کد خبر: 24163 - تاریخ: دوشنبه، 29 آوریل 2013 - 23:26

امام جمعه خمام: فلسفه نامگذاری روز زن، الگو گرفتن زنان جامعه ما از شخصیت حضرت زهرا (س) است.

خوبان خبر: حجت الاسلام عاشوری با اشاره به نامگذاری روز زن خاطرنشان کردند: اين روز را در کشور ما به نام روز زن نامگذاري کرده اند تا زنان جامعه ما در سبک زندگي و ساختار شخصيت و کسب علم و ايمان و اداره خانه و تربيت فرزند و حمايت از ولايت، از حضرت زهرا (س) الگو بگيرند.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام روز جمعه به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع خمام برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی اول با اشاره به لیله القدر بودن حضرت فاطمه ی زهرا (س)، صدور یازده قرآن ناطق از ایشان را دلیلی بر این امر دانستند و اضافه کردند: امام صادق(عليه السلام) فرمود: هرکس فاطمه(عليها السلام) را به درستي بشناسد، به ادراک ليلة القدر نايل شده است. حضرت فاطمه زهرا(سلام الله عليها) فرمودند: از رسول خدا شنيدم که فرمود: در روز جمعه، ساعتي است که هرکس در آن وقت هر حاجت خيري از خداوند بخواهد، خداوند برآورده مي کند. و آن موقعي است که نصف قرص خورشيد در هنگام غروب، پنهان مي شود.

1

ایشان در ابتدای خطبه ی دوم با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) نامگذاری این روز به روز زن را برای الگو گرفتن زنان جامعه ی ما از سبک زندگی و ساختار شخصیت حضرت زهرا دانستند و افزودند:  اين روز را در کشور ما به نام روز زن نامگذاري کرده اند تا زنان جامعه ما در سبک زندگي و ساختار شخصيت و کسب علم و ايمان و اداره خانه و تربيت فرزند و حمايت از ولايت، از او الگو بگيرند. البته مردان هم بايد در اين کمالات از او الگو بگيرند. چون ائمه معصومين(عليهم السلام) ما نيز اين بانوي بزرگ اسلام و عالم بشريت را الگوي خود مي دانستند.

حجت الاسلام عاشوری در ادامه با اشاره به روند ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در ابتدای انقلاب، از مردم خواستند تا با الگو گرفتن از حضرت زهرا (س)، مومن ترین افراد از حیث عمل به احکام  دین خدا را انتخاب کنند.

خطیب نماز جمعه ی خمام، عدم نظارت شوراي نگهبان بر احراز و تأييد صلاحيت کانديداهاي شوراهاي اسلامي را منجر به سنگین تر شدن وظیفه هيئت نظارت مجلس دانستند و ادامه دادند: مبادا گرايش هاي جناحي و فاميلي و رفاقت ها باعث شود که اين عرصه خدمت هم تبديل به ميدان چالش هاي بي حاصل گردد. هدف شوراهاي اسلامي بايد به فرمايش مقام معظم رهبري «راحت تر و اخلاقي تر کردن زندگي شهروندي» باشد.

2

حجت الاسلام عاشوری در ادامه ی خطبه هایشان با اشاره به دهم اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس، خطاب به سران کشورهای تازه به وجود آمده عربی گفتند:  برخي از سران اين کشورهاي تازه به وجود آمده عربي که قدمت کشورشان حتي از عمر خودشان هم کمتر است و اين ها همچون اعراب جاهليت، همه افتخار خود را در عربيت خود مي دانند، خواستند با همکاري مستکبرترين دنيا، اين سند تاريخي را عوض کنند و براي خودشان به نام خليج عربي ثبت نمايند. ولي با اين دزدي فرهنگي آبروي خودشان را بردند.

ایشان اهمیت خلیج فارس را از حیث وجود چاه هاي نفت و گاز، و موقعيت جغرافيايي به خاطر وجود راه ارتباطي با اقيانوس هند و آب هاي آزاد بسیار فراوان دانستند و خاطرنشان کردند:  در گذشته، پرتغالي ها، اسپانيايي ها و انگليسي ها هرکدام در دوران سلطه گري خود، اين منطقه را اشغال کرده بودند. اکنون نيز آمريکايي هاي مستکبر به همين منظور در اين منطقه حضور دارند؛ ولي بدانند همان بلايي را که ملت مسلمان و مقاوم ايران بر سر اشغالگران قبلي آوردند، بر سر آنان نيز خواهند آورد و آب هاي نيلگون خليج هميشه فارس را به گورستان آنها تبديل خواهند کرد.

امام جمعه ی خمام همچنین با اشاره به دهم اردیبهشت سالروز آغاز يکي از بزرگترين و موفقيت آميزترين عمليات هاي دوران دفاع مقدس به نام عمليات بيت المقدس که طی 4 مرحله منجر به آزادسازی خرمشهر و بسیاری مناطق دیگر شد، آزادسازی خرمشهر را امدادی الهی از جانب خداوند دانستند که به فکر دشمن نیز خطور نمی کرد.

ایشان در پایان خطبه هایشان با گرامیداشت روز کارگر و روز معلم در یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه، این روزها را خدمت کارگران زحمتکش و معلمین دلسوز تبریک گفتند و شهید مطهری را از جمله عالمان و فيلسوفان و فقيهاني دانستند که در صحنه اجتماع و مبارزه هم ميدان داربودند.

 

انتهای پیام/20


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads