کد خبر: 27863 - تاریخ: چهارشنبه، 12 ژوئن 2013 - 23:30

ولایتی:

شورای همکاری کشورهای حاشیه خزر فعال می‌شود

خوبان خبر: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گیلان را پناهگاه علویان خواند و افزود: گیلان همواره مرکز فقه، عرفان و فلسفه بوده است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی بعد از ظهر امروز در جمع مردم این شهر در مهدیه رشت با اشاره به اینکه گیلان اسلام را با اهل بیت (ع) شناخته است، اظهار کرد: گیلانی‌ها در سال 66 هجری قمری در لشگر مختار حضور داشتند و به خون‌خواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

وی گیلان را پناهگاه علویان خواند و افزود: گیلان همواره مرکز فقه، عرفان و فلسفه بوده است.

کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه گیلانی‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز بودند، تصریح کرد: مردم گیلان همراه با دیگر مردم نقاط کشور در دفاع از کشور ایستادگی کردند تا صدامیان را به زانو درآورند.

وی به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 24 خرداد اشاره کرد و گفت: مردم ایران به ویژه گیلان در آستانه حماسه بزرگ سیاسی در کنار صندوق‌های رأی می‌آیند و به دنیا نشان می‌دهند که حافظ انقلاب هستند.

*تعهد می‌کنم دولت اخلاق‌مدار باشم

ولایتی با تصریح بر اینکه تعهد می‌کنم دولت بنده اخلاق‌مدار باشد، اذعان کرد: دولت باید به قوانین متعهد باشد و آن را اجرایی کند.

وی ارائه گزارش هر 100 روز یک بار به مردم را از جمله برنامه‌های آینده دولت عنوان کرد و متذکر شد: طبق قول‌هایی که دادم ارائه گزارش می‌کنم و در امور از مردم کمک می‌گیرم.

این کاندیدا، دولت خود را متمم نامید و افزود: دولت آینده با فساد مبارزه می‌کند.

وی به اقتصاد تولید محور اشاره کرد و یادآور شد: اقتصاد باید تولیدمحور باشد و دولت امور را طبق اصل 44 قانون اساسی به مردم واگذار کند.

ولایتی، با اشاره به تورم، گرانی و بیکاری در جامعه، تصریح کرد: ایجاد اشتغال وظیفه دولت است.

*مالکیت واحدهای مسکن مهر را با یک لایحه به مالکان واگذار می‌کنم

وی با بیان اینکه ساخت مسکن مهر در کشور ادامه می‌یابد، اذعان کرد: افرادی که ازدواج کردند و یا می‌خواهند ازدواج کنند در اولویت مسکن مهر قرار می‌گیرند.

کاندیدای ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه مالکیت واحدهای واگذار شده مسکن مهر را با تصویب یک لایحه به مالکان واگذار می‌کنم، خاطرنشان کرد: کارها باید در کشور طبق زمان‌بندی شده و اولویت‌دار پیش رود.

وی به سیاست خارجی در دولت آینده اشاره کرد و افزود: اقتصاد داخلی تا زمانی که در روابط خارجی فعال نشویم سرانجام نمی‌گیرد.

*روابط با کشورها توسعه می‌یابد

ولایتی، پیگیری انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را از جمله برنامه‌های دولت آینده برشمرد و اذعان کرد: خواهان توسعه روابط با تمام کشورها با حقوق برابر هستیم.

وی، ایران را کشوری مستقل و قدرتمند در جهان خواند و بیان کرد: اگر کشوری مانند آمریکا بخواهد با خصومت با ایران برخورد کند مانند گذشته با او رفتار می‌کنیم.

کاندیدای ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه بسیاری از گره‌های کوچک کشور در سال‌های گذشته را توانستیم با دیپلماسی برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: مسایل سیاست خارجی را می‌توان با تدبیر و مقاومت برطرف کرد.

وی گیلان را با مردمانی بلند همت توصیف کرد و افزود: صیادی، کشاورزی و صنایع باید مورد حمایت باشد.

*اقتصاد داخلی با دیپلماسی خارجی به‌هم پیوسته است/تشکیل شورای همکاری کشورهای حاشیه خزر

ولایتی با اشاره به اینکه اقتصاد داخلی با دیپلماسی خارجی به‌هم پیوسته است، تصریح کرد: دولت متعهد است در داخل کشور به کمک تولید کنندگان بیاید.

وی به تشکیل شورای همکاری کشورهای حاشیه خزر اشاره کرد و متذکر شد: شورای همکاری کشورهای ایران، آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان فعال می‌شود.

این کاندیدا، اذعان کرد: گیلان باید مرکز همکاری کشورهای دریای خزر شود و این امر به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

*بخشنامه‌های زائد دولت لغو می‌شود

وی درباره لغو بخشنامه‌های زائد، اظهار کرد: بخشنامه و قوانینی که مانند طناب دور تولید کننده پیچیده شده است، لغو می‌شود و به تولید کننده در بازپرداخت وام‌ها تنفس می‌دهیم.

ولایتی، تنظیم بازار را وظیفه دولت دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به تثبیت نرخ کالا مطمئن شوند و این امر با حمایت دولت از تولید کننده محقق می‌شود.

به گزارش فارس، به دلیل تأخیر چند ساعته در برگزاری مراسم دیدار مردمی ولایتی، حدود 300 نفر در مراسم سخنرانی این کاندیدا در مهدیه رشت حضور داشتند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads