کد خبر: 25817 - تاریخ: یکشنبه، 19 می 2013 - 11:34

به بهانه سوم خرداد؛

خرمشهر آزاد شد اما آباد نشد

خوبان خبر: خرمشهر شهری است که با دلارمردی‌های رزمندگان اسلام آزاد شد اما با گذشت 31 سال آباد نشده است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: در آستانه سوم خرداد دیگری قرار داریم روزی که به یاد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، خرمشهر بار دیگر در کانون توجهات عمومی قرار imagesمی‌گیرد و برای یک روز هم که شده عزیزدردانه این مرز و بوم می‌شود.
اما چه سود که خرمشهر در طول سال فقط و فقط یک بار عزیز است و دیده می‌شود و رسیدن غروب این روز به معنای فراموشی دیگری برای این شهر و مشکلات آن است.
31 سال آزادی خرمشهر و 22 سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد اما خرمشهر همچنان خرم شهر نیست و تنها نامی از خرمی که تداعی‌کننده روزهای باشکوه قبل از جنگ و رونق این شهر است بر زبان‌ها باقی مانده است.
پایتخت دفاع مقدس ایران با گذشت سال‌ها از پایان جنگ همچنان ترکش‌ گلوله‌ها و خمپاره‌های نیروهای بعثی را بر پیکره خود احساس می‌کند به طوریکه به گفته برخی افرادی که از شهرهای دیگر وارد خرمشهر می‌شوند گویی جنگ دیروز در خرمشهر پایان یافته است.
هرچند نباید از کارها و خدمات انجام شده در این سال‌ها در راستای عمران و آبادانی خرمشهر گذشت اما باید به این نکته نیز اذعان داشت که حق شهری که مردمانش 35 روز با دستان خالی در برابر رژیم بعث عراق مقاومت کردند بسیار بیش از این است.
آری حق این مردم بسیار بیش از این است که پس از بازگشت به شهرشان و با گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ اشتغال دغدغه اصلی جوانان‌شان باشد در حالی بسیاری از شرکت‌های بزرگ موجود در این شهر با جذب نیروهای غیربومی خود به این مشکل دامن‌زدند.
حق مردم خرمشهر بسیار بیش از این است که 31 سال پس از آزادی، شهرشان در تامین ابتدایی‌ترین امکانات زندگی شهری از جمله فاضلاب، آسفالت مناسب خیابان، آب شرب و… ناتوان باشد.
اینجاست که سخنان مقام معظم رهبری که در مورد خرمشهر که فرمودند: “خرمشهر معلوم می‌شود خیلی کار دارد، باید ساخته شود این را زنده کنید این مهمتر از مراسم است” بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads