کد خبر: 25177 - تاریخ: شنبه، 11 می 2013 - 11:27

آیات عظام وحید خراسانی و سیستانی ادعای دعوت از هاشمی را تکذیب کردند

خوبان خبر: آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله سیستانی ادعای نزدیکان هاشمی رفسنجانی مبنی بر دعوت از وی برای حضور در انتخابات را تکذیب کردند.

در پی ادعای نزدیکان هاشمی رفسنجانی درباره پیام آیت‌الله وحید خراسانی از وی برای کاندیداتوری در انتخابات، دفتر این مرجع عالیقدر در اطلاعیه‌ای تماس این مرجع تقلید با بعضی اشخاص و دعوت از آنها برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد که متن این اطلاعیه در ادامه می‌آید:13920221000142_PhotoA

 

پیرو سؤالات مکرری که از دفتر معظم له در پی انتشار بعضی اخبار مبتنی بر تماس حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی(مدظله العالی) با بعضی اشخاص برای کاندیدا شدن گردیده است به اطلاع می‌رساند معظم له هیچ تماس تلفنی و غیره در این خصوص با کسی نداشته و از شخصی درخواستی نکرده‌اند و در این موضوع نظری نسبت به احدی ندارند.

بی‌اطلاعی دفتر آیت‌الله سیستانی از دعوت هاشمی

 

دفتر آیت‌الله سیستانی نیز در خصوص خبر منتشره از این مرجع درباره واجب بودن کاندیداتوری هاشمی، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش خوبان به نقل از دانا، دفتر این مرجع تقلید در تهران، با اعلام این که در جریان این خبر نیست، اعلام کرد که نمی توانند این خبر را تایید و تکذیب کنند.

بر اساس این گزارش اخیرا منابع خبری نزدیک به هاشمی رفسنجانی مدعی شده بودند که محمد هاشمی، برادر و رییس دفتر وی که به تازگی برای سفر زیارتی به کشور عراق سفر کرده بود با آیت الله العظمی سیستانی نیز دیدار داشته است. آیت الله سیستانی در این دیدار کوتاه با برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی از او می خواهد تا پیغام ایشان را به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برساند که «حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری ایران در راستای رونق امور مسلمین و به نفع شیعیان ایران و جهان است»

همچنین نزدیکان هاشمی مدعی شده بودند دیگر آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در قم که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم کمتر به مسایل سیاسی ورود پیدا کرده، دیداری با علی مطهری نماینده مردم تهران داشته است. علی مطهری در این دیدار بر لزوم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش رو تاکید می کند و آیت الله وحید خراسانی نیز حضور آیت الله هاشمی در انتخابات را اتفاقی مثبت برای کشور ، نظام و مردم می خوانند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads