کد خبر: 26475 - تاریخ: یکشنبه، 26 می 2013 - 18:27

سرهنگ سیمائی: نخستین رویدادی که حماسه ی سیاسی می تواند در آن متبلور شود انتخابات 24 خرداد است.

خوبان خبر: سرهنگ سیمائی با اشاره به شرایط امروز جامعه گفت: شاید ما امروز صدای گلوله و توپ را نشنویم اما یک هجمه وسیع در همه ی ابعاد بر کشور ما وارد می شود که این موضوع اهمیت بحث حماسه را برای ما نشان می دهد.

به گزارش خوبانسرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد روز جمعه در جمع نماز گزاران خمامی در مسجد جامع خمام ضمن تبریک ولادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و گرامیداشت سوم خرداد سخنانی در ارتباط با حماسه سوم تیر و مسائل روز جامعه ایراد نمود.

وی با بزرگ خواندن فتح خرمشهر افزود: عملیات بیت المقدس به عنوان یک حماسه مطرح می باشد زیرا انجام یک حماسه نیازمند داشتن عزم و اراده و ایمان قوی می باشد و شرایطی که در آن روز وجود داشت باعث شد که یک حماسه خلق شود و همان گونه که مقام معظم رهبری از ما حماسه خواستند ما باید به ضرورت های ایجاد حماسه پی ببریم.

SAM_4377

فرمانده سپاه ناحیه مقداد ادامه داد: عملیات بیت المقدس در شرایطی انجام شد که اشغال خرمشهر به عنوان آخرین برگ برنده برای دشمن محسوب می شد تا به وسیله آن ما را به میز مذاکره بکشاند و نظرات خود را به ما تحمیل کرده و بتواند قرارداد سال 1975 را لغو نماید.

سرهنگ سیمائی با اشاره به شرایط آن روز افزود: آزاد سازی خرمشهر در شرایطی رخ داد که ما در داخل کشور ضعف هایی داشتیم و همچنین اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به جنوب لبنان بود و مناسبات اعراب با اسرائیل را هم باید در نظر داشت، در این شرایط عراقی ها پیش بینی کردند که بتوانند از فرصت به وجود آمده استفاده نموده و قرارداد سال 1975 را لغو نموده و با جدا سازی خوزستان از ایران، کشورمان را تجزیه نماید.  از طرف دیگر مقاومت ما در مقابل استکبار جهانی و کاهش توان نظامی عراق در مناطق عملیاتی و افزایش نیروهای مردمی و حضورشان در نقاط عملیاتی، همه این ها موجب میشد که این عملیات برای ما بسیار حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: عملیات بیت المقدس با رمز مبارک علی ابن ابیطالب آغاز گردید و حدود 25 روز به طول انجامید و تقریبا در همین ساعت بود که رزمندگان ما به خرمشهر رسیدند و توانستند حماسه شان را تکمیل نمایند، ما در این عملیات حدود 19000 اسیر از عراقی ها گرفتیم، و عراق در این عملیات متحمل 16000 کشته و زخمی شد و تعداد 40 فروند هواپیمای عراقی ساقط و تعداد 285 تانک عراقی به غنیمت گرفته شد و 28 تیپ رزمی – زرهی دشمن در این عملیات آسیب دید و ضربات سنگینی به آن ها وارد آمد و در این شرایط بود که حضرت امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

SAM_4384

سرهنگ سیمائی با اشاره به شرایط امروز جامعه ما افزود: شاید ما امروز صدای گلوله و توپ را نشنویم اما یک هجمه وسیع در همه ی ابعاد بر کشور ما وارد می شود که این موضوع اهمیت بحث حماسه را برای ما نشان می دهد.

از طرف دیگر باید این موضوع را مدنظر قرار داد که شرایط امروز نظام شرایط سال 60 و 61 نیست. امروز جمهوری اسلامی ایران در کمال قدرت و در همه ی عرصه ها در حال پیشرفت می باشد و خط مبارزه ی ما در واقع آن قسمت پنهانش در داخل کشور و قسمت آشکار آن را شما در مرزهای لبنان ، سوریه ، و خارج از مرزهای ما می بینید. یعنی دشمن این قدرت را ندارد که با ما در خاکمان درگیر شود.

وی ادامه داد، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما هم اکنون در یک پیچ تاریخی قرار داریم و در حال حاضر شاهد اضمحلال تمدن غرب می باشیم و غربی ها به همین سبب از همه سو بر ما فشار می آورند تا نگذارند ما پیشرفت کنیم ولی ما در حال پیشرفت هستیم و در بیشترین فشار تحریم ها نیز مردم ما همواره در صحنه ها حضور دارند و این برای غرب ناخوشایند می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه مقداد با اشاره به نام گذاری امسال به سال حماسه سیاسی تاکید نمود، حماسه ای که مقام معظم رهبری فرمودند که بسیار هم تقارن آن مناسب می باشد و اولین رویدادی که این حماسه می تواند در آن متبلور شود، انتخابات 24 خرداد ماه می باشد و در درجه اول آن چیزی که مقام معظم رهبری تاکید دارند این است که همه ی ما مشارکت حداکثری در این انتخابات داشته باشیم و به نوعی به اقتدار و وحدت ملی ما بیفزاییم که این مهم ترین نتیجه انتخابات است و می تواند برای ما حائز اهمیت باشد . همان طور که در سال 88 این اتفاق افتاد ، اما عده ای آن را به کام مردم تلخ کردند.

دومین موضوعی که ما باید دربحث حماسه توجه کنیم گزینش یک رئیس جمهور اصلح ، کارآمد، مدیر ، شجاع ، اهل تقوا و خرد جمعی ، ساده زیست و عاری از هرگونه وابستگی به فقته گران باشد. دشمن نیز دنبال این می گردد که کسی را به ما تحمیل کند و یک رئیس جمهور ضعیف و هماهنگ با خواسته های آنان سرکار بیاید.

SAM_4381

سرهنگ سیمائی در انتها با اشاره به افرادی که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند افزود: در بحث شورای نگهبان هم دیدید که غربی ها به چه شکل چهره شان را نشان دادند و نگران این بودند که چرا بعضی از افراد صلاحیتشان احراز نشده است. و ما باید به این موضوع توجه کنیم و طبق شاخص هایی که مقام معظم رهبری فرمودند عمل نماییم همچنان که در فرمایشات اخیرشان که در هفته ی گذشته خدمت معظم له بودیم ایشان فرمودند: بعضی از انتخاب های ما آثارشان تا 40 سال باقی می ماند. شاید یک نماینده مجلس ، نتواند این چنین تاثیری را داشته باشد اما در بحث انتخابات ریاست جمهوری، مقامی که قدرت اجرایی اش بیش از همه می باشد، نباید در انتخابمان اشتباه کنیم. خصوصاً مواضعشان را که انشاالله در چند روز آینده مواضعشان را در صدا و سیما خواهند گفت و ما هم آن شاخص هایی که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند در تک تک شخصیتشان خواهیم گذاشت و ان شاالله یک انتخاب اصلحی را انجام خواهیم داد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads