کد خبر: 27162 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 ژوئن 2013 - 10:37

تقدیم به اصغر فرهادی که سفیر فرهنگ و هنر این سرزمین است!

خوبان خبر: آن روز ها که همه برای موفقیت های جدایی نادر از سیمین سر و دست می شکستند ما چشم هامان را بر تمامی آنچه در این فیلم و حواشی اش گذشت بستیم!

به گزارش خوبان، وبلاگ در امتداد صبح در بروزرسانی خود نوشت:

آن روز ها که همه برای موفقیت های جدایی نادر از سیمین سر و دست می شکستند ما چشم هامان را بر تمامی آنچه در این فیلم و حواشی اش گذشت بستیم!اصغر فرهادی
گفتیم اصغر فرهادی بی نظیر است، بی نظیر است که با اثری متوسط اسکار را از آن خود کرد.
همین ذهن پارانویایی ما نمی توانست ساده از نشانه ها بگذرد.
وقتی چنین عنوان کرد که: “می‌خواستم بگویم جای گلشیفته خالی است که قبل از من گفتند و امیدوارم وضع مملکت طوری شود که گلشیفته بتواند برگردد، امیدوارم وضع مملکت طوری شود که بهرام بیضایی برگردد، امیدوارم وضع مملکت طوری شود که امیر نادری برگردد، امیدوارم وضع مملکت طوری شود که محسن مخملباف برگردد و امیدوارم وضع مملکت طوری شود که جعفر پناهی فیلم بسازد. امیدوارم وضع به این گونه نماند و به‌زودی وضع بهتری را شاهد باشیم”

آن روزها متهم شدیم به سیاه نمایی! به اینکه املان متحجری هستیم که هنر نمی فهمیم! به اینکه سیاست چشم و گوش هامان را بسته و حرکت پشه در جو را هم سیاسی قلمداد می کنیم!

آن روزها خفه مان کردند که ایرانی انقدر حسود نمی شود که موفقیت ایرانی دیگر را تاب نیاورد!

وامروز گویا سند افتخار دیگری بر تارک این مملکت رقم خورده!اصغر فرهادی یک بار دیگر هنرنمایی خود را به اوج رساند با بوسیدن و در آغوش گرفتن بازیگر برتر فیلمش.احسنت به او که در همه حال مروج آداب و رسوم اصیل ماست. احسنت حتی به بقیه ای که در آن سو ی مرزها برایمان افتخار آفرینی می کنند.

جادارد تشکری هم کنیم از تن فروشی چون فراهانی! یادی کنیم از مخملباف عزیز! کف بزنیم برای نیکی کریمی! هورا بکشیم برای مینا لاکانی و بهرام بیضایی و امیر ابراهیمی ها و…

وکلاهمان را بگذاریم بالاتر که عجب سرمایه های اصیلی در حیطه هنر داریم.

یادمان نرود پس از موفقیت های جشنواره کن در ورود فرهادی با حلقه گل به فرودگاه برویم و برایش فرهادی قهرمان / خوش آمدی به ایران سر دهیم.

هرچه باشد اینان سفیران فرهنگ و هنر این مملکت اسلامی اند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads