کد خبر: 27005 - تاریخ: یکشنبه، 2 ژوئن 2013 - 12:49

طولانی‌ترین تونل شمال کشور در گردنه امام‌زاده هاشم به بهره‌برداری رسید

خوبان خبر: بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به‌طول بیش از ۳ کیلومتر و قطعه یک واریانت گردنه امام‌زاده هاشم در جاده هراز افتتاح شد.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم: محمود احمدی‌نژاد صبح امروز با حضور در محل احداث بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به‌طول 3290 متر در قطعه یک واریانت گردنه امام‌زاده هاشم در جاده هراز، ضمن افتتاح این پروژه جاده‌ای از بخش‌های مختلف تونل بازدید و با توضیح مسئولان در جریان چگونگی مراحل احداث این پروژه قرار گرفت.

همچنین با حضور رییس‌جمهور عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه آغاز شد.

با بهره‌برداری از این طرح و حذف گردنه امام‌زاده هاشم فاصله 21کیلومتری منطقه پلور در استان مازندران تا آب‌علی در استان تهران به 12 کیلومتر کاهش می‌یابد. مسیر این جاده در حدود 4کیلومتری جنوب پلور و قبل از پل آبشار آغاز و در 5کیلومتری گردنه امام‌زاده هاشم وارد بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور خواهد شد.

رفع مهمترین گره ترافیکی محور هراز، رفع مشکلات زمستانی این محور که حدود 70 درصد آن در گردنه امام‌زاده هاشم می‌باشد، ارتقای مشخصات هندسی مسیر و حذف پیچ‌های با شعاع قوس پایین و کاهش شیب طولی مسیر، کاهش طول مسیر به‌میزان حدود 9 کیلومتر و کاهش قابل ملاحظه زمان سفر با صرفه‌جویی 300 میلیارد ریال در سال و نیز کاهش مصرف سوخت در حدود هزار میلیارد ریال در سال و کاهش قابل ملاحظه سوانح جاده‌ای با صرفه‌جویی 500 میلیارد ریال از جمله مزایای اجرای این طرح است.

محور هراز یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان تهران و مازندران است.

در مراسم بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور، علاوه بر رییس‌جمهور، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، تمدن استاندار تهران و طاهایی استاندار مازندران نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads