کد خبر: 27480 - تاریخ: شنبه، 8 ژوئن 2013 - 16:42

آماده باش حزب‌الله براي ورود به حلب

خوبان خبر: حزب‌الله نيروهاي واحد مهندسي نظامي خود را در نزديكي شهر حلب مستقر ساخته و نقل و انتقال اين نيروها در بخش‌هاي شمالي اين شهر براي انتقال مردم به نقاط پاكسازي شده آغاز شده تا پس از آن عمليات آزاد سازي حلب آغاز شود.

به گزارش خوبان به نقل از انصارحزب الله، آزاد سازی زود هنگام شهر استراتژیک القصیر، همان قدر كه غير منتظره بود، نگرانی و وحشت را نيز بر اسرائيل حكم فرما كرد كه از رسانه‌های آنان بازتاب يافت.

براين اساس شبکه دو تلویزیون اسرائيل سقوط شهر القصیر را ضربه شدیدی برای معارضان سوری دانست و اعلام کرد که این محور به عنوان محور اصلی و راهبردی برای افراد مسلح استفاده می‌شد. این پیروزی مهمی برای بشار اسد و شکستی مفتضحانه برای معارضان سوریه بود.

شبکه اول تلویزیون اسرائيل نیز گفت که اگر حزب‌الله لبنان در درگیری‌های این شهر دخالت نمی کرد، سوریه نمی توانست تکلیف این شهر را قطعی کند، این شبکه خبری می‌افزود که پیروزی نظامی و معنوی سوریه در القصیر نماد بزرگی برای ارتش این کشور خواهد شد.

اما پس از پاكسازي القصير «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید نيز اعلام کرد: «ایالات متحده با قوی‌ترین کلمات ممکن حمله رژیم اسد به القصیر را محکوم می‌کند که منجر به کشتار تعداد نامعلومی از شهروندان شد و باعث رنج شدید انسانی شده است.روشن است که رژیم سوریه نمی‌توانست به‌تنهایی با کنترل القصیر توسط شورشیان مقابله کند و برای این کار متکی به ایران و حزب‌الله بوده است.»

ضربه محكم به پروژه سه‌گانه

پس از اين پيروزي شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله درجریان دیدار با استاد توفیق مهنا رئیس حزب قومی اجتماعی سوریه و هیئت همراه وی تاکید کرد: دستاورد القصیر ضربه ای محکم به پروژه سه‌گانه آمریکایی اسرائیلی و تکفیری و نقطه‌ای روشن در راستای پروژه مقاومت از ایستگاه سوریه است.

تسلط حزب‌الله بر ۹ شهر سوريه

به موازات فتح نهايي القصير، گرچه گزارش رسمي از سوي فرماندهان حزب‌الله لبنان مبني بر حضور در سايرخطوط نبرد منتشر نشده بود اما گروه‌هاي معارض خود اعلام كرده‌اند كه حزب‌الله علاوه بر القصير بر ۹ شهر در منطقه «المرج» تسلط كامل يافته و آماده پاكسازي «الغوطه الشرقيه» در حومه دمشق يعني همان جايي كه به مرقد «حجرابن عدي» صحابه گرامي پيامبر تعدي شد لحظه‌شماری مي‌كند.
براين اساس به موازات مخابره اخبار نبرد درالقصير، ارتش آزاد نيز ازدرگيري شديد و مواجهه خود با نيروهاي حزب‌الله لبنان درحومه دمشق خبر مي‌دهد.ارتش آزاد دراين رابطه مي‌گويد اطمينان دارد نيروهاي حزب‌الله در يك مركز آموزشي اطلاعات هوايي درمنطقه «المصرف» درنزديكي فرودگاه بين‌المللي دمشق درحالت آماده باش به سر مي‌برند ودرحال بررسي براي چگونگي يكسره كردن كار درحومه دمشق هستند. مناطق جوبر، حرستا، البحاريه، القابون، شرق التجاره، برزه، داريا، الزبداني و القصور نقاطي است كه ارتش آزاد مي‌گويد در آن در معرض آتشباري شديد ارتش سوريه وحملات نيروهاي حزب‌الله لبنان قرار دارد.

وضعيت رقت بار

وضعيت رقت بار سلفي‌هاي تكفيري درسوريه به گونه‌اي است كه «محمد الشلبي»، معروف به «أبو‌سياف» رهبر سلفي‌هاي جهادي اردن اعلام كرد جنگ با حزب‌الله در راس برنامه‌هاي ما قرار دارد و به زودي براي تغيير معادله وارد نبرد با حزب‌الله خواهيم شد. رجزخواني «أبوسياف» براي حزب‌الله درحالي است كه به گفته خودش تنها ۵۰۰ نيروي تحت امر او آن هم به شكل نامنظم و پراكنده در سوريه قرار دارند و از مرگ و اسارت آنان نيز اطلاعي دردست نيست!

پس از«أبو سياف»، «ايمن الظواهري» رهبر جهاني القاعده نيز وارد معركه شد ودر پیامی صوتی که روز پنجشنبه منتشر كرد خطاب به گروه‌های جهادی تكفيري گفت: «ای سروران اسلام، در بلاد شام با یکدیگر متحد شوید و عهد و پیمان ببندید که سلاح خود را زمین نگذارید و سنگر خود را حفظ کنید تا وقتی که در بلاد شام با قدرت جهاد، کشوری اسلامی را برپا کنید که دولتی خلافتی در آن روی کار بیاید.

آمریکا و مزدوران آن و متحدانش از شما می‌خواهند که خون بدهید تا حکومت علوی‌ها را در سوریه سرنگون کنید و پس از آن دولتی مزدور آنها در سوریه روی کار آید که حافظ امنیت اسرائیل باشد و با شورش علیه دین اسلام تسلیم و فرمانبردار حاکمیت بین‌المللی باشد.جهاد در بلاد شام در راستای روی کار آمدن خلافت اسلامی در سوریه است تا پرچم اسلام و جهاد را به اذن پروردگار بر فراز بیت المقدس به اهتزاز درآورد. ای سروران اسلام در بلاد شام، فلسطین که ۶۵ سال است از ما به زور گرفته شده به جهاد و مبارزات شما در سوریه چشم دوخته است.»

حزب‌الله بردروازه‌هاي حلب ايستاده است

اما علي رغم تقلاي بي حاصل جبهه معارضه دربرابر مقاومت، پيش روي سريع نيروهاي حزب‌الله در سوريه و تسلط براكثر جبهه‌ها به القصير و حومه دمشق ختم نشد . براين اساس، گزارش‌ها حاكي است حزب‌الله نيروهاي واحد مهندسي نظامي خود را در نزديكي شهر حلب مستقر ساخته و نقل و انتقال اين نيروها در بخش‌هاي شمالي اين شهر براي انتقال مردم به نقاط پاكسازي شده آغاز شده تا پس از آن عمليات آزاد سازي حلب آغاز شود. اين درحالي است كه نيروهاي تكفيري خطاب به سران خارج نشين هشدار مي دهند كه «حزب‌الله اينك بردروازه‌هاي حلب ايستاده است.»

شبكه «الجزيره» از شهر حلب گزارش داد كه حزب‌الله راه ارتباطي نيروهاي ارتش آزاد در اين شهر را با حمص و دمشق قطع كرده و شدت حملات به حدي است كه آنان مجبور شده اند براي دفاع به عمق مناطق شهري و ساختمان‌ها پناه ببرند.

پيروي از الگوي القصير درحلب

خبرنگار شبكه معارض«الدرر الشامية» گزارش مي دهد كه ارتش سوريه با پيروي از الگوي جنگ القصير درحال بمباران شديد مواضع معارضين در حلب است و اكنون اين شهر توسط حداقل ۳۵۰۰ نيروي ويژه حزب‌الله و ارتش سوريه به محاصره كامل در آمده واين نيروها با تسلط بر دو روستاي «تل عرن» و «الزعلانة» باراني از خمپاره را برسر انقلابيون مي ريزند.

همچنين الجزيره تاييد كرد كه «نبّل» و «الزهراء» دو روستاي شيعه نشين حومه حلب با جمعيتي بيش از ۷۰ هزار نفر، پس از ماه‌ها محاصره و قتل‌عام ساكنان آن توسط تكفيري‌ها توسط نيروهاي حزب‌الله و ارتش سوريه آزاد شده اند. اين دو روستا از مناطقي بودند كه به گفته «مهراج أورال» رهبر مؤسس جنبش تكفيري «المستعجلون» در رديف پروژه پاكسازي سوريه از شيعيان قرار داشتند.

استقرار حزب‌الله در مناطق راهبردي حلب

واشنگتن پست مي گويد: يكي از فرماندهان حزب‌الله که مسئولیت نظارت بر پنج واحد از نیروهای این جنبش را در جنگ قصیر دارد به خبرنگار اين خبرگزاري در حلب گفته است، نبرد حلب در مقیاس خیلی کوچکی شروع شده است و ما تازه وارد این بازی شده‌ایم.ما در جست‌وجوی پناهگاه‌ها هستیم، جایی که شورشیان فکر می‌کنند مکانی امن برای آنها هستند، اما این پناهگاه‌ها به‌صورت دومینو سقوط خواهند کرد.

«لؤی مقداد»، هماهنگ کننده امور سیاسی و رسانه‌ای ارتش آزاد نیز تاييد كرده، نیروهای حزب‌الله روز یک‌شنبه در یک آکادمی نظامی واقع در منطقه غرب حلب مستقر شده و بنا به گفته منابع اطلاعاتی شورشیان تعداد آنها در حدود ۴ هزار نفر است.

شورشيان وحشت زده درحلب كه در شرف قطع ارتباط لجستيك خود با تركيه در اين استان مرزي قرار دارند گزارش داده اند دسته‌هاي مبارزان حزب‌الله با وانت‌هاي مدل (میتسوبیشی) كه با اسلحه دوشكا مجهز است به همراه تعداد زیادی از اتومبیل‌های بزرگ مدل (كيا)كه حامل مقادير زيادي مهمات مجهز است در دانشكده مهندسي نظامي حلب استقرار يافته اند. همچنين حدود ۱۰۰۰ سرباز از نیروهای نخبه حزب‌الله در نزدیکی ساختمان اطلاعات نیروی هوایی و توپخانه «گردان توپخانه الزهرا» موضع تهاجمي به خود گرفته اند.

مشاهدات حاكي است حدود ۳۰ اتومبیل نظامي حزب به گردان توپخانه مستقر در «حي الراشدين» پيوسته اند كه مجموع اين گزارشات خبر از سقوط قريب الوقوع حلب مي دهند، بخصوص اينكه بسياري از گردانهاي انقلاب براي كمك به انقلابيون القصير به اين شهر رفتند و هرگز بازنگشتند!

به اين ترتيب پس از القصير اكنون نيروهاي حزب‌الله پيشاپيش نيروهاي ارتش سوريه در نبردهاي حومه دمشق در الغوطه شرقي و غربي،كوه‌‌هاي القلمون، شهر حمص حومه شمالي اين شهر و به خصوص شهر الرستن و البته نبرد بزرگ حلب و حومه آن حضور دارند كه بنا بر پيش بيني معارضين و نه جبهه خودي، كار انقلاب شبيه سازي شده تكفيري‌ها در سوريه را به زودي يكسره خواهند كرد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads