کد خبر: 27323 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 ژوئن 2013 - 23:18

برگزاری جلسه آموزش و پرورش بخش خمام؛

ذاکر استقامتی: احياء رابطه استاد – شاگردي نسخه علاج مهارت آموزي دانش آموزان می باشد

بخشدار خمام از اجرای طرح «هر دانش‌ِآموز خمامی یک مهارت» در طرح اوقات فراغت تابستان امسال خبر داد و افزود برنامه ریزی مدون و پرمحتوا از سوی دستگاه‌های مختلف و همسویی و وحدت رویه در بین آنها زمینه پربار شدن اوقات فراغت تابستان را فراهم می‌سازد.

به گزارش خوبان، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش بخش خمام صبح روز دوشنبه به ریاست مهندس استقامتی برگزار گردید.
در این جلسه برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان روستایی با عنوان مزرعه تابستانی من و ایجاد ستاد استعداد یابی تحصیلی بخش خمام مورد ارزیابی قرار گرفت.

بخشدار خمام با تاكيد بر محور برنامه هاي پيش بيني شده براي طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان 92، افزود: برنامه هاي  امسال باید با رويكرد معرفتي، بصيرتي، مهارتي و كارآفرينی تهيه و تدوين گردد.

وی ضمن پراهمیت شمردن طرح اوقات فراغت، گفت: سطح و کیفیت بهره گیری از اوقات فراغت می تواند معیاری برای معرفی میزان توسعه یافتگی فرهنگ آن جامعه باشد

استقامتی ادامه داد: اگر برنامه های زندگی و فعالیت جوانان با طرح و نقشه هایی که برای اوقات فراغت خود تنظیم می کنند، همخوانی نداشته باشد این فرصت ارزنده تباه خواهد شد. غنی سازی اوقات فراغت جوانان نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی دارد و این در حالی است که به این مهم چندان توجهی نمی شود.
بخشدار خمام تصریح نمود: برنامه ریزی مدون و پرمحتوا از سوی دستگاه های مختلف و همسویی و وحدت رویه در بین آنها زمینه پربار شدن اوقات فراغت تابستان را فراهم می سازد.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام بر استفاده شایسته از زمان، افزود: فرصت فراغت از آموزش، یکی از موقعیت های بسیار مناسب است که آینده سازان می توانند با استفاده از آن به شناسایی و تقویت استعدادهای خود بپردازد

ذاکر استقامتی تاکید کرد که اطلاع رسانی در زمینه برنامه مدارس و پایگاه ها برگزاری طرح های اوقات فراغت باید گسترده تر از قبل صورت گیرد و همچنین با برنامه ریزی های به عمل آمده به مهارت های بومی و محلّی بیشتر توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد سند تحول بنیادین در توجه به مهارت های زندگی و به ویژه کار و اشتغال دانش آموزان گفت: اوقات فراغت باید در اشتغال یابی آینده دانش آموزان موثر باشد.

استقامتی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری افزود، به جهت نیل به بستر سازی در امور اقتصادی  طرح اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان  92 با عنوان هر دانش آموز خمامی يك مهارت کاری نام گرفته است . و همچنین طرح های مزرعه تابستانی من در قالب طرح هجرت3 و دیگر برنامه های تابستانی خواهد بود.

وي با بيان اينكه خانواده ها نقش بسزايي در مديريت اوقات فراغت پنهان دانش آموزان دارند، ادامه داد : با مشاركت خانواده ها در  طرح اوقات فراغت دانش آموزان، مديريت اين ايام هدفمند تر خواهد شد.

وي احياء رابطه استاد- شاگردي را نسخه علاج مهارت آموزي دانش آموزان توصيف كرد و با بيان اينكه 3 شاخص براي شناسايي فعالیت وجود دارد ، گفت : تعداد پايگاه ها، ميزان جذب دانش آموز و تنوع كيفي و كمي مهارت ها از جمله اين شاخص ها ست .

وي اضافه كرد : آمادگي داريم از ظرفيت هنرستان ها و مراكزخصوصی بخش در انجام  مديريت بهينه اوقات فراغت  دانش آموزان و تحقق كارآفرين استفاده كنيم

مهندس استقامتی در بخش دیگر از سخنانش که به منظور تجلیل از دانش آموزان نخبه دبیرستان مهرک فرجی بود افزود: پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند و همواره بشر در صدد آن بوده که بفهمد و درک نماید، علم و دانش در زندگی انسان دارای جایگاه ویژه ای است. نقش علم در زندگی انسان این است که راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد. علم، انسان را توانا می کند که آینده را همان گونه که می خواهد بسازد. علم مانند ابزاری در اختیار خواست انسان قرار می گیرد و طبیعت را آن چنان که انسان بخواهد و فرمان دهد می سازد.خداوند در قرآن می فرماید: “قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون، انما یتذکر اولوا الالباب”؛ بگو آیا دانایان با نادانان مساوی اند؟ جز این نیست که تنها خردمندان یادآور می شونداهمیت علم در اسلام آن قدر زیاد است که طلب آن را بر هر مسلمانی واجب دانسته است. پیامبر اکرم می فرماید: “طلب العلم فریضة علی کل مسلم”؛ یعنی جست و جو و تحصیل علم بر هر مسلمانی فرض و واجب است.معنای حدیث این است: یکی از فرایض و واجبات اسلامی، در ردیف سایر واجب ها، تحصیل علم است

در این میان آنچه به عهده ماست این است که با برنامه ریزی درست بستر عدالت تحصیلی  را برای کلیه استعداد های دانش آموزی بخش برقرار کنیم برای دستیابی به این موضع باید ستاد استعداد یابی بخش خمام متشکل از اساتید دانشگاه، روانشناسان و برنامه ریزان تحصیلی معلمان نمونه استانی و نخبگان تحصیلی بخش خمام تشکیل گردد این ستاد ضمن شناسایی دانش آموزان در سطوح مختلف به برنامه ریزی تحصیلی آنان برای المپیاد های تحصیلی و سایر موارد تمهیدات لازم را اندیشیده و در جهت اعتلای تحصیلی دانش آموزان نخبه بخش  نقش آفرینی می نماید به طوریکه در روستاهای دور افتاده بخش نیز اگر دانش آموز وجود داشت باید شناسایی و امکانات برابری برای او مهیا گردد.ایجاد دو مرکز استداد یابی  ویژه  دانش آموزان دختر و پسراز الزامات این طرح می باشدتا با يك برنامه ريزي مناسب و هدفمند در راستاي شناسايي استعدادهاي بخش خمام به فعاليت خود تدوام لازم بخشيده شود بنابراين تمامي مدیران مدارس در کلیه سطوح موظفند که  به این ستاد در جهت نیل به اهداف عالیه آن کمک نمایند باید دانش آموزان نخبه بخش خمام برای علوم نوین نظیر نانو، بیو تکنولوژی، زیست فراهمی و جراحی روباتیک نجوم شیمی فیزیک وریاضی و سایر علوم به صورت ویژه آموزش ببینند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: امسال با حضور پرشور و گسترده‌ مردم در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ سیاسی که مورد نظر رهبر فرزانه‌ انقلاب است، محقق شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads