیک قصیر در نزدیکی مرزهای لبنان و سوریه شد.

اکنون ارتش سوریه و نیروهای حزب الله لبنان برای حمله به شهر حلب آماده می شوند. آزادسازی شهر حلب خسارت سنگینی را بر موقعیت و جایگاه شبه نظامیان سوری وارد خواهد کرد.

کاخ سفید نیز روز پنج شنبه مدعی شد که اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد دولت بشار اسد بر ضد نیروهای مخالف از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پیش از این استفاده از سلاح شیمیایی را خط قرمز سوریه اعلام کرده بود.

کیسی افزود: ادریس در این تماس تلفنی گفته است که ارتش آزاد سوریه تنها به حمایت های بیشتر نیاز ندارد بلکه نیازمند حمایت های ویژه شامل تسلیحات نظامی ضد تانک و سیستم ضد هوایی است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads