کد خبر: 27250 - تاریخ: پنج‌شنبه، 6 ژوئن 2013 - 09:52

وقتی اشک در چشمان رهبر معظم انقلاب حلقه زد

خوبان خبر: بعد از رحلت امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد ماه سال ۱۳۶۸ ، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان رهبرى به این مقام والا و مسؤولیت عظیم انتخاب شدند و رهبری و ولایت امت را بر عهده گرفتند.

 به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: بعد از رحلت امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خرداد ماه سال 1368 ، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان رهبرى به این مقام والا و مسؤولیت عظیم انتخاب شدند و رهبری و ولایت امت را بر عهده گرفتند.و پس از رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی، با شایستگى تمام توانستند نه تنها امّت مسلمان ایران، بلکه مسلمانان جهان را رهبرى نمایند. آغاز رهبری ایشان بهانه‌ای برای مرور برخی خاطرات اطرافیان ایشان در “پرتوی از خورشید” است.

رهبری ماموریت یافته‌اند که انقلاب را شهود کنند

آیت الله محمدی گیلانی از انتخاب شایسته رهبری بعد از امام چنین روایت می‌کند: “پس از انتخاب آیت الله العظمی خامنه‌ای به رهبری، روزی من به ملاقات ایشان رفتم. نورانیت فوق العاده‌ای در چهره معظم له دیدم. پس از دیدار به حجت الاسلام والمسلمین موسوی کاشانی گفتم: “اگر امکان دارد، اجازه دهید تا من یک بار دیگر آقا را ببینم.” آقای موسوی علت را پرسید و من در جواب گفتم: “این آقا، آن آقایی نیست که بنده با ایشان در مدرسه نواب مشهد درس خوانده‌ام؛ بلکه در معظم له تحولی اتفاق افتاده که خارج از ذهن است.” به نظر من، آیت الله خامنه‌ای از طرف خداوند ماموریت یافته‌اند که این انقلاب و ملت مسلمان ایران را راهنمایی و شهود کنند. این عظمت آن روز در چهره مقام معظم رهبری مشهود بود.

گلایه رهبری از انتظار فرزند شهید

مقام معظم رهبری همواره توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا داشته‌اند و آن‌ها را به طور خاص مورد دلجویی خود قرار می‌داده‌اند. و دیدار از خانواده‌های شهدا نیز جزو برنامه‌های دائمی ایشان است. سردار علی فضلی، جانشین بسیج مستضعفین نسبت به حساسیت آقا در رسیدگی و توجه به خانواده‌های شهدا خاطره ای را چنین نقل می‌کند:

“من برادری داشتم به نام رحمان که در سال 1361، در جبهه شهید شد. وی پسری به نام مصطفی دارد که در زمان شهادت پدر، چهارماهه بود. روزی که در محضر مقام معظم رهبری جلسه داشتم، مصطفی را نیز با خود بردم. مصطفی در داخل حیاط نشست و ما وارد جلسه شدیم. جلسه حدود دو ساعت طول کشید.

بعد از پایان جلسه که بیرون آمدیم، آیت الله خامنه‌ای چشمشان به مصطفی افتاد. من او را به آقا معرفی کردم. معظم له پس از آنکه فهمیدند وی فرزند شهید است، اشک در چشم‌های مبارکشان حلقه زد، مصطفی را در آغوش کشیدند و بوسیدند. سپس به صورت گلایه به من فرمودند: چرا زودتر به من نگفتی؟! معظم له به داخل اتاق خود رفتند و یک ساعت و خودکار برای مصطفی آوردند.”

امام فرمود فردا شب مهمان عزیزی داری!

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رسولی محلاتی نیز از دیدارهای رهبری از خانواده‌های شهدا به خاطره‌ای اشاره می‌کند و می‌گوید: “مقام معظم رهبری به صورت منظم، به خانواده‌های شهدا سرکشی می‌کنند. روزی به اتفاق ایشان، به منزل یکی از شهدا رفتیم برخلاف مرسوم، عده زیادی به استقبال آقا آمدند. آیت الله خامنه‌ای فرمودند: “چه کسی این جمعیت را مطلع کرده است؟ قرار نبود مزاحمت برای کسی فراهم شود.” معظم له وارد اتاق شدند و نشستند. چای برای ایشان آوردند. آقا، چای را میل نکردند. ناراحتی در چهره ایشان مشهود بود. آقا خیلی مقیدند که در این دیدارها برای کسی مزاحمت بوجود نیاورند.

پدر شهید به آقا گفت: “شما نگران نباشید! از دفتر شما کسی ما را مطلع نکرده است. من دیشب حضرت امام (ره) و فرزند شهیدم، “علی رضا” را در خواب دیدم. آن دو خبر آمدن حضرت عالی را به من دادند. امام به من فرمودند: فردا شب، مهمان عزیزی داری! به خوبی از مهمانت پذیرایی کن! گفتم: آن مهمان کیست؟ امام فرمودند: رهبر شما!”

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads