کد خبر: 26550 - تاریخ: دوشنبه، 27 می 2013 - 20:13

شیخ حامی فتنه؛

حضور شیخ یوسف صانعی درگیلان

از علت حضور صانعی و دیدارهای احتمالی برخی شخصیتهای استانی با وی خبری منتشر نشده است.وی از حامیان معنوی جریانات فتنه در سال 88 می باشد و در صدور فتاوای نادر مشهور است.

به گزارش خوبان به نقل از ۸دی، بنابر شنیده ها شیخ یوسف صانعی در گیلان حضور یافته است. بنا بر این خبر وی در ویلای شخصی آقای “ز” فرماندار اسبق رشت در دوران اصلاحات واقع در رامکوه املش اقامت دارد. از علت حضور وی و دیدارهای احتمالی برخی شخصیتهای استانی با صانعی خبری منتشر نشده است.

وی از حامیان معنوی جریانات فتنه در سال 88 می باشد و در صدور فتاوای نادر مشهور است. برخی از فتاوای شاذ وی به شرح ذیل می باشد:
-عدم شرطیت مرد بودن در قضاوت

-عدم حرمت خروج زن از منزل بدون اجازه شوهر، در مواردی که خلاف شئون مرد و یا خلاف حق استمتاع مرد نباشدsanei
-عدم حرمت تراشیدن ریش. عدم حرمت موسیقی هایی که محتوای باطل نداشته باشند
-عدم حرمت قمه زنی .وی در این زمینه می گوید: اساس قمه زنی عشق و محبت است، همین عشق و محبت است که انسانها بدون اختیار قمه می زنند، قمه زدن یعنی عشق، نمی شود جلوی آن را گرفت، جلوگیری از آن اشتباه است، عشق و علاقه است که قمه می زند بعد هم خوب می شود. قمه زنها سابقه نداره که ضرری دیده باشند، اینکه بعضی از آقایان فکر می کنند ضرر دیده اند اشتباه می کنند. قمه زدن نه تنها ضرر ندارد بلکه نفع هم دارد. هم نفع روحی دارد، عقده اش را گشوده است. نمی شود گفت که این خلاف شرع است، حرام است. به نظر من این سنت ها باید بماند. اینکه نمی شود گفت قمه نزنید.

شیخ یوسف صانعی که زمانی در نمازجمعه، ‌زندگی و شهادت معصومین(علیهم السلام) را به خاطر پیاده شدن قصاص اسلامی و حدود آن در جامعه توسط قوه قضاییه معرفی می کرد، در دیدار خود با دوتن از پادوهای دست چندم فتنه از روی آوردن قضات به اعدام انتقاد کرده و خواستار مجازات های جایگزین می شود. این در حالی است که سالهای دهه 60،‌ یاداور نطق های آتشین او است که فریاد می زد: «آقا دوتا کلمه علیه انقلاب حرف زده، خوب عصبانی شده. درست، ولی مجازاتش هم این است که چهارتا شلاق به او بزنیم!»

1

انتهای پیام/61


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads