کد خبر: 23909 - تاریخ: شنبه، 27 آوریل 2013 - 20:03

مجلس تا مرز عزل رئيس‌جمهور رفت

خوبان خبر: در اين سال‌هاي اخير، دين را هم آلوده به خرافات کردند و به نوعي دين مردم مسخره شد؛ ‌اي کاش فقط با دنياي مردم بازي مي‌شد.

به گزارش خوبان به نقل از روزنامه مردم سالاری:  کانديداي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري، با انتقاد شديد از شرايط کنوني کشور به ويژه در حوزه اقتصادي، گفت: براي حل مشکلات اقتصادي و ديگر مشکلات کشور گرچه دير شده اما هنوز هم دريچه‌هايي به سوي مردم باز است.

ايلنا نوشت، حسن روحاني، در جمع جمعي از علما و مردم قم، با اشاره به مشکلات اقتصادي موجود کشور، گفت: درست است که ما دشمناني بسيار ستمگر داريم که ما را تحريم کرده‌اند، اما آيا اموري چون افزايش نقدينگي در جامعه و 7 برابر شدن آن و تبديل 68 هزار ميليارد تومان نقدينگي مردم در عرض 7 سال به 450 هزار ميليارد تومان ربطي به تحريم‌ها داشت؟ يا به مديريت غلط مسوولان امر بر مي‌گردد؟

وي اضافه کرد: دانشمند، آن کسي نيست که از دانش خود استفاده کند، بلکه دانشمند آن است که بتواند همه دانشمندان و متخصصين را به کار گيرد.

وي با اشاره به شرايط مندرج در قانون اساسي براي شخص رئيس‌جمهور، گفت: در قانون اساسي ما ذکر شده است که رئيس‌جمهور بايد از رجال مذهبي و سياسي کشور باشد و از اين رو کسي که در اين جايگاه مهم در يک مملکتي که جمعيت آن مسلمان هستند قرار مي‌گيرد بايد لااقل کمي اطلاعات مذهبي داشته باشد؛ نمي‌گويم رئيس‌جمهور بايد مجتهد ديني باشد، بلکه بايد کمي با دين آشنايي داشته باشد.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري، گفت: متأسفانه در اين سال‌هاي اخير، دين را هم آلوده به خرافات کردند و به نوعي دين مردم مسخره شد؛ ‌اي کاش فقط با دنياي مردم بازي مي‌شد، اما دين را هم به بازي خود گرفتند. وي تصريح کرد: مگر مي‌شود با خرافات، جن‌گيري، رمالي و موضوعاتي از اين دست، کشور را اداره کرد؟ مگر مي‌شود با استبداد رأي و به تعطيلي کشاندن نهادهاي مهمي چون سازمان مديريت برنامه و بودجه کشور، مديريت مطلوبي داشت؟

روحاني گفت: دولتي که مي‌بيند به سمت تحريم‌ها مي‌رود، بايد براي شرايط تحريم برنامه ريزي کند، نه اينکه بگويد تحريم‌ها کاغذپاره است.

نماينده مقام معظم رهبري در شورايعالي امنيت ملي، افزود: اين شرايط در حالي است که دولت از اين طرف ادعا مي‌کند هر سال 2 ميليون و 500 هزار شغل ايجاد کرده در حالي که محققين ما در مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي کرده‌اند که اشتغال خالص کشور صفر است؛ يعني به‌‌ همان مقداري که جذب کار مي‌شوند، به‌‌ همان ميزان از کار بيکار مي‌شوند و اين يعني در اين زمينه هيچ گونه پيشرفتي نداشتيم. روحاني به رشد اقتصادي حال حاضر کشور نيز اشاره کرد و گفت: رشد اقتصادي ايران در شرايط امروز يا صفر و يا زير صفر است در حالي که ما هيچ‌گاه چنين شرايطي را نداشتيم و از اين رو به نظر مي‌رسد مشکل از مديريت داخلي است.

وي با طرح اين سؤال که چرا بايد روابط ما با دنيا به اين صورت باشد؟ گفت: چرا عده‌اي مدام تأکيد مي‌کنند اقتصاد ما درون‌گراست، در حالي که ما نيازمند تعامل اقتصادي با دنيا بوده و بايد به دنيا نفت بفروشيم؟ به نظر بنده اقتصاد درون گرا هيچ جايي در دنياي امروز ندارد.

روحاني تصريح کرد: امروز تمام مشکلات کشور به اين موضوع بر مي‌گردد که ما نيامديم کشور را با عقلانيت و اعتدال و استفاده از کار‌شناسي صاحب نظران و اجراي قانون اداره کنيم، چه آنکه اگر اين موارد رعايت مي‌شد بخش مهمي از مشکلات قابل حل بودند.

رئيس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام، افزود: اينکه ثروت مردم در عرض 6 ماه نصف مي‌شود نشان مي‌دهد طرح هدفمندي يارانه‌ها درست اجرا نشد و براي مثال دولت 50 هزار تومان به جيب مردم گذاشت و از آن طرف 200 هزار تومان از جيب آن‌ها برداشت کرد. روحاني در پاسخ به اين که چرا دستگاه‌هاي نظارتي کشور در مقابل برخي از اعمال دولت احمدي‌نژاد واکنشي نشان ندادند، اظهار کرد: مجلس شوراي اسلامي و رئيس محترم آن، سازمان بازرسي و… بسيار تأکيد کرده و فرياد زدند، اما گوش شنوايي نبود.

وي تصريح کرد: شرايط به گونه‌اي بود که مجلس شوراي اسلامي، حتي تا مرز صدور حکم عدم کفايت و عزل رئيس‌جمهور پيش رفتند، اما بنا به مصالح و شرايط بين‌المللي، گفتند بگذاريد اين مدت باقيمانده عمر دولت هم بگذرد.روحاني در پاسخ به پرسش يکي از حاميان محمود احمدي‌نژاد در جلسه مبني بر اينکه چرا به اتهام اثبات نشده جن‌گيري به آقاي احمدي‌نژاد، اين اتهام را به رئيس‌جمهور نسبت مي‌دهيد؟ گفت: بحث جن گيري را هم اگر کنار بگذاريم، بحث هاله نور را که خود ايشان صراحتا گفته بود؛ اين سخن که پول يارانه براي امام زمان(عج) و از طرف ايشان است هم که سخن شخص ايشان است؛ اين سخن که در دانشگاهي سخنراني کرده و مديريت امام زمان(عج) را در آن جلسه ديدم که سخن خود ايشان است؛ بحث من اين است که چرا بايد با مقدسات مردم بازي شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads