کد خبر: 25763 - تاریخ: شنبه، 18 می 2013 - 21:03

امام جمعه خمام: نامزدها به نظر نهادهای قانونی تمکین کنند.

خوبان خبر: حجت الاسلام عاشوری خاطر نشان کردند: نامزدها به بهانه معرفي خود، به تخريب ديگران نپرازند و فضاي حاکم بر جامعه را هم به گونه اي مأيوس کننده و در حالت احتضار و بحراني جلوه ندهند که هرکس نداند خيال کند که تاکنون هيچ کاري صورت نگرفته و جامعه و کشور در حال سقوط است و ما به يک ناجي نياز داريم

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام روز گذشته به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

ایشان در ابتدای خطبه ی دوم خود با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت امام جواد علیه السلام، این امام همام را تداوم بخش مسیر امامت طی عمر کوتاه 25 ساله ی خود دانستند.

امام جمعه ی خمام، با اشاره به چهارمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت گفتند: آن مرد بزرگ، عميق ترين معارف عرفاني را به ساده ترين روش بيان مي کردند بطوري که در عمق جان انسان نفوذ مي کرد. ازجمله فرمايشاتشان اين است که فرمودند:«حتي بچه خردسال هم مي فهمد که به کسي محتاج است و بايد همه چيز خود را از مادر بخواهد. او يقين دارد که هيچ نيازش را بدون کمک مادر نمي تواند برطرف کند. ولي اي کاش ما هم همين قدر فهم و يقين نسبت به خداوند مي داشتيم. روزي بچه اي خردسال، فقيري را ديد که بر درِ خانه اي ايستاده و نان طلب مي کند؛ باتعجب به او گفت: مگر تو مادر نداري تا به تو نان بدهد؟! انبياء در خوشي و ناخوشي، سروکارشان با خداوند بود و مي دانستند که همه چيز از آنجا سرچشمه مي گيرد.»

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که در آستانه ایام البیض ماه رجب قرار داریم افزودند: به برکت انقلاب اسلامي، اين سنّت حسنه در کشور ما رايج شده و هرساله در اين ايام اقشار مختلف ملت مخصوصاً جوانان به راز و نياز با خداوند و شستشوي معنوي خود مي پردازند.

g5op89h831sh2k9ot7k

ایشان با اشاره به آمادگی مسجد جامع خمام در برگزاری مراسم اعتکاف خاطرنشان کردند: ان شاء الله در صورت اعلام آمادگي داوطلبان، مخصوصاً داوطلبان مرد، اين مسجد آمادگي دارد که بدون دريافت هيچگونه هزينه اي از آنها، مراسم اعتکاف را برگزار کند. خوب است که جوانان مؤمن از اين فرصت خودسازي استفاده کنند. چراکه بعدها بسياري از توفيقات، بالاجبار از انسان سلب مي شوند. معتکفين بايد از شب جمعه تا غروب يکشنبه در مسجد بمانند و روزهايش را نيز روزه بگيرند. گرچه اعتکاف، مستحب است ولي کسي که دو روز در اعتکاف بماند، ماندن در روز سوم، بر او واجب مي شود.

خطیب نماز جمعه ی خمام مهم ترین مسئله تا زمان انتخابات را نحوه عملکرد و فعالیت داوطلبان دانستند و تصریح کردند: اولاً نامزدها به نظر نهادهاي قانوني تمکين کنند و ثانياً به بهانه معرفي خود، به تخريب ديگران نپرازند. و فضاي حاکم بر جامعه را هم به گونه اي مأيوس کننده و در حالت احتضار و بحراني جلوه ندهند که هرکس نداند خيال کند که تاکنون هيچ کاري صورت نگرفته و جامعه و کشور در حال سقوط است و ما به يک ناجي نياز داريم! بلکه هرکسي نقطه ضعف ها و نقاط قوتي دارد. منتهي هرشخص جديدي که مي خواهد سکان اداره امور را بدست گيرد بايد به فرمايش مقام معظم رهبري، همه نقاط قوت مسئول قبلي را داشته باشد ولي نقاط ضعف او را نداشته باشد.

36b46na5gj776j1xgd5i

حجت الاسلام عاشوری ، شورای نگهبان را مورد تایید و حمایت حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری دانستند و خاطرنشان کردند:  دشمنان خارجي به کمک عوامل داخلي خود هرساله قبل از انتخابات و در زمان رسيدگي به صلاحيت ها، جوّ سنگيني را عليه شوراي نگهبان به راه مي اندازند تا با غبارآلود کردن فضا، افراد مورد نظر خود را از سد آن عبور دهند.

ایشان ادامه دادند: اگر رد صلاحيت شدگان بدانند که حرفشان در ميان مردم خريدار ندارد، قطعاً موفق به ايجاد آشوب و اغتشاش نخواهندشد. اصحاب فتنه دستور دارند که آشوب خود را قبل از انتخابات برپا کنند. تاکنون نيز چندين بار نشانه هايي از آن بروز داده اند ولي هر بار با تدبير رهبري و بصيرت ملت، خنثي شده است. ازجمله حربه هاي آنها شعار«انتخابات آزاد» بود که به موقع با واکنش صريح و قاطعانه مقام معظم رهبري روبرو شد. البته منظور آنها از  انتخابات آزاد به معني «نبودن شوراي نگهبان» بود و اين روزها که اين شوراي محترم در اوج کاري خود قرار دارد، قطعاً با مخالفت بيشتري از سوي اصحاب فتنه مواجه خواهدشد. لذا لازم است که مردم هوشيار ايران، هرگونه نداي تفرقه افکنانه و برخلاف روند قانوني را در اولين فرصت امکان، بر ديوار بصيرت 9دي بکوبند و اجازه عرض اندام به اخلال گران ندهند.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads