کد خبر: 23954 - تاریخ: یکشنبه، 28 آوریل 2013 - 10:52

گزارشی از خریداران بین المللی داماش؛

شاید یک شرکت قطری ـ اماراتی مالک داماش شود

خوبان خبر: باشگاه داماش گیلان که پس از برگزاری دادگاه خسروی، در اختیار قوه‌قضاییه قرار گرفته بود، حالا سرمایه‌گذاران زیادی را در صف خریداران باشگاه خود می‌بینند.

به گزارش خوبان به نقل از وارش اسپرت، تاکنون دو سرمایه‌گذار خارجی، یک سرمایه‌گذار گیلانی و یک مشتری باورنکردنی اعلام آمادگی کرده اند!داماش

خانواده رستگار
مالک شرکت محصولات پروتئینی کامپوره، هتل پارس رشت، کارخانه فولاد گیلان و یک بیمارستان خصوصی در دست احداث در رشت. رستگارها که از شناخته‌شده‌ترین کارآفرینان گیلان هستند، با قصد «درآمدزایی از فوتبال» برای خرید باشگاه داماش پا پیش گذاشته‌اند.

آن‌ها در میان همه خریداران ایرانی که در یک سال اخیر برای خرید امتیاز این باشگاه اقدام کرده‌اند، مانند فولاد ماهان، استیل‌آذین و عباس محجوب، رقم بالاتری را پیشنهاد داده‌اند اما مذاکرات آن‌ها با امیر عابدینی، امین باشگاه داماش از سوی قوه‌قضاییه و مدیرعامل این باشگاه، به بن‌بست رسیده است.

گویا خریداران پس از بررسی بن‌بست‌های موجود بر سر راه درآمدزایی در فوتبال، پیشنهاد تغییر نام باشگاه داماش و استفاده از معافیت‌های مالیاتی مرتبط را داده‌اند. پیشنهادی که این روزها به خط قرمز هواداران باشگاه گیلانی تبدیل شده است.
شرکت ورزشی حاشیه خلیج‌فارس
شرکت اماراتی-قطری که فعالیت‌های پرسروصدایی در حوزه فوتبال انجام داده و دو باشگاه فوتبال در امارات و قطر هم دارد. معرف این سرمایه‌گذار، شخصی به نام منتظری است.

به گزارش خوبان، مسئول سایت رسمی باشگاه داماش، مشاور حقوقی امیر عابدینی و کارمند عالی‌رتبه شبکه «الکاس» قطر در لبنان. منتظری در هفته‌های گذشته به ایران آمده و حامل پیشنهاد خریداران عرب بوده است. سرمایه‌گذارانی که چند پروژه توریستی را در شمال کشور در دست احداث دارند. درخواست بودجه 22‌میلیاردی از سوی عابدینی هم با موافقت این شرکت مواجه شده و تنها مشکل باقی‌ مانده، منع قانونی انتقال سند یک باشگاه ایرانی به تبعه‌های کشورهای دیگر است.

البته این مشکل هم قابل حل است. با شراکت یک فرد ایرانی، احتمالا خود عابدینی با این سرمایه‌گذار خارجی. راهی که به سبب آن هم صندلی عابدینی حفظ می شود، هم برای سرمایه‌گذاران پشتوانه مردمی به همراه می‌آورد و هم مشکلات مالی باشگاه داماش را برطرف می‌کند.

شرکت اروپایی-آسیایی
دومین مشتری خارجی داماش هنوز چندان به این باشگاه نزدیک نشده است. یک شرکت آسیایی-اروپایی که گفته می‌شود برای خرید تمامی اموال مصادره شده مه آفرید خسروی پا پیش گذاشته و قصد خرید باشگاه داماش را هم دارد.

سعید شیرینی
دوست امین سردار رویانیان هم در این میان پیشنهادی تلفنی برای خرید باشگاه محبوب گیلانی به عابدینی داده است. البته با توجه به رابطه خوب رویانیان و قویدل، مالک پیشین داماش که رابطه خوبی با عابدینی ندارد، بعید است پیشنهاد شیرینی جدی گرفته شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads