کد خبر: 25913 - تاریخ: دوشنبه، 20 می 2013 - 13:36

گفتگو با آقای گل گیلانی لیگ برتر؛

آروز دارم ، آقا در مسیر زندگی ام دستم را بگیرد

خوبان خبر: سید جلال رافخایی: همه موفقیتم از عنایت و بزرگواری او بود . باورم این است که هر عزتی که امروز دارم از توجه وعنایت آقا صاحب الزمان است .او دستم را گرفت و کمک کرد که در این مسیر باشم .

به گزارش خوبان: در این آشفته بازار اجتماعی و در این شهر بندری  ، جوانی  چون رافخایی ره گم نکرد ه  خود گنجی است که باید او را به دل سپرد وبه دیده نهاد.سید جلال رافخایی سوژه این ملاقات هم این بود که باخبرشدیم که این جوان متدین، در اقدامی شایسته تمام جوائز و هدایای آقای گلی لیگ دوازدهم خود را به دوش کشیده و به مسجد مقدس جمکران رفته و به بارگاه منتسب به آقا صاحب عصر (عج) هدیه نموده است .همین !

او سید جلال رافخایی است . حالا دیگرهمه از سید جلال رافخایی جوان متدین ، با اخلاق ، شایسته ، و بازیکن ارزشمند تیم فوتبال ملوان بندر انزلی به نیکی یاد می کنند. سید جلال در جوانی با تکیه برمعنویان الهی و تلاش مستمر، توانست خیلی زود پا جای بزرگان گذارد و خود را جاودانه سازد .

آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران ، ازمسجد و خانواده  بعنوان  پاتوق رشد خود یاد می کرد . او همه ی موفقیت های خود را مدیون آقا صاحب الزمان (عج)  می دانست .

حالا نه تنها دوستان ، انزلی چیان با مرام ، باشگاه ملوان بلکه هر گیلانی و ایرانی به داشتن فرزندانی چون او افتخار می کنند . رافخایی می گفت : خیلی مدیون جدم هستم ! پرسیدیم جناب آقای رافخایی اجازه می دهید تا پایان این گفتگو  شما را آقا ” سید ” صدا بزنیم ! (هر چند انتظار داشتیم مثل بعضی ها که به جایی می رسند از برخی نامهای مذهبی گریزانند او نیز بگوید مرا کامی ! یا سامی ! یا مامی و… صدا بزنید آخه فلانی … ام از این نامها خوشش می آید !! ولی ) او گفت : چه بهتر! تمام دارایی ام را از جده سادات دارم .افتخارم این است که از خانواده ساداتم و….

احرارگیل این گفت و گو صمیمی را به شما پاکدلان و ورزش دوستان تقدیم می کند.

سلام ، وقت بخیر، از اینکه با شما هم کلام شدیم مفتخریم . اجازه می فرمایید چند دقیقه و چند سئوال خدمت شما داشته باشیم ؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بنده هم  عرض سلام دارم خدمت شما ، بسیار خوشحال شدم وقتی از شما شنیدم . باعث افتخار است در خدمت شما باشم . بفرمایید!

 عیب ندارد شما را تا پایان گفت وگوآقا سید خطاب کنیم ؟

نه خیر اختیار دارید . همه افتخارم همین هست که سید ام. این همه ی دارایی ام است!

اصلاً کجایی هستی آقاسید ؟

انزلی . حوالی منطقه ای که به آن اداره نوغان می گویند.

آقا سید متاهلی؟

مجردم . هنوز ازدواج نکرده ام .

کسی را پیدا نکردی یا فعلاً تمایل به ازدواج نداری ؟

نه ،الحمدالله خوب فراوانه .

آقاسید 29سال داری ، درسته ؟

بله ، متولد 63هستم.

این درسته  که جوان 29سال سن  داشته باشه و مجرد بمونه؟!

(با خنده) نه ، همین روزها نوبت ما هم میشه.!

جوانان که شما را الگوی خود قرار می دهند چی ، به آنها توصیه می کنی ازدواج در سن بالا رو؟

ببیند هر کس موقعیت و روش زندگی خاص خودرا دنبال می کند . من توصیه ام ازدواج در سن پایین ودرایام جوانی است .البته نه خیلی پایین ! مسائل خانوادگی ، شرایط مالی ، موقعیتی که درآن قرارگفتی اینها همه مهم است ولی من ازدواج در جوانی را می پسندم . ازدواج سنت پیامبر(ص) است و از آدم در برابرناملایمات محافظت می کند. شرایط من طوری بود که در گذشته کمتر به آن فکر کردم . گفتم که در آینده ی نزدیک ما هم آستین بالا می زنیم.(با خنده)

شنیدیم که به مسجد مقدس جمکران رفته بودید؟

بله . توفیقی بود  ار ته دل  به زیارت مسجد آقا بروم .

علت خاصی داشت؟

ببینید خیلی مایل نبودم که این موارد رسانه ای بشود . ولی به شما عرض می کنم .  امسال فصل خوبی داشتم . من از ابتدای فصل و در رختکن ملوان با خدای خود و آقا امام زمان (عج) عهد کردم که موفقیت های خود را به آنان هدیه کنم .از این رو بعد آقای گلی ام که بزرگترین افتخار ورزشی ام بود به قم رفتم تا دین  خود را ادا کنم .

چه ادای دینی ؟

گفتم که با آقا قرارگذاشته بودم تا تمام موفقیت ها را به ایشان تقدیم کنم  لذا به مسجد مقدس جمکران رفتیم و جوائزوهدایای دریافتی آقای گلی ام را به آن مکان مقدس تقدیم کردم.

پس نوشتن نام مقدس آقا امام الزمان (عج)  در زیرپیراهن ملوان حکایت داشت ؟

 

آره ، همین طور است . من با به ثمر رساندن هر گل ، شادیم را با آقا تقسیم می کردم . چون همه موفقیتم از عنایت و بزرگواری او بود . باورم این است که هر عزتی که امروز دارم از توجه وعنایت آقا صاحب الزمان است .او دستم را گرفت و کمک کرد که در این مسیر باشم . ابتدا فکر می کردم که خدا مرا دوست ندارد ولی هرچه به جلو رفتم کمک و عنایتش را احساس کردم . باور کنید که من محبت خدا و ولی عصر (عج) را در پیشرفت اموراتم می دیدم . با اهداء جوائز و هدایا  خواستم فقط بخشی از محبت های آنان را جبران کنم .

آقا سید چه آرزویی دارید ؟

آروز دارم ، آقا در مسیر زندگی ام  دستم را بگیرد ومرا در این مسیر نگه دارد . من به عنایت آقا محتاجم . لذت می بردم وقتی دست آن بزرگوار و عنایتش را همراه خود می دیدم . اقا باور کنید هروقت به هیئت می روم و یا در مسجد نماز می خوانم از خدا می خواهم که مرا در مسیر آقا نگه دارد .

راستی شنیدیم از اعضای موثر هیئتی ها در انزلی هستید و هیئت دارید ؟

 

ما که چنین ادعایی نداریم ، ولی بعنوان خادم در کنار بچه ها و هم سن وسالان خود هستیم . به این خادمی هم افتخارمی کنم . بچه ها امورات را می چرخانند و ما هم کاهی سر می زنیم.

چرا در هیت فعالیت می کنی ؟

به هرحال هر کس اعتقادی دارد . ما از کوچکی با نام ائمه و لطف آنان بزرگ شدیم . هیئت ها و مسجدها مهمترین پایگاه دینی ماست . بیشتر برای ادای دین و نیز خودم را حفظ کرده باشم ، خادم بچه ها  در هیئت هستم. گفتم مسئولیت اصلی را بچه ها دارند و ماهم خدایش یه گوشه ای هستیم .

جناب آقای رافخایی ! به هر حال شما آقای گل لیگ دوازدهم (لیگ برتر فوتبال ایران)  شدید، خوب این کم افتخاری نیست که هم نصیب شما شد و هم تیم ملوان وهم مردم ورزش دوست گیلان و انزلی ، معلوم هم نیست چه کسی و کی به این موفقیت بزرگ برسد ، چه احساسی دارید ؟

خوب قبلاً گفتم .همه اینها از لطف خدا و عنایت آقا امام زمان (ع)بود .باورم  این است که من کار بزرگی انجام ندادم . کسی به تنهایی نمی تواند به این موفقیت برسد . بازیکنان ، کادر فنی ، مدیریت باشگاه و مردم خوب گیلان بویژه شهرستان انزلی مشوقم بودند . بله ، قبول دارم که این افتخار بزرگی است و این موفقیت ممکن است حالا حالاها نصیب کسی نشود . من  از اینکه خوشحالی دل مردم ، مربیان و مهمتر از همه آقا را می بینم خوشحال هستم . رضایت خدا برایم از همه چیز مهمتر است . اول فصل به او توکل کردم و اوهم دست مراگرفت . مردم و هواداران ملوان خوشحال هستند و خوب بنده هم خوشحالم .

 

 به جوانان علاقمند به خود چه توصیه می کنید ؟

ما مسلمانیم و اعتقاداتی داریم . به خودم و جوانان توصیه می کنم اگر توکل به خدا داشته باشیم موفقیت در زندگی حاصل می شود . به فضیلت های دین بیشتر بپردازند . دین را خوب درک کنند در این صورت حتماً به آرزوهای خود می رسند .من زندگی ام اینطوری شکل گرفت موفقیت خود را مدیون خداوند و همراهی ائمه اطهار می دانم . یه توصیه برادرانه به جوانان عزیزهم دارم اگر اجازدهید عرض کنم و آن اینکه فقط با خدا معامله کنند. خانواده رکن مهم زندگی و مهمترین پاتوق پیشرفت برای افراد است  به خانواده تکیه کنند.

آقاسید برگردیم به ملوان ، امسال در ملوان  ماندنی هستی ؟

خودم خیلی دوست دارم در ملوان باشم. مهمتر اینکه باید  با مسئولین صحبت کنم، از نکته نظراتشان آگاه بشوم . و باهم تصمیمی بگیریم که به نفع مردم و ملوان باشد.

پیشنهادی هم دارید ؟

بله چند تا پیشنهاد خوب دارم.ولی اولویت اول من ملوان است اگر به توافق نرسیدیم به گزینه های پیشنهادی فکر می کنیم.

پیشنهادات داخلی است یا خارجی ؟

چندتا داخلی و چند پیشنهاد هم خارجی است .

خوب آقا سید ! به پایان گفت و گو رسیدیم فرمایشی ، توصیه ای اگر دارید در خدمتیم .

از اینکه با شما هم کلام شدم خیلی لذت بردم . من کار بزرگی نکردم . اجازه بدهید از پدر ومادر گرانقدرم تشکر خالصانه داشته باشم .زحمات  فراوانی برایم کشیدند. بویژه دعاهای آنها که راه را برایم باز می کرد . از برادر و خواهر بزرگوارم . همچنین از مربیان عزیزو بازیکنان ملوان بخصوص مردم شهرم  انزلی، صمیمانه تشکر می کنم .

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads