کد خبر: 26675 - تاریخ: چهارشنبه، 29 می 2013 - 18:23

بزرگترین جایزه ورزش جهان به زن معلول ایرانی اختصاص یافت

خوبان خبر: زهرا نعمتی مهمترین جایزه ورزش جهان در حوزه معلولین را از آن خود کرد.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق: جایزه سال 2013 روح ورزش در حوزه معلولان (SPORT ACCORD) به زهرا نعمتی رسید. این جایزه در پی اجلاسی که هم اکنون در سنت پترزبورگ روسیه جریان دارد و رای گیری از اعضای کمیسیون مربوطه، گرفته شد.


محور این جایزه که مهمترین عنوان اهدایی از سوی کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک است، استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای گسترش و تغییر شرایط همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد در جهان است

این جایزه در حالی به این ورزشکار زن ایرانی اختصاص یافت که 107 سازمان و فدراسیون بین المللی گزینه های خود را برای حضور در این رقابت اعلام کرده بودند. وی در بین این گزینه ها، بالاترین رای را از آن خود کرد. محور این جایزه که مهمترین عنوان اهدایی از سوی کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک است، استفاده از ورزش به عنوان ابزاری برای گسترش و تغییر شرایط همزیستی مسالمت آمیز و اتحاد در جهان است.
براساس رای کمیته مرکزی که متشکل از هفت عضو است، زهرا نعمتی به عنوان نماد و نمونه القای پیام المپیک و پیام این تشکیلات در حوزه ورزشکاران معلول انتخاب شد که اتفاقی نادر و بزرگ برای ورزش کشور به شمار می رود. این جایزه، مهمترین و اصلی ترین عنوان کمیته بین المللی المپیک در موضوع پیام منشور است که سالانه به ورزشکارانی که واجد شرایط هستند، اعطا می شود. این جایزه مشابهی نیز میان ورزشکاران نیز دارد که به پیوتر بروفسکی اختصاص یافت.
همچنین این برای نخستین بار است که یک زن مسلمان چنین جایزه مهمی را به خود اختصاص می دهد که با توجه به پوشش کامل وی می تواند حجاب را نیز بیشتر به دنیا معرفی کند.


وی با کسب طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخه ریکرو انفرادی، نام خود را به عنوان اولین زن ایرانی که موفق به دریافت طلا از پارالمپیک شد، تثبیت کرد

زهرا نعمتی متولد ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۴ است. وی عضو تیم ‌ملی تیراندازی با کمان معلولان ایران است که پیش از این عضو تیم‌ ملی تکواندوی بانوان بود. پس از اینکه نعمتی در اثر سانحه رانندگی در سال ۱۳۸۳ ویلچرنشین شد، به ورزش تیراندازی با کمان روی آورد. وی با کسب طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ در شاخه ریکرو انفرادی، نام خود را به عنوان اولین زن ایرانی که موفق به دریافت طلا از پارالمپیک شد، تثبیت کرد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads