کد خبر: 27542 - تاریخ: یکشنبه، 9 ژوئن 2013 - 12:13

حداد:در مناظره انقلاب را به ائتلاف ترجیح دادم

خوبان خبر: کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من در اظهارنظرهای خود در مناظره با ولایتی، انقلاب را به ائتلاف ترجیح دادم، گرچه تصور مردم این بود که اختلاف نظری بین ما وجود داشته باشد.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم، غلامعلی حداد عادل کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در مسجد انصارالحسین واقع در شهرک شهید محلاتی تهران، با بیان اینکه حماسه یک غیرت قهرمانانه، شجاعانه و مدبرانه است که از جانب یک جامعه خلق می‌شود، اظهارداشت: رهبری ملت ایران ما را به یک حرکت مجاهدانه در عرصه سیاست و اقتصاد دعوت کرده است که البته این حرکت باید با بصیرت همراه باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده از مدت‌ها قبل به این موضوع واقف بودم که دشمنان انقلاب درصدند که بحران اقتصادی و سیاسی در کشور ما ایجاد کنند. البته فشار اقتصادی از ابتدای انقلاب تاکنون بوده است. شکل جدید آن، به قول آقای اوباما تحریم‌های فلج کننده، مربوط به یک سال اخیر است. آنها در این سی و چند سال انواع راه‌ها را برای تحریم ملت آزموده‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند.

حداد عادل تصریح کرد: از فردای بعد از انقلاب برنامه‌های دشمنان برای شکست انقلاب شروع شد. از هفته اول انقلاب دسته جاتی در خیابان پاستور راه انداختند و بعد هم به سراغ اقوام رفتند که به نتیجه نرسیدند و بعدها هم جنگ تحمیلی را به راه انداختند و همه قوای خود را پشت دیوانه‌ای مانند صدام به کار گرفتند که به لطف خدا و رهبری امام نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی تصریح کرد: از سال 76 آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند از راه سیاسی به نظام ضربه وارد کنند، اما به لطف خدا و رهبری مقام معظم رهبری تاکنون موفق نشدند و روز به روز نیز قوای ملت اسلام افزایش می‌یابد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: بیداری اسلامی نشان دهنده نفوذ روزافزون ایران و استواری انقلاب است که دشمنان با این شرایط راهی جز محاصره اقتصادی ملت ایران را در نظر نگرفته‌اند. آنها فکر می‌کنند که این ملت روزی در اثر فشارها به ستوه می‌آید.

حداد عادل بیان اینکه دشمنان خودشان بارها گفتند که می‌خواهند بحران اقتصادی را به بحران سیاسی و بحران سیاسی را به بحران اجتماعی تبدیل کنند، گفت: امروز تحریم تحمیلی علیه ما شکل گرفته است. دشمنان با تحریم تحمیلی می‌خواهند این تحریم‌ها را با بحران سیاسی تکمیل کنند. بحران سیاسی یعنی اینکه بحران سیاسی کشور را به حدی جلوه دهند که قوا مقابل هم قرار گرفته و مسئولان را به جان بیندازند.

وی در ادامه اظهار داشت: آنها می‌خواهند اشخاص را در برابر رهبری قرار دهند و دو قطبی تشکیل دهند که یک طرف مقابل رهبری و طرف دیگر همراه رهبری است و این اوضاع را در کنار بحران سیاسی قرار دهند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بحران سیاسی و اقتصادی امروز همان بحرانی است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در کودتای 28 مرداد آن را طرح‌ریزی کردند و امروز هم همان اهداف را دنبال می‌کنند. البته ما باید هوشیار باشیم.

342813_664

حداد عادل در همین زمینه افزود: با تجربه‌ای که انگلیسی‌ها در خاورمیانه دارند، کودتای بحران سیاسی را در کشور ما طراحی کردند که اجرای نرم‌افزاری آن با انگلیسی‌ها و سخت‌افزاری آن هم توسط آمریکایی‌ها اجرا می‌شود. یکی از دلایلی که کودتای 28 مرداد شکل گرفت، این بود که ما در آن زمان ولی فقیه و حکومت دینی نداشتیم. جامعه امروز با جامعه آن روز تفاوتهای زیادی دارد که دشمن براساس واقعیت‌های امروز طراحی‌هایی کرده که باید به آن توجه کرده و هوشیار باشیم.

وی در ادامه گفت: بنده در مجلس هفتم با شناختی که از احمدی‌نژاد و شرایط کشور داشتم، سوال از رئیس جمهور را به صلاح نمی‌دانستم که البته هجمه‌هایی هم به بنده وارد شد. بنده سکوت کردم بطوری که 10 روز مانده به طرح سوال، رهبری طرح سوال از رئیس جمهور را متوقف کردند و گفتند که مجلس کار خودش را انجام داده است، ولی سوال باید متوقف شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اظهار داشت: در زمان طرح استیضاح وزیر کار در مجلس، نمایندگانی که تازه وارد مجلس شده‌ بودند سراسیمه به سراغ من می‌آمدند و می‌گفتند چه کار باید بکنیم. بنده در زمان استیضاح وزیر کار و یکشنبه سیاه مجلس احساس کردم که ما در زمین دشمن بازی کرده‌ایم و خیلی بر من سخت گذشت و متاسف شدم.

وی با اشاره به اینکه ما باید باحضور در انتخابات جلوه‌ای از ظهور را به دوست و دشمن نشان دهیم، گفت: باید در این انتخابات دولت و رئیس جمهوری انتخاب کنیم که بتواند این حماسه سیاسی را ادامه داده و کشور را گرفتار کشمکش سیاسی نکند و از طرفی نیز با مدیریت درست زمینه‌ساز حماسه اقتصادی باشد. بنده معتقدم که چنین کاری امکانپذیر است.

حداد ادامه داد: ما علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی در سال گذشته 53 هزار میلیارد دلار صادرات و 32 هزار میلیارد صادرات غیرنفتی داشتیم. ما می‌توانیم طوری تدبیر کنیم که صادرات و واردات کشور کنترل شود و واردات نیز کمتر شود. البته این کار بدون وابستگی شدید به نفت باید تحقق یابد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: این کار با جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی و اصلاح سبک زندگی در جهت سبک زندگی اسلامی که رهبری همواره به آنها تاکید کرده‌اند، امکانپذیر است.

حداد عادل در ادامه اظهارداشت: رئیس جمهور آینده نباید با رهبری و ولایت فقیه زاویه داشته باشد. قانون اساسی که کاندیداها براساس آن تایید صلاحیت شدند، می‌گوید که سیاست‌های کلی نظام از وظایف ولی فقیه است و رئیس جمهور باید شرایط را برای اجرای صحیح این سیاست‌ها فراهم کند. گذشته تجربه شده برای کاندیداها بهتر از آینده‌ای است که هنوز شکل نگرفته و نیامده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما می‌توانیم با کمک سیاسی و تقوا و تدبیر این کشور را بدون اینکه نیاز باشد دست نیاز به سمت خارجی‌ها دراز کنیم، اداره کنیم. البته این کار سخت است اما ملت ایران ملتی است که همواره در برابر سختی‌ها ایستادگی کرده که نمونه بارز آن 8 سال دفاع مقدس است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده معتقدم که اگر آمریکایی‌ها اگر بتوانند با این فشارها ما را مجبور به عقب‌نشینی کنند، این عقب‌نشینی ادامه می‌یابد. اولین عقب‌نشینی مسئله را حل نمی‌کند.

حداد در همین زمینه ادامه داد: من مطمئنم که اگر فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کنیم، آنها از موارد دیگر نظیر حقوق بشر بهانه‌جویی کرده و در نهایت می‌گویند که کلمه اسلام را از کنار جمهوری اسلامی بردارید. اگر ما یک قدم عقب برویم آنها قدم به قدم جلو می‌آیند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر ما بداخلاقی سیاسی نکنیم و از فتنه‌انگیزان فاصله بگیریم و دچار فکرهای انحرافی نیز نشویم، می‌توانیم کشور را اداره کنیم گفت: اداره این کشور دشوار نیست. اگر انضباط بر صادرات و واردات حاکم شود، می‌توانیم این کشور را اداره کنیم. البته این کار در سایه حمایت ملت و مدیریت دولت امکانپذیر است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در همین زمینه افزود: دولت آینده باید سبک زندگی اسلامی و حمایت از تولید ملی را که رهبری همواره به آن تاکید کردند، چراغ راه آینده قرار دهد. دولت آینده باید بازار ارز را تثبیت و کنترل کند و از طرفی نیز قیمت ارز باید تک نرخی شود.

حداد عادل اضافه کرد: ما باید با جهاد و حماسه اقتصادی، آمریکایی‌ها را از اینکه بتوانند با فشار اقتصادی ما را مجبور به تسلیم و عقب‌نشینی کنند، مایوس کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده معتقدم که مذاکره کننده ما زمانی سر میز مذاکره موفق می‌شود که دشمن از فشار اقتصادی در ایران مایوس شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کسانی که فکر می‌کنند با لبخند زدن به دشمن مسئله را حل می‌کنند، اشتباه می‌گنند، گفت: کسانی که فکر می‌کنند با مذاکره با کدخدای جهان می‌توانند مسئله را حل کنند، اشتباه می‌کنند. برخی تصور می‌کنند که ظرافت‌های دیپلماتیک در مذاکرات رعایت نشده که این تصور اشتباهی است. دیپلماسی زمانی اثرگذار است که ملت در صحنه باشند.

حدادعادل در ادامه افزود: ما ابتدا باید اقتصاد را مقاوم کنیم و در امتداد آن نیز مذاکرات ادامه یافته و دیپلمات‌های ما مذاکره کنند.

وی ادامه داد: برخی طوری حرف می‌زنند که گویی مردم در حال حاضر در فقر و گرسنگی هستند و فقط این آقا می‌تواند مشکلات را حل کند. البته درست است که انتقاداتی به این دولت وارد است و مشکلاتی نیز وجود دارد، اما صحبت این دولت یا آن دولت نیست. بلکه صحبت انقلاب است. بنده هم قبول دارم که مشکلات اقتصادی وجود دارد و دولت هم باید اولین کارش این باشد که مسائل اقتصادی را سر و سامان دهند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رئیس جمهور نمی‌تواند قول دهد که یارانه را دو برابر می‌کند. افزایش و یا کاهش یارانه‌ها باید در مجلس تصویب شود. مجلس با استدلال حرف می‌زند و دشمن مردم و دولت نیست. البته ممکن است که برخی بداخلاقی‌هایی نیز داشته باشند. بنده همواره گفته‌ام که باید روح امید را در جامعه گسترش دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: شما ملت باهوش هستید و می‌دانید که برخی طوری حرف می‌زنند که برای رای‌آوری است. امیدوارم دولتی سر کار بیاید که وحدت ایجاد شده و حماسه سیاسی نیز اتفاق بیفتد و آمریکا نیز از تحریم‌ها مایوس شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که شما قصد ائتلاف با جلیلی را دارید یا خیر گفت: ما ائتلاف جدیدی تشکیل نداده‌ایم. بگذارید ببینیم که ائتلاف قبلی به کجا می‌رسد و ما چه کار می‌کنیم.

حداد عادل در همین زمینه افزود: من به شما اطمینان می‌دهم که هر جا ببینم حضورم به نفع انقلاب است حضور خواهم یافت و هر جا هم که ببینم کناره‌گیری‌ام به نفع شخص دیگری به نفع انقلاب است کنار خواهم رفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که تکلیف ائتلاف سه گانه به کجا می‌رسد، گفت: براساس شواهد، وضع موجود حکایت از پیروزی اصولگرایان دارد. اگر تغییرات و ائتلاف‌های طرف رقیب و درصد آراء و نظرسنجی‌ها طوری شد که ما نگران اصولگرایان شدیم به همان رویه سابق عمل خواهیم کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص موضوع عفافل و حجاب چیست، گفت: در تبلیغات انتخاباتی سال 88 سه نفر از کاندیداها گفتند که اگر رئیس جمهور شوم گشت ارشاد را جمع می‌کنم. بنده معتقدم شرط رعایت حجاب و نهادینه شدن آن در جامعه این است حرف دولت و مجلس در این زمینه یکی باشد. اگر دولت عاقلانه عمل کند، می‌توانیم با حفظ اقتدار نظام موضوع حجاب را ارتقاء‌ دهیم ولی برخی‌ها در دولت اظهار نظرهای کج و کوله‌ای در این زمینه کرده‌اند.

حداد ادامه داد: من در اظهار نظرهای خود در مناظره با ولایتی، انقلاب را به ائتلاف ترجیح دادم، گرچه برخلاف تصور مردم این بود که اختلاف نظری بین ما وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در مناظره بین شما و آقای جلیلی و همین طور سایر کاندیداها برگه‌های رد و بدل می‌شد، شما چه مطالبی را منتقل می‌کردید افزود: برخی از کاغذها در مناظره بین من و جلیلی شوخی بود. برخی کلید و برخی قیچی استراتژی راهشان است. من مانده‌ام برای استراتژی چه چیزی را در دستم بگیرم. من در مناظره به شوخی بر روی برگه در جواب رضایی نوشتم که “همه چی با قیچی”.

حداد در ادامه تصریح کرد: مواضع آقای جلیلی مواضع دشمن شاد کنی نیست که البته تبلیغات منفی علیه وی طبیعی است. البته ملت باید تصمیم بگیرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نسبت شما با دکتر نصر و ارتباط با فرح پهلوی چیست، گفت: مطالب منتشر شده در مورد دکتر نصر و رابطه من با فرح پهلوی صحت ندارد. اینها نسبت‌هایی است که ضدانقلاب وارد می‌کند.

 

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads