کد خبر: 23594 - تاریخ: سه‌شنبه، 23 آوریل 2013 - 11:16

عجیب ترین مارمولک های دنیا +عکس

خوبان خبر: اژدهای کومودو بزرگترین مارمولک روی زمین شناخته می شود اما دیگر اقوامش نیز دست کمی از او ندارند و گاهی بسیار عجیب گاهی بسیار وحشتناک هستند.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق، موجودی چندش که حتی نگاه کردن هم به آن ترسناک است، بسیار از انسان ها از آن می ترسند و با دیدن یکی از اقوام آن ها پا به فرار میگذارند، نام این اژدها چیزی جز “مارمولک ” نیست.

چشم های بیرون زده،‌ زبان دراز و پوستی با حالت خاص همه از نشانه های موجودی هستند که انواع عادی ان هم ترسناک است چه برسد به آنکه بخواهید با ترسناک ترین و عجیب ترین ان ها آشنا شوید ولی این موجودات دنیای جالب دارند که بهتر است کمی بیشتر آن ها را بشناسید.

** Brookesia minima

یکی از عجیب ترین مارمولک های دنیا است که به عنوان ریزنقش ترین آن ها شناخته می شود. یان مارمولک تمام رفتارها مانند زبان بلند، تغییر رنگ های مداوم و .. را دارد اما نکته بسیار جالب در مورد این مارمولک اندازه آن هاست. این مارمولک ها حتی از یک بن انگشت نیز کوچکتراند، اندازه بدن آن ها کمتر از دو سانتی متر است و در طبیعت به سختی پیدا می شوند.

** Hydrosaurus pustulatus

یکی از مارمولک های بومی فیلیپین در نگاه اول به مانند هیولاهایی می مانند که از دوره ژوراسیک جان سالم به در برده است اما در اصل مارمولکی بی آزار و ساده است. این مارمولک اندازه ای تغریبا نزدیک به یک متر دارد، نکته اصلی در مورد این حیوان راه رفتن او روی اب است. منبع تغذیه او میوه، آجیل و ماهی های رودخانه است که با شیوه دویدن روی آب آن ها را شکار می کند.

** Varanus komodoensis

اژدهای کومودو یکی از وحشتناک ترین و البته بزرگترین مارمولکی است که روی زمین زندگی می کند. این مارمولک گاهی اوقات بیش از 5 متر طول دارد  و به راحتی می تواند یک گوزن را شکار کند و تا آخرین ذره از او ا نیز بخورد. این موجود البته تنها در جزیره کومودو زندگی می کند.

** Amblyrhynchus cristatus

این مارمولک عظیم الجثه یکی دیگر از گونه های خاص حاضر در جزایر گلاپاگوس است. این جزیره به عنوان یک مکان خاص در میان زیست شناسان مطرح است ، چون که دارای گونه های بی همتای گیاهی و جانوری است. اما این مارمولک بزرگ برخلاف ظاهر ترسناک خود گیاه خوار بوده و اکثر عمر خود را به مانند شیرهای دریایی و یا فک ها در خطوط ساحلی می گذراند. این مارمولک عمدتا به درون آب رفته و غذای خود که شمال علف های دریایی است را پیدا می کند.

** Heloderma suspectum

این مارمولک عظیم الجثه و ترسناک یکی از گونه های سمی این خانواده است. اندازه بزرگ و زنگ سیاه بدن به همراه گزشهای دردناک از این خزنده موجودی خطرناک ساخته است. نکته مهم در مورد این مارمولک این است که برخلاف سایر هم نوعان سمی خود که دارای زهری ملایم و عمدتا کم خطر هستند، زهر این گونه از مارمولک ها بسیار خطرناک بوده و عمدتا بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد.

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads