کد خبر: 25488 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 می 2013 - 12:54

پاسخ کیهان به دفتر رییس جمهور / مسئول برگزاري مستقيم انتخابات!

خوبان خبر: مرکز روابط عمومي دفتر رييس‌جمهور در واکنش به اعتراضات گسترده صورت گرفته در همراهي رئيس جمهور با مشايي در ستاد انتخابات کشور، اطلاعيه اي صادر کرد.

 به گزارش خوبان: روزنامه کیهان به اطلاعیه مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور با روتیتر «بدون شرح!» واکنش نشان داد.

متن کامل اين اطلاعيه بدين شرح است: در پي برخي شائبه‌ها و اظهارات رسانه‌اي مبني بر مجرم شناختن رياست جمهوري که نه تنها برخلاف قواعد حقوقي و اخلاق اسلامي است بلکه حاوي اتهام و اهانت به رياست محترم جمهوري نيز مي‌گردد، توضيحات زير را به اطلاع عموم ملت عظيم‌الشأن و تصميم‌ساز ايران عزيز مي‌رساند:

1. ملت ايران از رشد و آگاهي و قدرت انتخاب و تصميم‌گيري برخوردار بوده و هيچ‌کس در هيچ شرايطي نمي‌تواند اراده خود را بر ملت بزرگ، مصمم و فرهنگ‌ساز ايران تحميل نمايد.

2. ارتباط و اتحاد متقابل ملت و دولت، ارتباطي قلبي و در عمق باور آنها جاي دارد و دولت امانت‌دار صادق ملت تا آخر خواهد ماند و هيچ‌گاه رابطه حاکم و محکوم و سلطنت و سلطه يکسويه نبوده و نخواهد شد.

3. حضور و همراهي دکتر احمدي‌نژاد با جناب آقاي مشايي در هنگام ثبت‌نام رفتاري غيرقانوني نيست و در چارچوب آزادي عقيده و رفتار سياسي و شخصي است.

مطابق ماده 66 قانون انتخابات رياست جمهوري فعاليت‌هاي تبليغي داوطلبان بعد از اعلام رسمي اسامي آنان از سوي شوراي محترم نگهبان آغاز مي‌شود و ثبت‌نام نامزدهاي انتخاباتي عنوان رفتار تبليغاتي ندارد چنانکه رفتار رسانه‌اي نيز بر اين مبنا قابل توجيه است، چراکه در غير اينصورت بسياري از اقدامات رسانه ملي نيز تبليغ محسوب مي‌شود.

آنچه که در قانون انتخابات جرم شناخته شده است حمايت مقامات اجرايي و نظارتي دخيل در امر انتخابات و در زمان رسمي تبليغات است. رياست جمهور جزو مقامات اجرايي که مستقيما در انتخابات مداخله دارند محسوب نمي‌شوند. مهمترين دليل آن، اين است که در زماني که رييس‌جمهور کشور داوطلب انتخابات مي‌شود ضرورت و نيازي به استعفا ندارد و نمي‌تواند هم داوطلب باشد و هم مسئول برگزاري مستقيم انتخابات! بنابراين ماده 73 قانون انتخابات منصرف از رييس‌جمهور است و حتي در زماني که داوطلبي با اعلام رسمي تحقق يافته باشد، مشمول اين حکم قرار نمي‌گيرد.

لازم به ذکر نيست که نظر و عقيده شخص رييس‌جمهور موضوعي متمايز و متفاوت از مبحث استفاده از امکانات دولتي است و خلط اين دو مبحث مغالطه حقوقي است. خداوند متعال همگان را در دقت در اعلام نظر و انصاف در داوري توفيق عنايت فرمايد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads