کد خبر: 26584 - تاریخ: سه‌شنبه، 28 می 2013 - 12:00

لاهوتی:

پیشتاز بودن قالیباف را بپذیریم

خوبان خبر: نماینده مردم لنگرود: واقعیت این است که محمد باقر قالیباف مورد توجه مردم است و به همین دلیل او حضور در انتخابات را وظیفه می‌داند و تحت هر شرایطی به عنوان یکی از کاندیداهای مورد اعتماد مردم در انتخابات حضور خواهد داشت.

به گزارش خوبان به نقل از عصر ایران، 2+1همانطور که از چند وقت پیش مشخص بود، به اختلاف خورده است و در شرایطی که قالیباف خود را نماینده اصلح این جمع سه نفره برای حضور در انتخابات می‌بیند، حداد عادل از احتمال کناره گیری به نفع جلیلی یا چهره چهارم دیگری می‌دهد و ولایتی هم در شرایطی که سکوت کرده است، به نظر نمی‌رسد، ساز و کار اولیه را فصل الخطاب بداند.

مهرداد لاهوتی نماینده مجلس و یکی از حامیان محمدباقر قالیباف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در این باره با “عصر ایران” گفت و گو کرده است:

*ظاهراً قول و قرارهای ائتلاف 1+2 در حال فراموش شدن است.

ما هم که طرفدار آقای قالیباف هستیم، منتظریم تا ببینیم 1+2 با چه سرانجامی مواجه خواهد شد و آیا اعضای این گروه سه نفره حاضر خواهند بود با تکیه بر اخلاق به قرار و مدارهای اولیه پایبند باشند یا نه. امیدوارم آقایان مصلحت را بسنجند و از چارچوب منطق و صداقت خارج نشوند.

*این‌طور عنوان می‌شود که ملاک انتخاب کاندیدا، فقط نظرسنجی نیست.

همه می‌دانند که 1+2 از همان اول هم با این طرح شروع به کار کرد که هر کسی که بتواند بیشترین رای را در جمع سه نفره از آن خود کند، به عنوان گزینه ائتلاف پیشرفت وارد انتخابات ریاست جمهوری شود و از جانب دو عضو دیگر هم مورد حمایت همه جانبه قرار بگیرد. باید تأسف خود که برخی به راحتی وعده‌هایی خود را از یاد برده‌اند و با رفتارهایی غلط ، هم ساز و کار ائتلاف را به هم می‌زنند و هم باعث تخریب وجهه اصولگرایی در جامعه می‌شوند. دوستان در شرایطی حرف و حدیث‌های جدید را مطرح می‌کنند که آقای قالیباف با فاصله زیادی نسبت به دو نفر دیگر، رای اول را به خود اختصاص داده است و قاعدتا بیشتر از بقیه برای کاندیداتوری شانس دارد، چون میزان رای او با رای دیگران قابل مقایسه نیست.

*اما مشخصاً حداد عادل از احتمال کناره گیری به نفع جلیلی خبر داده و همچنین گفته است که خروجی ائتلاف شاید از جمع سه نفر اولیه نباشد.

متاسفم که چنین رفتاری را مشاهده می‌کنم. آقای حداد از همان روز اول در ائتلاف بودند و بهتر از هر کسی می‌داند که ساز و کار 1+2 چه شرایطی بود و برنامه ریزی‌ها بر چه اساسی طرح شده بود. به نظر من حرکت آقای حداد غیر اخلاقی است و تحت هیچ شرایطی توجیه ندارد.

*موضع مشخص قالیباف درباره شرایط به وجود آمده چیست؟

قالیباف خیلی کاری به این اتفاقات ندارد و از آنجا که در بیشتر نظر سنجی‌ها رای اول دارد، به جای پرداختن به مسایل حاشیه ای کارهای خودش را انجام می‌دهد تا ان‌شاءالله حضوری قوی و البته سالم در انتخابات داشته باشد.

*امکان دارد که قالیباف به طور مستقل وارد انتخابات شود؟

هر اتفاقی ممکن است. واقعیت این است که محمد باقر قالیباف مورد توجه مردم است و به همین دلیل او حضور در انتخابات را وظیفه می‌داند و تحت هر شرایطی به عنوان یکی از کاندیداهای مورد اعتماد مردم در انتخابات حضور خواهد داشت.

*بر هم خوردن معادلات 1+2 و کلاً جریان اصولگرایی چه ربطی به رد صلاحیت هاشمی دارد؟

هیچ، چرا باید ربط داده شود؟

*این‌طور عنوان می‌شود که با کنار رفتن هاشمی رفسنجانی، قالیباف موقعیت خوبی را در نظر سنجی‌ها پیدا کرده است چون بخشی از آرای هاشمی به سبد قالیباف ریخته می شود.

اصلاً این‌طور نیست. قبل از ورود هاشمی هم قالیباف رای خوبی داشت و بعد از ثبت نام او هم موقعیت شرایط همان بود. البته نمی توان انکار کرد که هاشمی با ورودش فضای خاصی را ایجاد کرد که مورد توجه قرار گرفت. پس دوباره باید تاکید کرد که آقایان باید وضعیت را بررسی کنند و با توجه به عهدی که بسته‌اند، پیشتازی قالیباف را بپذیرند و به نفع او کنار بروند. طرح چنین بحث‌هایی تأسف آور است و از نخبگان این انتظار می‌رود که با دقت در رفتار و گفتار خود آن‌ها را دلسرد نکنند.

*دلسردی می‌تواند به مشارکت پایین منتهی شود؟

بنده قبول ندارم و اعتقادم این است که ملت در هر موقعیتی پشت نظام هستند و با حضور در پای صندوق‌های رای وفاداری خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

*پیش بینی شما از تصمیم نهایی ولایتی و حدادچیست؟

گمان نمی‌کنم از ائتلاف 1+2 چیزی مانده باشد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads