کد خبر: 26932 - تاریخ: شنبه، 1 ژوئن 2013 - 18:20

زهرا نعمتی: جایزه‌ام را به تمام مادران شهدا تقدیم می‌کنم

خوبان خبر: زهرا نعمتی عضو تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان جمهوری اسلامی ایران و قهرمان بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن است که به تازگی جایزه بهترین ورزشکار جهان را از سوی اسپورت آکورد دریافت کرده است.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنامه دانشجویان، وی نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران است که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالیمپیک شده است.

زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک ۲۰۱۲ متولد سال ۱۳۶۴ در کرمان است که بعد از کسب مدال طلای پارالمپیک لندن با رهام شهابی پور دیگر قهرمان تیم تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ازدواج کرد.

زهرا نعمتی با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخهٔ ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالیمپیک شده‎است، جاودانه کرد.

وی هم‎چنین به همراه راضیه شیرمحمدی و زهرا جوانمرد که تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان ایران را در قسمت تیمی تشکیل می‎دادند عنوان سومی و مدال برنز پارالیمپیک ۲۰۱۲ لندنرا به‎دست آوردند.

وی در مراسم اهدای جوایز منتخبین بنیاد بین‌المللی «اسپورت آکورد» به عنوان برترین ورزشکار جهان انتخاب و جایزه‌اش را دریافت کرد.

زهرا نعمتی، بانوی کماندار طلایی پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن که به عنوان یکی از نامزدهای دریافت این جایزه و به عنوان نماینده کشورمان در مراسم اهدای جوایز منتخبین بنیاد بین‌المللی «اسپورت آکورد» حضور داشت پس از انتخاب به عنوان برترین ورزشکار جهان، جایزه‌اش را دریافت کرد.

جایزه «اسپورت آکورد» به فردی تعلق می‌گیرد که در عرصه ورزش و جامعه فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده باشد. این سازمان هر ساله برترین مربیان و ورزشکاران جهان را در ۶ شاخصه معرفی و از آنها قدردانی می‌کند.

سازمان «اسپورت آکورد» که مقر آن در سوئیس است، نقش حمایتی را برای فدراسیون‌های بین‌المللی رشته‌های ورزش المپیک و پارالمپیک ایفا می‌کند و از اهداف آن می‌توان به ترویج ورزش در تمام سطوح جامعه اشاره کرد.

زهرا نعمتی در نشست خبری که با حضور همسرش رهام شهابی‌پور برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالم به عنوان یک بانوی ایرانی چنین افتخاری را برای کشورم کسب کرده‌ام و آرزوی هر ورزشکاری است که چنین جایزه‌ای را به دست آورد. در این مراسم من به عنوان نماینده جهانی کمیته پارالمپیک بودم که به همراه یک آقایی از مکزیک کاندیدای دریافت جایزه اسپورت آکورد بودیم که خوشبختانه شانس با من یار بود و توانستم جایزه نهایی را دریافت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمانی که دچار سانحه و معلولیت شدید تصور چنین روزی را داشتید، گفت: فکر می‌کنم تنها بتوانم به بالاترین حد یعنی طلای پارالمپیک دست یابم و هیچ موقع تصور نمی‌کردم به عنوان بهترین ورزشکار جهان معرفی شوم. بنابراین این را یک هدیه از طرف خداوند می‌دانم.

نعمتی با ابراز خوشحالی از این‌که یک زن ایرانی در مراسم جایزه اسپورت آکورد حضور داشته، تصریح کرد: مهم‌ترین صحبتی که من سن‌پترزبورگ انجام دادم این بود که گفتم من از زندگی و مردم عزیز ایران یاد گرفتم که ناامیدی در بین مردم ایران جایی ندارد.

وی افزود: در واقع فکر می‌کنم با این حرکت ثابت شد ناامیدی در ورزش بانوان وجود ندارد و نخواهد داشت و یک خانم ایرانی نباید امید خود را از دست بدهد بلکه با تلاش مضاعف و روحیه‌ی بالا می‌تواند جواب خود را بگیرد. من همیشه این را گفته‌ام که این را وظیفه‌ی خودم می‌دانم که برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

نعمتی در پایان گفت: من این افتخار بزرگ یعنی کسب جایزه اسپورت آکورد را به تمام مادران شهدا تقدیم می‌کنم و به تمام خانم‌های ایرانی نیز تبریک می‌گویم و مطمئنم از این به بعد جایگاه خانم‌های ایرانی در جهان تغییر بسزایی خواهد داشت.

 

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads