کد خبر: 27034 - تاریخ: یکشنبه، 2 ژوئن 2013 - 20:56

عکسی تکان دهنده از کودک سوری

خوبان خبر: در حالی که شماری از قوانین و معاهدات بین‌المللی تاکید دارند نباید از کودکان به عنوان نفرات نظامی در جنگ استفاده شود؛ تروریستهای سوری از یک کودک سوری به عنوان فروشنده اسلحه های کمری در شهر رقة سوءاستفاده کرده اند.

به گزارش خوبان به نقل از ابنا : به تازگی عکسی از شهر رقة سوریه منتشر شده که یکی از کودکان سوری را در گوشه خیابان نشان می دهد که  یک کلت کمری بر بدن بسته و بساط فروش اسلحه پهن کرده است.

این در حالی است که قوانین و معاهدات بین‌المللی تاکید دارند که نباید از کودکان به عنوان نفرات نظامی در جنگ استفاده شود و یا امنیت آنان در جریان درگیری‌های مسلحانه نادیده گرفته شود.

معارضین سوریه با جذب کودکان سوری به آن ها استفاده از سلاح و جنگ را آموزش می دهند تا از این کودکان برای تحقق اهداف خود استفاده کنند.

گفتنی است چندی پیش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل از وجود یک کودک 7 ساله در حال حمل سلاح AK-47 و کشیدن سیگار عکس در بین معارضان سوری خبر داده بود.

گروه‌های مسلح در سوریه به کودکان نحوه جنگیدن را آموزش می‌دهند تا آنها به ابزاری برای جنگ تبدیل شوند؛ مربیان نظامی این کودکان مدعی هستند که کودکان بهترین نیروها هستند زیرا آنها همه دستورات را اجرا می کنند.

فردی به نام “عبدالرازق” که گروهی از کودکان را آموزش می دهد، می گوید: کودکان بهترین نیروهایی هستند که در طول عمرم دیده‌ام؛ زیرا هر دستوری که بدهی اجرا می کنند؛ افراد بزرگسال درباره دستورات بحث می‌کنند اما کودکان اینگونه نیستند.

در مورد مقررات بین المللی، کنوانسیون حقوق کودک مصوب سال ١٩٨٩ به طور مشخص استفاده از کودکان زیر سن ١٥ سال به عنوان نیروی نظامی را منع کرده و در مورد کودکان تا سن ١٨ سال نیز، «سربازگیری اجباری» آنان را مجاز ندانسته است. پروتکل داوطلبانه الحاقی به این کنوانسیون، ممنوعیت سربازگیری را به تمامی افراد زیر ١٨ سال تعمیم می دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads