کد خبر: 25125 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 می 2013 - 20:07

آقای هاشمی! به کجا چنین شتابان

خوبان خبر: در دیدار آقای هاشمی رفسنجانی با دانشجویان، ایشان با زرنگی خاص خود، که البته برای مخاطبان ناشناخته هم نمی باشد، حضور خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری را نه تایید کرد و نه تکذیب.

روز یکشنبه آقای هاشمی دیداری با برخی خبرنگاران، نویسندگان و دانشجویان اصلاح طلب داشته است.

به گزارش خوبان به نقل از بولتن نیوز، در اخبار منتشر شده در این دیدار چند نکته قابل توجه است:

در این دیدار باز هم آقای هاشمی با زرنگی خاص خود، که البته برای مخاطبان ناشناخته هم نمی باشد، حضور خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری را نه تایید کرد و نه تکذیب.

شاید برای جماعت حاضر در این دیدار و خوانندگان مطالب این جلسه قدری این نوع سیاست، خسته کننده باشد که آیا وقت آن نیست که ایشان با این فاصله کوتاه تا انتخابات، صادقانه آرزوهای خویش را با مخاطب مطرح و به جای پاسخ های دوگانه، پاسخ روشن خود را بیان کند، تا شاهد مسائلی نظیر انتخابات مجلس ششم نباشیم که آن مقدار وقت و انرژی دستگاه ها و بیت المال را در سال 78 گرفت و نهایتاً با یک انصراف به قول خودش مصلحتی، از حضور در مجلس ششم خودداری نماید.

شاید هم برای این دوره از انتخابات می خواهد با حضور در انتخابات و رای نیاوردن بعنوان فردی که در جمهوری اسلامی دو دوره رئیس جمهور بوده و دو مرحله از طرف مردم رای نیاورده، نام خود را در کتاب گینس ثبت کند. البته فراموشی به جهت 80 سال سن و کهولت بالا، نیز مزید برعلت است، چرا که ایشان همزمان با انتخابات مجلس خبرگان در سال 89 اعلام کرد که دیگر برای هیچ انتخاباتی نامزد نمی شود!!

نکته دوم، این است که انتقاد به عملکرد دولت، خصوصاً برای فردی مثل آقای هاشمی، امر دور از انتظار نیست، لیکن رعایت انصاف و تلاش برای دوری از اغراض شخصی که ایشان با رئیس جمهور از گذشته دارد، اقتضای انسانیت و مروت است، براستی اگر آقای احمدی نژاد در زمان استانداری اردبیل برای آقای هاشمی بی کفایت بوده، چرا نه تنها او را برکنار ننموده، بلکه بعنوان استاندار نمونه معرفی شده است؟!

نکته سوم توجه به این موضوع است که آقای هاشمی در مباحث خود باید مخاطب شناسی داشته باشد؛ مباحث خود را در جمعی مطرح کند که افراد حاضر، نسبت به موضوع آشنا بوده و حداقل چنانچه سوالی برای آنها ایجاد شد توان پاسخگویی را داشته باشند. ایشان در این جلسه با موضوع جنگ و پذیرش قطعنامه اشاره داشته، که فارغ از صحت و سقم ادعای ایشان، حضرت امام (ره) صراحتا توصیه اکید فرمودند، که پس از رحلت معظم له هر کس در هر موردی مطلبی را خواست به آن حضرت منتسب کند، فقط با مستندات (دستخط یا صدای ایشان) مقبول افتد. حال چطور آقای هاشمی در خصوص تصمیم حضرت امام (ره) در مورد پذیرش قطعنامه، به گونه ای مطرح می کند که گویی از فتوحات ایشان می باشد! و او بر امام دیکته کرده است!
بر فرض صحت  ادعای آقای هاشمی در مورد نقش وی در پذیرش قطعنامه، مشخص می شود جام زهر را چه کسی به امام نوشاند! خوب است اگر گفتمانی در این مورد مدنظر دارند با حضور مقامات عالیرتبه جنگ مطرح کنند تا شاهد نامه نگاریهای گلایه آمیز فرمانده وقت سپاه که چندی پیش در مورد ادعاهای آقای هاشمی در مورد مسائل مربوط به سالهای آخر جنگ داشتند، نباشیم.
ضمن اینکه آقای هاشمی مستندی بر ادعای خود مبنی بر قصد صدام بر حمله شیمیایی به شهرهای تبریز و تهران و اصفهان ارائه نمی نماید.

ضمنا خوب است آقای هاشمی احتمال دهد که برخی حضار که دانشجو هستند، برایشان این سوال پیش می آید که در صورت صحت ادعای آقای هاشمی مبنی بر قصد بمباران شیمیایی شهرها، اولا چه در زمان حیات صدام بعنوان سند علیه وی در مجامع بین المللی مطرح نشد؟ و ثانیا چرا قبل از اینکه نظام به نقطه صفر برسد، آقای هاشمی برای قبول قطعنامه و اتمام جنگ اقدام نکرد؟! (با توجه به اینکه خود را فعل مایشاء مطرح می نماید).

و نکته  آخر اینکه در مورد حمله عراق به کویت هم ذکر یک  موضوع خالی از لطف نیست؛ جماعتی که بدنبال حمایت از صدام در آن مقطع بوده و او را خالدبن ولید می خواندند، اکنون از حامیان شما و در کمیته موسوم به صیانت از آراء در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 با فرزند دلبند شما مهدی هاشمی شریک بوده و مسئولیت داشتند.

 

انتهای پیام/17


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۴

  1. بنده مخلص خدا
     | 2013/05/10 - 03:00
    پاسخ

    اولا شما سخنان متفکرانه امام رو قبول دارید یا حرف بی پایه و اساس برخی از جوانان کوته ذهن. هیچ وقت جوانان متفکر کشور در مورد مانتو های کوتاه صحبت نمی کنند چون مسائل مهم تر کشوری هست که به اونها توجه بشه و دوما هر کس مسئول اعمال خودشه و هر کس به تناسب شخصیت خودش لباس می پوشه

  2. سربازان سیدعلی
     | 2013/05/10 - 12:38
    پاسخ

    اعمال هرکس مربوط به خودش میشه ولی وقتی نقش زندگی و افکارشو به اجتماع رو میاره ماها هم نقش داریم هم وظیفه…. گفتید هرکس به تناسب شخصیت خودش لباس میپوشه با عرض پوزش این حرفتون از ریشه اشتباهست خیلی ها از این خواهرای بدحجاب دارای شخصیت و خانواده با شخصیت هستند ولی بین شخصیت و اون چیزی که زاده شده اند درگیر هستند بخاطر همین ثبات شخصیت ندارند اگه رجوع کنیم به نزدیکان خودمون هم شاید خدای نکرده مثل اونها پیدا بشه آیا همه بی شخصیتند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در ضمن فکر مهم جوون هاتو مسائل مهم کشوری درگیره؟این همه بدحجابی این همه معتاد این همه کسی که افکارشون فقط تو کمراشون گیره وخیلی چیزهای دیگه که جسارته عرض کنم پس اینها کیا هستند؟ و اصل مطلب مادیت و وجود این نوع آقایان روشنه برا ما جوون ها این آقایون اگر خوب بودند الان محبوب ما بودند تورم بالا بیکاری بالا حرف های بی اساس مثل ما با مردم اسرائیل مشکلی نداریم همین بدحجابی از کدام دولت شروع شد بجای برخورد همون مساله بدحجابی رو هدف قرار داده بودند برای رای آوردن در ریاست جمهوری به طوری که الان دوباره داره تکرار میشه و………………………

    • ورشکسنه اقتصادی
       | 2013/05/10 - 23:35
      پاسخ

      دوستای خوبه من الان مشکل مانتوی یا اقتصاد ؟
      من سال 90 بخاطر افزایش آنی دلار ورشکسته شدم و تمام زندگیمو نزول خوارا بردن چون بانکی وام نمی داد هنوز مشکلات تسهیلات تو بانکهای ایران هست ما نشستیم داریم صحبت مانتو میکنیم ………………

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads