کد خبر: 26492 - تاریخ: یکشنبه، 26 می 2013 - 21:40

رفتار زشت عده ای که مناظره را بر هم زدند، به عنوان لکه ننگی در نگاه دانشجویان خواهد ماند

خوبان خبر: هرچند رفتار زشت و بی خردانه عده ای که فضای دانشگاه را با دارالعماره خود اشتباه گرفته اند نمی تواند آبروی این محیط مقدس و جریان ساز را از بین ببرد ولی به عنوان لکه ننگی در نگاه دانشجویان تیزبین تا ابد باقی خواهد ماند.

به گزارش خوبان: 8 دی به نقل از وبسایت رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص اتفاقات مناظره در روز شنبه 4/3/92 ;به شرح زیر صادر گردید.

لشکرکشی چماقداران با شعار حماسه سیاسی در دانشگاه

{خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کردند و می کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیرسیاسی کنند} (بيانات مقام معظم رهبرى در ديدار دانش‏آموزان و دانشجويان به مناسبت «روز ملى مبارزه با استكبار») (12/8/72)

اینجا گیلان است، همه چیز آرام آرام…

و من دانشجو خیالم راحت که دانشگاه ما مبدا همه تحولات است!

اینجا گیلان است ، و دانشجو آزاد است تا بازیچه دست اغیار نباشد!

اینجا گیلان است و مسئولانش غیرت خود را از میرزاکوچک به ارث برده اند!

اینجا گیلان است و دانشگاه ما آغازگر حماسه ای بزرگ…!

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری امسال به عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی در دانشگاه با حضور اساتید مختلف نموده است که مناظره روز شنبه 4 خردادماه با حضور دکتر صادق زیباکلام و دکتر حسین اله کرم با موضوع تقابل گفتمان ها در همین قالب تفسیر می شود.

اما آن چیز که جای تامل و تاسف دارد این است که برنامه کاملا قانونی با مجوز رسمی از سوی هیات نظارت بر تشکلهای دانشگاه به بهانه همیشگی((فشار نیروهای امنیتی از بالا)) با حضور تحت الامران حراستی به حاشیه رفته و از ورود یکی از سخنرانان به محل برگزاری مراسم ممانعت به عمل می آید.

هرچند چنین رفتارهای خارج از عرف دانشجویی در فضای دانشگاههای گیلان موضوع جدیدی نیست، ولی باید اذعان کرد برخی از آقایانی که نام حراست را به امید حفاظت از ارزشهای نظام یدک می کشند با اینگونه رفتارهای سلیقه ای نه تنها هیچ خدمتی نکرده که بیشتر از همه استقلال و اقتدار دانشجو و دانشگاه را زیر سوال می برند. این موضوع بر همگان روشن است که این تصمیمات لحظه ای نه از برای نظام که بیشتر از جهت مقام، و نه از باب اصلاح که بیشتر تلاشی برای ابقاست.

چطور می شود سخنرانی که روز قبل مراسم میهمان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بوده و فردای آن روز به دعوت بسیج دانشجویی در تهران برنامه مشابهی دارد، به راحتی در فضای آکادمیک و به دور از فشارهای بالا! به نقادی دانشجویی کشیده می شود ولی در اینجا با برخوردی زشت و به دور از شان یک استاد دانشگاه مواجه است؟!

بله البته که اینجا گیلان است، همه چیز آرام آرام…

باید جهت اطلاع دوستان عرض کنیم آن نظام که از فرمایشات رهبری و نصایح ایشان به دانشجویان استنتاج می شود نه تنها ظرفیت چنین گفتمان هایی را در دانشگاه دارد که از آن با آغوش باز نیز استقبال می کند. هرچند نگاه ما باید با نگاه شما متفاوت باشد، چون اینجا گیلان است، همه چیز آرام آرام…

اینجا گیلان است و دانشگاه ما پیش قراول حماسه سازان سیاسی در کشور و مسئولین ما از دغدغه آن خواب به چشم ندارند.

و من خوب می دانم و توی دانشجو خوب میفهمی، مفهوم اینکه

<<خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کردند و می کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیرسیاسی کنند>> چون اینجا گیلان است همه چیز آرام آرام…

آن روز که دانشجو در لبیک به فرمان مقتدایش فلسفه کرسی های آزاداندیشی را تبیین می کرد، نگاهش به لیست های رنگارنگ آقایان بالا! نبود. هرچند این نکات سیاه! فقط برای دانشگاه ماست چون اینجا گیلان است همه چیز آرام آرام…

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن عذرخواهی از دانشجویان شرکت کننده در جلسه مناظره روز شنبه 4 خرداد اعلام می دارد از آنجایی که مجوز برگزاری برنامه را از دستگاههای مربوطه دریافت کرده و خود را جهت برگزاری این برنامه دارای حق می دانست، ولی با توجه به فضا سازی کاذب و جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از ادامه دادن این برنامه به صورت گفتمان دوطرفه خودداری به عمل آورد. باشد تا دلسوزان بدانند که دانشجو یعنی قشر فرهیخته جامعه هرگز بدنبال جنجال آفرینی نبوده است. حتی اگر جنجال آفرینان خود نقاب دلسوزی به چهره کشیده باشند.

چون من می دانم و تو هم می دانی که خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کردند و می کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیرسیاسی کنند.

در پایان متذکر می شویم هرچند رفتار زشت و بی خردانه عده ای که فضای دانشگاه را با دارالعماره خود اشتباه گرفته اند نمی تواند آبروی این محیط مقدس و جریان ساز را از بین ببرد ولی به عنوان لکه ننگی در نگاه دانشجویان تیزبین تا ابد باقی خواهد ماند.

چون من می دانم و تو هم می دانی خدا لعنت کند آن دستهایی را که تلاش کردند و می کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیرسیاسی کنند.

اینجا گیلان است همه چیز آرام آرام…

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 

انتهای پیام/

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads