کد خبر: 26966 - تاریخ: یکشنبه، 2 ژوئن 2013 - 00:30

امام جمعه خمام: نباید برای فتنه گران روشنفکر ماب فراری به خارج از کشور اتوبان دوطرفه باز کنیم.

خوبان خبر: حجت الاسلام عاشوری:همه ما بايد از نيروهاي مؤمن و حزب اللهي داخل کشور براي اداره امور مملکت و حل معضلات آن استفاده کنيم، نه اينکه براي فتنه گران روشنفکرماب فراري به خارج از کشور، اتوبان دوطرفه باز کنيم!

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام روز گذشته در مسجد جامع خمام به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری امام جمعه خمام برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه های دوم خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع پاسداران دانشگاه امام حسین (ع) افزودند: نبايد در تبليغات خود به دشمنان خارج يا داخل، چراغ سبز نشان داد، دشمن درصدد مأيوس و نااميد کردن مردم است و متأسفانه برخي حنجره ها و زبان ها و قلم هاي بي تقوا هم در داخل، حرف آنها را تکرار مي کنند! بايد مواضع عزت آفرين، صحيح، عاقلانه و حکيمانه انقلاب و نظام اسلامي را تثبيت کنيد. مردم بايد کسي را ترجيح دهند که زمينه ساز عزت براي آينده انقلاب و کشور باشد، و بتواند در مقابل جبهه معاندان، قدرتمندانه ايستادگي کند و جمهوري اسلامي را بعنوان الگو در برابر چشم مستضعفان جهان نشان بدهد.

76311896324859622501

حجت الاسلام عاشوری عامل شروع انقلاب اسلامی را دغدغه دین دانستند و ادامه دادند: علت اصلي وقوع قيام 15 خرداد، به خاطر مبارزه رژيم شاهنشاهي با مظاهر ديني بود. و قيام حضرت امام(ره) که آن جريان دستگيري و سپس حمايت هاي مردمي را در شهرهاي تهران، قم، شيراز، مشهد و تبريز درپي داشت، فقط به خاطر احساس خطري بود که براي دين مي کردند. سخنراني عاشوراي سال 42 که سه روز قبل از واقعه 15 خرداد در مدرسه فيضيه ايراد شد مملو از هشدارهايي است به علماي اسلام در جهت نابود شدن دين دادند.

خطیب نماز جمعه ی خمام راه بقاي اين انقلاب و الگوبخشي اين نهضت را تقویت جنبه ی دینی آن دانستند و تصریح کردند: همه ما بايد از نيروهاي مؤمن و حزب اللهي داخل کشور براي اداره امور مملکت و حل معضلات آن استفاده کنيم، نه اينکه براي فتنه گران روشنفکرماب فراري به خارج از کشور، اتوبان دوطرفه باز کنيم!

ایشان مدیریت مقام معظم رهبری در برهه های مختلف انقلاب را حیات بخش خواندند و افزودند:  عرفا و فلاسفه در توصيف واجب الوجود مي گويند:«هو مستورٌ لِشدَّةِ ظهوره و هو مخفي لشدةِ وجوده» يعني«خداوند به خاطر شدت ظهور و شدت وجودش، پوشيده و مخفي است.» بنابراين اگر ما هم بر خدمات مقام معظم رهبري در هدايت کشتي انقلاب از طوفان هاي حوادث و تهديدات بنيان افکن، متمرکز نمي شويم بخاطر اين است که کاملاً واضح و آشکار و محسوس و ملموس مي باشد. در ادبيات ما هم عموماً از هلال و بدر و محاق و مهتاب، که نور کمتري دارند، تعريف و تمجيد مي شود و کسي از خورشيد عالَم تاب که جهان را در پرتو نور خود روشن مي کند، سخن نمي گويد.

52742410375007613562

ایشان با مقایسه کاندیداهایی که برنامه ی خود را تنها رفع مشکلات اقتصادی مردم می دانند با دولت مصدق که تنها برای ملی کردن صنعت نفت آمده بود گفتند: دولت مصدق که به خواست غربي ها، حاکميت سکولار را در کشور رواج داده بود و مي گفت: من فقط براي ملي کردن نفت آمده ام و بستن شرابخانه ها و اجراي احکام اسلامي به دولت من ربطي ندارد،  توسط همان غربي ها ساقط شد. بنابراين اگر امروزه کانديدايي بگويد: من براي اصلاح اوضاع اقتصادي و بهبود وضع معيشت مردم آمده ام و گسترش فرهنگ ديني و جلوگيري از بي حجابي و برخورد با هتاکان به مقدسات، به دولت من ربطي ندارد، به همان سرنوشت دولت ملي مصدق دچار خواهدشد.

حجت الاسلام عاشوری در پایان شهادت امام موسی بن جعفر (ع) و شهادت آیت الله احسانبخش نماینده فقید مقام معظم رهبری در گیلان را تسلیت عرض نمودند.

84127830007807048221

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads