کد خبر: 27051 - تاریخ: دوشنبه، 3 ژوئن 2013 - 10:13

مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان رشت برگزار شد

خوبان خبر: دادستان کل کشور در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان رشت گفت: پایبندی به قانون در سال جاری از طلیعه‌های خوبی است که باعث شده قانون مداری نهادینه شود.

به گزارش خوبان به نقل از 8 دی: حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان رشت که روز گذشته(یکشنبه) در سالن اجتماعات دادگستری استان گیلان برگزار شد، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در تمام مصوبات مجلس نظارت دارد و آنها را به نفع نظام رد و یا تأیید می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور با بیان اینکه موفقیت در کارها به رضایت مردم و خروجی کارها وابسته است، افزود: بسط و گسترش عدالت، احقاق حق ظالم از مظلوم، اصلاح امور و جلوگیری از کجی‌ها در موفقیت کارها موثر و خروجی آنها نیز باید بسط عدالت و تحقق آرمان‌های الهی، امام راحل و نظام باشد.

وی راه‌اندازی چند شبکه ماهواره‌ای، تبلیغات رسمی و غیر رسمی علیه ایران، ترور، انفجار، شورش‌های خیابانی و… را از جمله توطئه‌های دشمنان علیه ایران عنوان کرد.

محسنی اژه‌ای همچنین افزود: بسیج، نیروهای مسلح و نیروی انتظامی آمادگی کامل در پاسخگویی به تهدیدات خارجی را داشته و وزارت کشور نیز انتخابات پیشرو را پرشور و با امنیت کامل برگزار می‌کند.

وی حاکمیت شعار قانون مداری را از محسنات در کنار تهدیدات عنوان و اذعان کرد: پایبندی به قانون در سال جاری از طلیعه‌های خوبی است که باعث شده قانون مداری نهادینه شود.

دادستان کل کشور نهادینه شدن قانون‌مداری را مهم دانست و تصریح کرد: با توجه به اولویت‌ها، انتخابات خوبی خواهیم داشت و اگر با همین آرامش و شرکت گسترده مردم برگزار شود چند پله جهش می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه مشورت کردن منافاتی با استقلال قاضی ندارد، گفت: قانون باید مبنا و طراز اول باشد.

وی خطاب به دادستان جدید شهرستان رشت، گفت: اهمیت کار دادسرا را دریابید و در زیر مجموعه خود نظارت مستقیم داشته و اهل مشورت و بحث و گفتگو هم در تشخیص مفهوم و هم مصداق باشید.

لازم به ذکر است که در این مراسم حجت‌الاسلام علی مصطفوی دادستان جدید شهرستان رشت معرفی و از تلاش‌های فرشاد عرب دادستان پیشین قدردانی به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads