کد خبر: 27917 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 ژوئن 2013 - 12:57

اختصاصی خوبان خبر/

یادآوری/ توصیه های مقام معظم رهبری برای انتخاب رئیس جمهور اصلح

خوبان خبر: اگر كسانى بر سر كار بيايند كه در مراكز گوناگون سياسى يا اقتصادى به جاى اينكه به فكر ادامه ى‌ راه امام و ارزشها و اصول ترسيم شده ى‌ به وسيله ى‌ امام باشند، به فكر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستكبر بين المللى باشند، براى ملت ايران مصيبت خواهد بود.

به گزارش خوبان: در آستانه انتخابات سرنوشت ساز 24 خرداد، گوشه ای از توصیه های حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون انتخاب رئیس جمهور اصلح در ذیل آورده شده است. باشد که چراغ راه ما ملت ایران باشد.

– شما در بين اين افراد صالح، بگرديد و صالح ترين را پيدا كنيد. اين جا جائى نيست كه من و شما بتوانيم به حداقل اكتفاء كنيم؛ دنبال حداكثر باشيد؛ بهترين را انتخاب كنيد.

– كسانى سر كار بيايند كه همت شان بر حفظ عزت وحركت كشور در جهت هدفهاى انقلاب باشد.

n00013223-b

– دنبال يك فرد اصلحى بگرديد كه بتواند كشورتان را با همين سرعت، بلكه بيش از اين، پيش ببرد؛ هم در عرصه ى‌ مادى، هم در عرصه ى‌ معنوى. رئيس جمهورى که بتواند عزت شما را بالا ببرد. استقلال شما را عميق تر كند، وضع زندگى شما را بهتر و مرفه تر كند، گره ها را باز كند، اميد و شور و شوقى در كشور بوجود آورد.

– اجمالاً معيار اصلى اين است كه كسانى سر كار بيايند كه همتشان بر حفظ عزت و حركت كشور درجهت هدفهاى انقلاب باشد

– كسانى سر كار بيايند كه مصداق: «انّ الذّين قالوا ربنّا اللّه ثمّ استقاموا» باشند؛ اهل استقامت، اهل ايستادگى باشند؛ زرهى پولادين از ياد خدا و از توكل به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد ميدان شوند.

– كسانى كه در رأس قوه ى‌ اجرائى قرار ميگيرند، بايد انسانهاى با تدبيرى باشند، با حكمت باشند. ما در سياست خارجى گفتيم «عزت و حكمت و مصلحت » در اداره ى‌ كشور هم همين جور است، در مسائل داخلى هم همين جور است، دراقتصاد هم همين جور است؛ بايد با برنامه، با حكمت، با تدبير، با نگاه بلندمدت و همه جانبه، با يك هندسه ى‌ صحيح كارها را مشاهده كنند، نگاه كنند، وارد ميدان شوند

– این را همه بدانند كه آنچه ما برای رئیس جمهور آینده نیاز داریم، عبارت است از امتیازاتی كه امروز وجود دارد، منهای ضعفهائی كه وجود دارد

– رئیس جمهور هر دوره ای باید امتیازات كسبی و ممكن الحصول رئیس جمهور قبلی را داشته باشد، ضعفهای او را نداشته باشد.

– گاهى بعضی ها البته اشتباه ميكنند . براى جلب آراء، شعارهائى مي دهند كه اين شعارها از حدود قدرت و اختيارات شان بيرون است؛ اينها را مردم هوشمند ما مي توانند بشناسند، مراقبت كنند، دقت كنند.

Khamenei-Majles-10

– توجه كنند؛ كسانى با رأى ملت سر كار نيايند كه در مقابل دشمنان بخواهند دست تسليم بالا ببرند و آبروى ملت ايران را ببرند. كسانى سر كار نيايند كه بخواهند با تملق گوئى به غرب، به دولتهاى غربى، به دولتهاى زورگو و مستكبر، به خيال خودشان بخواهند براى خودشان موقعيتى در سطح بين المللى دست و پا كنند.

– كسانى سركار نيايند كه دشمنان ملت ايران طمع بورزند كه به وسيله ى‌آنها بتوانند صفوف ملت را از هم جدا كنند، مردم را از دينشان، از اصولشان، از ارزشهاى انقلابی شان دور كنند. ملت بايدآگاه باشد.

IMAGE635026645559728203

– اگر كسانى بر سر كار بيايند كه در مراكز گوناگون سياسى يا اقتصادى به جاى اينكه به فكر ادامه ى‌ راه امام و ارزشها و اصول ترسيم شده ى‌ به وسيله ى‌ امام باشند، به فكر به دست آوردن دل فلان قدرت غربى و فلان مستكبر بين المللى باشند، براى ملت ايران مصيبت خواهد بود.

– اصلح يعنى چه كسى؟ يعنى كسى كه هدفها را دنبال كند؛ يعنى كسى كه دردها را بداند و حس كند؛ يعنى كسى كه براى ريشه كنى فقر و فساد عزم جدى داشته باشد؛ يعنى كسى كه به حال قشرهاى محروم و مستضعف دل بسوزاند.

– اصلح كسى است كه به فكر معيشت مردم، دين مردم، فرهنگ مردم و دنيا و آخرت مردم باشد.

IMG15073292

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads