کد خبر: 23827 - تاریخ: شنبه، 27 آوریل 2013 - 13:23

گپ و گفت خواندنی با شهردار خشکبیجار

برای پروژه دروازه قرآن یک ریال از بودجه شهرداری استفاده نشد/ به خودم نمره بالای 15 می دهم.

خوبان خبر: عبدالحسین زاده در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: با توجه به این که مشکل ساخت و ساز بزرگ ترین مشکل ما بوده است و مردم فکر می کنند شهرداری نمی خواهد این مشکل حل شود ما آمدیم با طرح جامع این مشکل را حل کنیم و با ابلاغ طرح جامع آینده بسیار روشنی برای شهر خشکبیجار پیش بینی می شود

به گزارش خوبان: با توجه به گذشت دو سال از مدیریت عبدالحسین زاده به عنوان شهردار خشکبیجار ، وی در مصاحبه با خبرنگار ما به تشریح عملکرد خود طی دو سال اخیر پرداخته است. پیشنهاد می کنیم خواننده باشید.SAM_7580

خوبان خبر: کمی از خودتان برایمان بگویید.

سید نظام عبدالحسین زاده هستم. متولد شهرستان ماسال ، بخش شاندرمن. مدرک مهندسی کشاورزی دارم. بیش از 28 سال است که در شهرداری مشغول به کار هستم و تا کنون در شهرداری های پره سر، رضوانشهر، شاندرمن، شفت و در نهایت خشکبیجار بوده ام و در شهرهای شاندرمن و شفت و خشکبیجار شهردار بوده ام.

از بدو شروع خدمتم در سال 1363 وارد شهرداری شدم و حدود دو سال است که به عنوان شهردار خشکبیجار فعالیت می نمایم.

خوبان خبر: مهم ترین اقدامات شما به عنوان شهردار خشکبیجار چه بوده است؟

در ابتدا از کلیه افرادی که قبلاً به عنوان شهردار مشغول به کار بودند، تشکر می کنم. از زمانی که به عنوان شهردار انتخاب شدم از جمله نخستین مشکلات ، مشکل کاربری غیرمسکونی بوده است که مردم عزیز ما در خصوص ساخت و ساز دچار مشکل بودند و در حدود 13 سال این مشکل وجود داشته است و از زمانی که بنده سکان هدایت شهرداری را به عهده گرفتم با پیمانکار قرارداد بستیم و کارهای اساسی صورت گرفته است، الان کارهای معابر و کاربری آن تمام شده، قرار است آخرین جلسه در اداره راه و شهرسازی برگزار شود و اگر در آن جا تایید شد به شورای عالی شهرسازی برود و در صورت تصویب به شهرداری ابلاغ شود. و این نوید را به مردم خوب می دهم که پس از ابلاغ طرح جامع یک انقلابی در ساخت و ساز و شهرسازی صورت خواهد گرفت.

از جمله اقدامات بعدی ما ، تلاش برای آسفالت نمودن 160 کوچه در خشکبیجار که اکثراً خاکی بوده اند و هم چنین لکه گیری آسفالت بازار امام رضا(ع) ، میدان امام حسین (ع) و ورودی شهر است.

– ابتدای بلوار شهید مطهری را به طول 800 متر تعریض و جدول گذاری کردیم. پروژه بلوار ساحلی که یکی از پروژه های کلیدی شهر است و به ساحل زیبای حاجی بکنده  و زیباکنار منتهی می شود، در ایام نوروز و تعطیلات با ترافیک سنگینی مواجه بود، با توجه به این که این پروژه 5-6 سالی بود که راکد بود، طی پیگیری هایی که به عمل آمد با اختصاص اعتبارات لازم این بلوار جدول گذاری شد و خوشبختانه الان آماده است و ان شا الله امسال بلوار ساحل حاجی بکنده به طول 750 متر در چهار باند را آسفالت می کنیم.

پیچ خطرناک یوسف محله را هم سعی داریم امسال اصلاح کنیم.

– در پارک شهر وسایل ورزشی قرار دادیم و وسایل بازی  آن را اصلاح کردیم. دور پارک را نیز حصارکشی نمودیم. در ورودی پارک نیز دو مجسمه قرقاول نصب کردیم و از آنجایی که شغل اکثر مردم در شهر خشکبیجار کشاورزی می باشد، به عنوان سمبل شهر مجسمه یک مرد کشاورز را روبروی شهرداری نصب کردیم.

– بزرگ ترین کاری که طی این مدت انجام شد، نصب دروازه قرآن خشکبیجار می باشد که دومین دروازه قرآن کشور است.این پروژه یک پروژه فرهنگی – معنوی است که برای ساخت آن حدود 50 میلیون تومان هزینه شده است.

با پیگیری هایی که از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام دادیم این اعتبار را بلاعوض از این سازمان گرفتیم و حتی یک ریال از حساب شهرداری خشکبیجاربرای این طرح خرج نکردیم و همینجا جا دارد از معاون وزیر کشور آقای تابش فر که این اعتبار را در اختیار شهرداری قرار داد تشکر نمایم.

– از لحاظ مالی نیز مشکلات شهرداری را برطرف نموده و مطالبات از شهرداری را به صفر رساندیم.

– فرش موزائیک بیش از 4000 متر مربع در سطح شهر از جمله بلوار شهید مطهری ، بلوارآیت الله طالقانی ، خیابان دکتر شریعتی را داشتیم.

– یکی دیگر از فعالیت های ما پروژه بوستان مادر در خیابان آیت الله طالقانی بود که اگر این پروژه توسط پیمانکار صورت می گرفت بیش از 30 میلیون تومان هزینه در بر داشت . اما چون توسط خودمان انجام شد کمتر از 3 میلیون تومان هزینه در بر داشت.

– هم چنین بوستان جدید شهدای گمنام که روبروی ساختمان حوزه بسیج است، با هزینه ای کمتر از 2 میلیون تومان ساخته شده است.

– در حال حاضر 1000 متر مربع موزائیک خریداری شده است که در حدود 300 متر مربع آن دپو شده و قصد داریم از دروازه قرآن خشکبیجار تا روبروی بانک کشاورزی را موزائیک گذاری نماییم.

1

– در صورت تامین اعتبار 50 میلیونی پروژه ساختمان آتش نشانی که 80 % پیشرفت فیزیکی داشته، امسال افتتاح می گردد و ساختمان قبلی آن به ادارات دیگر داده خواهد شد.

هم چنین بزرگ ترین پروژه تجاری ما، مجتمع تجاری است که در خیابان آیت الله سعیدی با 44 باب مغازه و در دو طبقه در حال ساخت می باشد. با افتتاح این پروژه هم شهرداری به یک درآمد پایدار خواهد رسید وهم یک منبع ایجاد شغل برای جوانان خواهد بود.

– ساخت غسالخانه مدرن در باغ شهدای خشکبیجار نیز از دیگر فعالیت های شهرداری طی دوسال اخیر می باشد.

– روبروی مزار شهدا را همسان سازی نمودیم تا بتوانیم مراسمات مذهبی را در ایام مختلف سال در آنجا برگزار نماییم.

 خوبان خبر: به نظر شما شهردار چه وظایفی در قبال شهروندان دارد؟

شهردار زمانی شهردار است که شهر وجود داشته باشد و شهر زمانی شهر است که شهروند وجود داشته باشد. در نتیجه شهردار و شهروند مکمل یکدیگرند. پس اگر شهردار نتواند خواسته های شهروندان را برآورده نماید، نمی توان به وی شهردار گفت. وظیفه ی شهرداری خدمات رسانی به موقع است. اگر شهروند صبح که از خانه ی خود خارج می شود شهر را کثیف ببیند با روحیه ای خراب صبح را به شب می رساند ، اما اگر از صبح شهر را تمییز ببیند با روحیه ای بالا بر سر کار خود حاضر خواهد شد و این روحیه را تا پایان شب حفظ می کند . پس وظیفه ی شهرداری این است که رضایت شهروندان را در حد معقول و متناسب جلب کند.

خوبان خبر: شما به عنوان شهردار تا چه حد با سایر نهادهای شهر از جمله شورای شهر تعامل دارید؟

تعاملی که با اعضای شورای شهر داریم بسیار خوب می باشد. در تمامی جلساتی که بین ما برگزار می شود و به صورت علنی می باشد، و مردم در این جلسات حضور می یابند و بیش از 90% مشکلات مردم در همان اتاق شورا حل می شود. به جرات می توانم بگویم که ما تا الان یک مصوبه هم بدون امضای کمتر از 5 نفر نداشته ایم و تمامی مصوبات ما 5 امضایی بوده است. اگر شهرداری و شورای شهر با هم تعامل نداشته باشند، شهرداری موفق نخواهد بود.

جا دارد از همین جا از بخشدار سابق، آقای پیرخندان نیز تشکر نمایم. با آقای شاددوست بخشدار جدید خشکبیجار نیز که از مجموعه وزارت کشور هستند تعامل خوبی داریم .

با فرمانداری رشت، استانداری و سایر نهادها نیز رابطه ای نزدیک و دوستانه داریم.

خوبان خبر: طرح سالم سازی ساحل حاجی بکنده و امین آباد در ایام نوروز چطور بود؟

این طرح امسال برای اولین بار بود که اجرا می شد و به همین دلیل ما دلهره زیادی برای درست اجرا کردن این طرح و تامین امنیت این مکان داشتیم.اما خوشبختانه با تاکیدات معاون سیاسی امنیتی استاندار آقای اکبرزاده و همچنین آقای عظمتی فرماندار رشت، بر مدیریت طرح سالم سازی و حضورشان در ساحل ، و با همکاری صمیمانه اعضای حوزه بسیج خشکبیجار توانستیم این کار را با موفقیت به انجام برسانیم.

جا دارد در همین جا از سرهنگ سیمائی فرمانده سپاه ناحیه مقداد و سروان دوستدار فرمانده حوزه مقاومت بسیج خشکبیجار که در راستای اجرایی شدن این طرح سالم سازی با ما کمال همکاری را داشتند تشکر ویژه نمایم.

SAM_7580

خوبان خبر: تعاملات شما با هیئت های مذهبی در مناسبت های مختلف به چه صورت می باشد؟

اتفاقا روزی که بنده به عنوان شهردار انتخاب شدم، تعاملی که بین ما وجود داشت یک تعامل بسیار خوب بود و اکثر هیئت های مذهبی نیز در برگزار اعیاد و مراسم عزاداری کمک های مالی خوبی نمودند و یک تعامل 100% بین ما و این عزیزان وجود دارد.

خوبان خبر: آمار مسافران نوروزی را به شهر خشکبیجار در سال جدید چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به این که امسال ما از وضعیت خاصی برخوردار بودیم، بیش از 30 % افزایش مسافر را داشتیم به خصوص در ساحل حاجی بکنده و امین آباد و با احتساب بومیان خشکبیجار به طور متوسط 4000 خودرو وارد ساحل خشکبجیار شدند و در یک شبانه روز حداقل 16000 مسافر را در شهر خشکبیجار داشتیم که در بعضی مواقع این آمار به 60000 نفر نیز می رسید.

خوبان خبر: کارنامه شورای سوم شهر را چگونه ارزیابی می کنید؟

در این زمینه بنده نمی توانم اظهار نظر نمایم و مردم باید نظر دهند اما شورای سوم یک شورای بسیار خوب بود. این را باید بدانیم که در یک شورا اگر تعامل وجود نداشته باشد آن شهر دچار مشکل می شود. در شورای شهر خشکبجیار اعضا به هیچ عنوان مسائل شخصی خودشان را لحاظ نمی نمودند و در مجموع یک تعامل کامل بین ما و این آقایان وجود داشت.

خوبان خبر: آینده خشکبیجار را چگونه می بینید؟

با توجه به این که مشکل ساخت و ساز بزرگ ترین مشکل ما بوده است و مردم فکر می کنند شهرداری نمی خواهد این مشکل حل شود ما آمدیم با طرح جامع این مشکل را حل کنیم و با ابلاغ طرح جامع آینده بسیار روشنی برای شهر خشکبیجار پیش بینی می شود، هم به لحاظ رفاهی و هم به جهت گسترش شهر و هم از نظر درآمد زایی این نوید را به مردم می دهم که شهر خشکبیجار تمام کمبودهای سال های قبل خود را جبران نماید و از شهرهای همجوار نیز پیشی بگیرد.

خوبان خبر: چه انتظاری از مسئولین استانی دارید؟

از مسئولین بالاخص استاندار و فرماندار تقاضا دارم با توجه به این که خشکبیجار یک شهر محروم بوده توجه بیشتری به آن داشته باشند و اعتبارات بیشتری برایمان درنظر بگیرند و یکی از بزرگ ترین مشکلات ما جاده خطرناک خمام به خشکبیجار می باشد که عنوان قتلگاه را نیز به خود گرفته است و ما همه روزه و هر هفته شاهد وقوع تصادفات منجربه جرح و متاسفانه در مواردی مرگ در این جاده هستیم. از مسئولین درخواست داریم که نسبت به رفع مشکلات این جاده اقدام عاجل نمایند.

خوبان خبر: تا چه حد از نخبه های جوان و دانشگاهی در عرصه های سیاسی – فرهنگی – عمرانی و در طرح های شهری بهره برده اید و آیا با آن ها تعامل دارید؟

بنده قبلاً اعلام کرده بودم که هر کدام از نخبه های شهر و استان ما ایده ای داشته باشند که به نفع شهر ما باشد ، من دست این عزیزان را می فشارم و در خدمت این دوستان هستم.

خوبان خبر: شهرداری در راستای تحقق شعار حماسه ی سیاسی و حماسه اقتصادی چه اهدافی را در سال جدید دنبال می کند؟

شهرداری در راستای تحقق این شعار هم در ورودی شهر بنر گذاشته و هم برای گرامیداشت این شعار سعی کردیم برنامه های اقتصادی مان را در همین راستا قرار دهیم و از هزینه روی زیاد و اسراف جلوگیری کنیم و ریخت و پاش ها را کمتر نماییم و سعی نماییم بودجه کارهای عمرانی را با حداقل به سرانجام برسانیم و در زمینه ی حماسه ی سیاسی نیز شهرداری همگام با مسئولین نظام در خدمت مردم عزیز می باشد.

خوبان خبر: به عنوان سوال پایانی، چه نمره ای به عملکرد خود می دهید؟

من خودم نباید به خودم نمره بدهم. چون اغراق می شود و همکاران من در شهرداری و استانداری ، فرمانداری و شورای شهر و مردم باید به من نمره دهند. با وجود نواقصی که داشتیم از عملکرد خود تا حدی راضی هستم . چون کارها طبق برنامه پیش رفته است. در نهایت اگر نمره ای بخواهم به خودم بدهم نمره بالای 15 می دهم.

خوبان خبر: و کلام آخر…

در پایان دست همه ی عزیزان که در این دوسال با من تعامل داشتند و بنده را تحمل نمودند می فشارم و ازهمه ی شهروندان می خواهم که با شهرداری همگام و همپا باشند و در نظر داشته باشند که عوارضی را که شهرداری از آن ها می گیرد صرف زیبایی شهر و آسفالت کوچه ها و ایجاد پارک و بلوار می شود و قول می دهیم امانتدار خوبی باشیم و در این امانت خیانت نکنیم. با توجه به این که شهرداری یک موسسه غیرانتفاعی می باشد از مردم شریفمان تقاضا داریم که عوارض خود را بپردازند.

 

انتهای پیام/

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳۷

  1. محمد علیدخت
     | 2013/04/27 - 20:16
    پاسخ

    باسلام، خسته نباشید میگم خدمت مسئول سایت خوبان خبر که مقدمات این مصاحبه رو فراهم نمودند.بنده جا دارد یه تشکر ویژه به شهردار محترم خشکبیجار آقای عبدالحسین زاده داشته باشم که بعنوان یه بسیجی بابت اعتمادی که به مجموعه بسیج دارند در کارهای بزرگ، تا به نحو احسن اجرا بشود نمونه اش واگذاری طرح سالمسازی دریا در ایام نوروز که انصافاٌ تعامل و هماهنگی خوبی بعمل آوردند.التماس دعا.

  2. کاظم زاده
     | 2013/04/28 - 19:27
    پاسخ

    سلام در این ک اقای شهردار فعالیت زیادی طی این دو سال داشتن و امکانات خوبی در سطح شهرفراهم کردن شکی نیست ولی خب انتظارات مردم از ایشون همیشه بیشتر از شهردارای گذشته بوده و هست و لی ب نظرمن ایشون کمی دقیق تر نسبت به بعضی از مشکلات شهر باشن بهتره تا اینکه چند میلیون فقط برای ساخت همین بوستان ها هزینه کنن .ممنون

  3. جعفر
     | 2013/04/28 - 21:44
    پاسخ

    با سلام و تشکر از سایت خوبان خبر که بازهم مانند رسانه های دیگه فضایی یکطرفه فراهم آورد تا این آقا بتواند پر کردن یک چاله را نیز در کارنامه خود ذکر کند و به آن افتخار کند و باز هم مسایلی را مطرح کند که با یه چرخ در شهر متوجه … بودنشون میشود شد…
    آقای شهردار یک مورد میگم که نمونه ی خروار باشه: آقای خوبان خبر سری به تنها پارک شهر بزن ببین صحبتهای این آقا تا چه حد با واقعیت منطبق است.
    فکر کنم کسانی که مصاحبه کردند با این آقا خشکبیجارین و در مقام خبرنگاری حتی به خودشون اجازه ندادن یک سوال چالشی و نقد گونه ازشون بپرسن…

  4. پیروی
     | 2013/04/28 - 23:58
    پاسخ

    در جهت تکمیل کردن صحبتای اون دوستمون باید بگم ک همه ی گفته هاشون درست و منطقیه و فک نمیکنم فقط نگاه کردن به نقاط مثبت کار ایشون کمکی به اینده شهر کنه …ودر ضمن اقدامات یه شهردار در حد یه چند تا بوستان و غسال خونه ی ب اصطلاح مدرن ساختن و….خلاصه نمیشه .و ذکر این موارد هم تاثیری نداره چرا ک مردم بیشتر از اینکه ب شنیده هاشون اتکا کنن اون چیزی رو ک با چشم خودشون در سطح شهر میبینن مورد توجه قرار میدن.

  5. محمد علیدخت
     | 2013/05/2 - 21:09
    پاسخ

    باسلام خدمت دوستان گرانقدر: بنده باید خدمتتون عرض کنم درست که هرکاری در هر شهری تلاش زیادی می طلبه برای فضای مناسب ، چه از نظر رفاهی و پروژه های عمرانی.ولی مهم چگونگی ارتباط و همکاری با مسئولان شهر مدنظر می باشد که متاسفانه در برخی از شهرها چنین عملی دیده نمی شود لازم به ذکر است با دید واقعیت؛ سایر دوستان بنگرند.

    • جعفر
       | 2013/05/3 - 10:59
      پاسخ

      آقای علیدخت! شما بفرمایید دید واقعیت چیه که من و افرادی مث من که دوس دارن شهرشون از این وضع دربیاد! باید داشته باشن؟
      برای شما صرفا رابطه با یک مسوولی یا مدیری یا حمایت اونا از بسیج خشکبیجار کافیه!
      شما خودتون خشکبیجارین و میبینین که مشکلاتی که تو شهر موج میزنه، با این حرفایی که جناب آقای شهردار بیان نمودن خیلی فرق داره، و به نظر من، شما هستید که به واقعیت توجه نمیکنید و پیشنهادم به شما اینه که برای عملکرد شورای شهر و آقای شهردار نظرسنجی کنید ببینید آیا مردم این شهر نیز نمره بالای 15 به این آقایان خواهند داد!

  6. جعفر
     | 2013/05/3 - 11:08
    پاسخ
    +2
    0

    تا به حال چمن روییده شده از آسفالت دیده بودید! اگه ندیدید زحمت باز کردن لینک زیر رو بکشید!
    لینکی که در زیر مشاهده می کنید جزء 160 کوچه ای هست که آقای شهردار آسفالت نموده!
    آقای خوبان خبر ممنون میشم اگه سانسور نکنی!
    http://436.ir/422/

  7. سلمان
     | 2013/05/3 - 17:54
    پاسخ

    جناب جعفر؛
    بنده قصد دفاع از شهردار یا شخص دیگری را ندارم ولی این شکل به موضوعات نگاه کردن به نظرم درست نیست. و برای این که تحلیلی درست از وضعیت یک شهر داشته باشیم در ابتدا باید وضعیت آن شهر را در مقایسه با شهرهای همجوار آن و همچنین به عنوان یک جز از مجموعه استان گیلان و در مرحله بعد یک جز از کشور ایران در نظر گرفت و در این فضا مقایسه نمود که آیا شهرهای دیگر با توجه به امکانات موجودشان از وضعیت بهتری برخوردار می باشند یا خیر.مسئله ی بعدی این است که باید موقعیت و امکانات آن شهر در طول سالیان متمادی نگاه شود و با توجه به فعالیت های صورت گرفته در طول زمان های مختلف آن را به بوته ی نقد گذاشت.
    به نظر بنده این دیدگاه نیز درست نیست که همه چیز را صفر و صدی و سیاه و سفید نگاه کنیم و مقایسه نماییم و مثلا ضعف در یک جا را به کل آن مجموعه تعمیم داده و فعالیت های صورت گرفته در آن جا را رد نمود.
    افراد باید در صورت بیان نقاط ضعف روش ها و شیوه های بهتر اداره نمودن یک شهر را نیز پیشنهاد نمایند و صرف داشتن دیدگاه انتقادی برای حل یک مسئله صحیح نیست . امیدوارم با دیدن واقعیات و برطرف نمودن کاستی ها و استفاده ی صحیح از منابع و امکانات توسط مدیران توانمند شرایط لازم را برای رشد و شکوفایی شهرمان فراهم آوریم.

    • جعفر
       | 2013/05/4 - 22:19
      پاسخ
      +1
      0

      آقا سلمان
      لینکی رو که تو کامنت قبلی گذاشتم خودش گویای همه چیز بود….
      برادر من آمار دادن کار سختی نیست و کسی نمیاد یقه این آقا رو بگیره و بگه که آقا آمارات اشتباه بود…
      به عنوان مثال اگه این آقا 160 کوچه رو 185 تا میگفت، شما میگفتی پس حتما درست میگه…
      بازهم میگم آمار و ارقام دادن کار سختی نیس و کمی وارد جزییات بشی متوجه میشی که با واقعیت خیلی فاصله داره…و از این موردا در جامعه ما کم نیس!
      یه لینک دیگه میزارم امیدوارم باز هم نگی که یه مورد رو به کل مجموعه تعمیم دادی!
      در پایان هم خدمت شما عرض کنم کسی که یک انتقادی میکنه، حتما نباید راهکاری داشته باشه!
      گرچه راهکار به طور قطع وجود داره و بر عهده متخصصانه نه من!
      من صرفا دیدگاه خودم و وضعیت نامطلوب شهر رو دارم بیان میکنم.
      http://436.ir/682/

  8. محمد علیدخت
     | 2013/05/4 - 21:44
    پاسخ

    سلام آقای جعفر عزیز یا بهتر بگویم برادر (مهدی).بنده بعنوان کسی که سالها کارهای اجرایی در زمینه های مدیریتی در عرصه های مختلف را دارم باید خدمتتون عرض کنم که همیشه با این انتقادها افراد در کارهایشان موفق میشوند. انتقادهایتان را به گوش مسئولین شهر خشکبیجار می رسانم و امیدوارم که شما بعنوان یه جوان نخبه ی تحصیلکرده پیشنهاداتی را در زمینه های آبادانی شهر خشکبیجار دارید رو بتوان آن را انعکاس داد ارائه نمایید. ( دعاگویتان هستم).

    • جعفر
       | 2013/05/4 - 22:24
      پاسخ

      آقای علیدخت عزیز
      ممنون
      بنده مهدی نیستم
      مهمترین پیشنهاد من اینه که آمار و ارقامی رو که این عزیزان برایتان بیان میکنند رو از نزدیک مشاهده و بررسی نمایید به این راحتی باور نفرمایید..البته اگر رسالت خبرنگاری رو مد نظر دارید.
      بازهم ممنون

  9. نام شما...
     | 2013/05/4 - 22:40
    پاسخ

    جعفر خان اگه فکر کردی فقط خشکبیجار این طوریه پس بهت پیشنهاد میدم یه سری به رشت بزن اون وقت میبینی در مقایسه با چاله های رشت که بیشتر به چاه شبیه اند چیزی نیست.

  10. خاک پای سید علی
     | 2013/05/7 - 01:01
    پاسخ

    سلام آقای جعفر یعنی شما میخواین بگین که شما از پارک یا جاهای دیگه خشکبیجار که با کمک آقای شهردارمون احداث یا مشکلشو بر طرف کردن استفاده نمیکنین که بیشتر تو شهرمون همون کوچه ای که از آسفالتش علف در اومده مشکل هست همه جا این لغزندگی ها هست اول آدم از یه نفر تشکر میکنه بعد یه طومار حرف مشکلشو میزنه(نصیحت برادرانه)
    آقای شهردار بابت همه کار هاتون ممنون واقعا خسته نباشی.یاعلی

  11. جستجوگر
     | 2013/05/10 - 11:33
    پاسخ

    با سلام. چرا انتقادهایی که به شهر و شهردار وارده رو قبول نمی کنید، چرا فقط قصد طرفداری بیجا دارید؟
    اینکه شهرما و خیلی از شهرهای دیگه مشکل داره کاملا واضح.
    ما نباید بگیم چون رشت چاله داره پس ما نباید شهرخوبی داشته باشیم،هرکسی باید وظیفه ی خودش رو به درستی انجام بده.و اینکه مسئولین بیان از خودشون تعریف کنند کار جالبی نیست اصلا،ما باید بدونیم مردم چقدر راضی هستند… بله ایشون کارهایی رو انجام دادند که جز وظیفه چیزی نبوده بالاخره پولی که میگیرن باید حلال باشه دیگه…
    اما چه کارایی؟ دروازه قرآنی که مردم از دادن زمین هاشون ناراضی اند؟ کدوم پارک ؟وسیله ی تفریحی سالم اگه تونستین پیدا کنین من بهتون جایزه میدم،باید بگید فضای سبز نه پارک…
    بوستان شهدای گمنام؟ اونجا که 4تا درخت کاشتین نمیشه افتخار…
    انتظار و لیاقت مردم بیشتر از اینهاست.
    چرا وقتی یه پستی به دست میارین یادتون میره که مردمی هم هستند و برای این مردم باید کار کرد.
    اینجا جای دعوا یا بحث چند همشهری نیست،نه تعریف بیجا درسته نه انتقاد بیجا نه افراط خوبه نه تفریط.بعضی ها بخاطر مقام خودشون فقط تعریف میکنند و بعضی انتقاد.انتقاد خالی کافی نیست،باید از خودمون شروع کنیم و کار کنیم…..
    این مخالفها و موافق ها باید درکنارهم باشند تا جامعهی خوبی تشکیل بشه….
    اینکه فقط بیایم بگیم شهردار و شهر کلی مشکل دارند هم اصلا خوب نیست، نباید همش به فکر ایراد گرفتن از دیگران بود،ما اگه نقدی داریم باید برای رسیدن به اون چیزایی که به نظرمون درسته تلاش کنیم.من میگم شهر وضع خوبی نداره اما در حد توانم فعالیت می کنم و میدان رو خالی نمیذارم اونوقت حق دارم انتقاد هم بکنم اما انتقاد به خودم هم وارده چون مطمئنا من هم خوب کار نکردم…
    امیدوارم این بحثها در یک جمع دوستانه و صمیمی باشه و فکر کنیم که چکار کنیم که هم خدا راضی باشه هم مردم هم خودمون و هم شهدایی که برای بودن ما از خودشون گذشتن…
    یا زهرا(س)

  12. ناشناس
     | 2013/05/10 - 12:44
    پاسخ

    آقای جوستجوگر قصد بی احترامی به شما و طرفداری از کسی رو ندارم شهردار های قبلی یادتونه که با چه سرمایه ای از این شهر رفتند شما که میدونید اینطوری هستش با 4تا درخت کاشتن افتخار میکنند شما لبیک بگید خودتون بیاید شهردار بشید و مشکل ما مردم رو حل کنید ومن الله توفیق

  13. جستجوگر
     | 2013/05/10 - 14:32
    پاسخ

    سلام آقای ناشناس گرامی.اولا که من آفا نیستم… بعدشم اینکه من قصد زیر سوال بردن کسی رو ندارم.شما اگه با دقت بیشتری نظر من رو بخونین متوجه میشین که طرفداری از کسی نکردم.ولی یه نکته ای تو نظرم بود اگه توجه کنید؛اشتباه بقیه دلیل محکمی برای کم کاری ما نیست. ایشون کارهای بیشتری نسبت به بقیه انجام دادن،من خودم به شخصه از ایشون تشکر هم می کنم. بله ظاهر شهر نسبت به دوره های گذشته خیلی بهتر شده.حرف من فقط اینه که درست نیست مسئولین بیان از خودشون و دوستاشون تعریف کنند باید ببینیم مردم نظرشون چیه،حالا یه آقایی اومده و انتقادی کرده من هم موافقم که نوع انتقاد صحیح نبوده اما دیگه نباید بقیه بیان و موضوع رو ادامه بدند.من اصلا دوست ندارم تو این فضای عمومی به همشهری خودم حرفی بزنم که ناخوشایند باشه.
    من تو نظر قبلیم هم گفتم بهتره همه ی ما ها که اومدیم نظرمون رو گفتیم فقط، با هم بشینیم همفکری کنیم که چه کاری برای شهر و مردم بهتره…

  14. محمد علیدخت
     | 2013/05/11 - 11:57
    پاسخ
    +1
    0

    باسلام.خدمت همه ی دوستان عرض کنم که شهردار محترم فرمودند که از ایده های نخبه های جوان و دانشگاهی در عرصه های سیاسی و فرهنگی و در طرح ها و پروژه های عمرانی استقبال می نمایند. بجای این همه درد دل گفتن ها یه سری به دفتر جناب آقای شهردار بزنید تا از انتقادهای رسایتان که همیشه شعار بنده بوده( انتقاد باعث پیشرفت میشه)سری بزنید. بنده با نظرات هر کدام از عزیزان در شرایط زمانی و مکانی متفاوت؛ موافقم.

  15. خشکبیجاری
     | 2013/05/12 - 11:34
    پاسخ

    انشاالله تمامی این نقدها سازنده بوده باشه و در مصاحبه های بعدی کمتر شاهد این بحث هاو تفاوت نظرها باشیم .”یازهرا”

  16. سربازان سیدعلی
     | 2013/05/13 - 00:46
    پاسخ

    شاید حرفم اشتباه باشه انتقاد باید از خود ما مردم بشه این شهردارو اون شهردار میاند و میرند ولی اون چیزی که مهمه و همه دنبال اون هستند شکوفایی و پیشرفت شهرمونه اول اینکه مردم ما وقتی اتحاد داشته باشند و همه جوره چی موافق چی مخالف هم باشند پشت هم باشند خیلی بهتره و خیلی مسائل حل میشه: دوم مردم ما خودشون مشارکت کنند تو کارها..انتقاد ها با ادبیات درست و سازنده گفته شه موافق بودن و طرفداری کردن هم همینطور ما مردم هستیم که باید شهرمون رو درست کنیم اونم با پشت هم بودن وقتی همه باهم باشیم یک رنگ شهردار وظیفشو به بهترین نحو احسنت انجام میده ومن الله توفیق

  17. دلسوزخشکبیجار
     | 2013/05/17 - 16:08
    پاسخ

    من ازهمه عزیزانیکه بنوعی دلشان برای ارتقای شهرشان می سوزد وانتقادسازنده ازشهردارشهرشون می کنندتشکر میکنم من بعنوان یک شهروند خشکبیجاری ازعزیزانیکه یکطرفه شهردار رامحکوم می کنند واین کارهای صورت گرفته توسط شهرداری وشورای شهر راانکارمی کنیدچندتاسوال میپرسم یادتان هسث که همیشه شهرداری وشوراصحنه درگیری بود ایااین چندسال شهرداری ارام شده؟یادتان میادشهرداری بدهکارزمین وزمان بوده حتی بازار یک کیلوقندبه شهرداری نسیه نمی داد؟ایایادت میاد پرسنل شهرداری مطالبات وحقوق حقه خودشان راازشهرداری نمی توانستند بگیرند؟ایایادتان است پیمانکاران بابت گرفتن طلب خود ثامین اموال می اوردند؟ایایادتان هست بابت شن ریزی کوجه های شهرمان شهرداری ازماپول می گرفت شن میریخت؟ ایندوسال درحدتوان درهمه کوچه هاکم وبیس شن رایگان ریخته شده ایایادتان هست شهرداری پایان هرسال برای پرداخت حقوق پرسنل زمین یاماشین الات شهرداری که مال شهروندان بود می فروخت؟ایایادتان هست زباله شهرراگرفته بود؟ایایادتان هست تعدادی از پرسنل شهرداری بامردم چه برخوردی می کردند؟ایایادتان هست ماحسرت کاشت یه بوته گل توی سطح شهر بودیم ؟ایایادتان هست بازنشستگان شهرداری گرفتن حق وحقوق بازنشستگی خودرابه گورمی بردند؟ایایادتان هست شهرمان حتی یک یادمان نداشت؟ایایادتان رفته همان تنهاپارک مان دیوار نداشت یک وسیله بازی کودکان نداشت ست ورزشی نداشت؟ وهزاران نداشتنهاالان تنهاشهرداری بدهکارمردم نیست وحتی مطالبات شهرداران قبلی راهم داده شهرداری خشکبیجاراست شهرداری کاملان قانونمند شده جعفر اقای خوش صحبت اصلا به داخل پارک نرفته تا بدانی که چقدروسایل بازی کودکان وست ورزشی اضافه شده همین امروز صبح انجابودم مگرشهرداری ان دیواره گذاری بتنی قشنگ وپل بتنی بسیارزیبا وسردر پارک ودوعددقرقاول رادرست نکرده مگرزمین اقای صبح خیز رابرای اضافه نمودن پارک نخریده؟مگران سردرب زیبای شهرداری رانساخته؟مگرنمادمرد کشاورز رانساخته مگر دومین دروازه قران کشوررانصب نکرده 6نفر ازشهرداری پایان سال بازنشست شدند جون من یکی ازاقوام نزدیک یکی ازبازشستگان هستم شهردار یکباره بیشتریسهم بازنشستگی انهارایکجا داد شهردار بادرگیری بامسولین تهران مدرنترین اتش نشانی منطقه باپرداخت یک دهم قیمت گرفت خداوکیلی ایاشهرداران بومی شهر یک پنجم وقت خودشان رادرشهرسپری می کردند؟تنهاشهرداری است که شبانه روزی درخشکبیجار حضور داره ودرتمام مراسمات مردم حضورداره وتنه شهرداری است که هرلحضه اراده کنی دردسترس است ودرشهرداری همه روزه بسوی مردم بازاست وباادب واحترام از مردم استقبال می کنه بنده درخاتمه ازشما میخوام اگرشهرداران قبلی هرکدام اندکی ازکارهای شهردارفعلی رامی کردند شهر مشکل داشت؟حتمااانقادات سازنده شمارا به شهردار بدهید اگراستقبال نکرد انوقت برعلیه اوبنویسد درپایان عرض می کنم همه جیز به یکباره بدست نمیاد

    • ...........
       | 2013/05/21 - 21:45
      پاسخ

      پس شما چشمتون زیبا می بینه برادر.پارک رو خوب اومدین دروازه قرآن هم همینطور.
      احسنت داره این همه خوبی،خسته نشد انگشتتون؟؟؟

    • شهروند معمولی
       | 2013/06/2 - 15:41
      پاسخ

      شاید من حافطه ام ایراد داشته باشه! اما تاجایی که یادمه اقداماتی که خصوصا در مورد پارک نام بردید به زمان آقای اباذری بر می گرده! اگر اشتباه نکنم. متن مصاحبه رو هم که می خوندم یک سری از اقداماتی که در دوره شهرداری آقای اباذری انجام شد ایشون به عنوان عملکر خودشون ذکر کردن.

  18. محمد علیدخت
     | 2013/05/20 - 12:49
    پاسخ
    +1
    0

    باسلام خدمت دلسوز.بنده به نوبه ی خود میخواستم راجع به این همه ی اطلاعاتتان تشکر کنم.این گفته ها میتواند قدری به افراد انتقادکننده گان روی برگرداند که میشود قدری در این کار ها و عملکرد شهردار محترم اندیشید. موفق و موید باشید .و

  19. عمار
     | 2013/06/10 - 13:03
    پاسخ

    نظر تمام عزیزان منطقی و درسته ولی فقط یک سوال دارم خداوکیلی اگه جز دروازه قران چیز دیگری میذاشتند این قدر حرفو حدیث پیش میومد نمیخوام تو این سایت حرفامو بزنم ولی فقط یک نمونه آماری من دارم که بعضی از مسئولین بخاطر پروژه یا احداث چیزی تخلف کردن و مردم آگاه هم خوب میدونند چیه یه گروهی هست که تو شهر با نظام و اسلام مشکل داره و جوری داره فعالیت انجام میده که مسئولین امنیتی شهر خوابند چهارتا جوون به ظاهر متفکر رو دور خودشون جمع کردند که فقط با افکارشون بتونند رو مردم ما کار کنند همون گروه حتی بعضی ها رو من میشناسم نماز شب هم میخوانند و این شبیه به دوران ائمه تمام هدف شده حضرت آقا حاظرم با جرآت بگم اگه جای دروازه قران چیز دیگری بنا میکردند اینطوری امواج پیش نمیومد امیدوارم آن دسته از جوون هایی که حتی تو این سایت خودشون خانم هم معرفی کردند بفهمند

  20. شهروند
     | 2013/06/12 - 23:01
    پاسخ

    در جواب جناب عمار باید بگم .خیلی ها برخلاف چیزی که شما میگین با وجود خانم بودن خودشون رو با عنوان اقا معرفی کردن .اینقد هم سخت نگیرین این حرفایی ک زده شد فقط دردو دل ومشکلاته همین مردمه خودمونه نه حرف گروهی خاص .

  21. صالح
     | 2013/07/12 - 23:59
    پاسخ
    0
    -1

    آقای شهردار خسته نباشید.خیلی زحمت کشیدید برای شهرمان.ممنون و موفق باشید.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads