کد خبر: 23554 - تاریخ: دوشنبه، 22 آوریل 2013 - 18:47

برخی به دنبال انحصار قدرت هستند/نباید باندهای ثروت بر اقتصاد کشور حاکم شوند

خوبان خبر: دکتر باقری لنکرانی با بیان اینکه برخی با برنامه‌ریزی هوشمندانه به دنبال انحصار قدرت، ثروت و حتی علم در کشور هستند، گفت: نباید باندهای قدرت و ثروت بر اقتصاد کشور حاکم شوند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، کامران باقری‌لنکرانی امروز در جمع دانشگاهیان دانشگاه گیلان با اشاره به وابستگی 80 ساله اقتصاد کشور به نفت، اظهار کرد: از خاطرات تلخ بنده در دولت، ایام نوشتن بودجه بوده است.

وی، افزود: اتکا به پول نفت و نوشتن بودجه مجازی با پول نفت محقق نشده و موجب نیمه‌کاره ماندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی شده است.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه در نگاه به مشکلات کشور اولویت‌بندی وجود ندارد، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی برای کشور است تا بیش از پیش با فکر برنامه‌ریزی کنیم و بدون فکر پروژه‌سازی نکنیم.

*معیشت مردم اولویت کار دولت آینده است

وی به سخنان برخی افراد در برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: باید مشکلات کشور را به صورت ریشه‌ای برطرف کرد.

باقری‌لنکرانی معیشت مردم و اقشار ضعیف را اولویت کار دولت آینده عنوان کرد و افزود: دولتی که به فکر معیشت مردم نباشد دولتی کارآمد نیست.

وی با اشاره به وجود رانت‌خواری، فساد و ویژه‌خواری در اقتصاد کشور، اذعان کرد: اقتصاد دولتی بخش مهمی از اقتصاد کشور است و در اقتصاد دولتی شرایط برای سوء‌استفاده از قدرت و فساد اقتصادی وجود دارد.

*نباید باندهای قدرت و ثروت بر اقتصاد کشور حاکم شوند/58 میلیون تومان برای انتخابات مجلس هزینه کردم

وزیر اسبق بهداشت با اشاره به فساد اقتصادی در شهر تهران، گفت: طبق قانون در برخی مناطق شهر تهران نمی‌توان ساختمان‌های بیش از چهار طبقه ساخت، اما برخی افراد با پرداخت پول‌هایی در این مناطق ساختمان‌های 25 طبقه نیز می‌سازند.

وی افزود: اگر وضع و عملکرد اقتصادی برخی افراد را به صورت کامل بررسی کنیم چیزهای خوبی از آن‌ها به دست نمی‌آید.

باقری‌لنکرانی، به خرج‌های انتخاباتی برخی افراد اشاره کرد و متذکر شد: بنده در انتخابات مجلس دوره گذشته با کمک برخی دوستان حدود 58 میلیون تومان هزینه کردم اما در همان زمان برخی افراد بیش از 2 میلیارد تومان خرج کردند که معلوم نیست این پول‌ها از کجا آمده بود.

عضو جبهه پایداری، با بیان اینکه برخی علاقه‌ای به حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی کشور ندارند، تصریح کرد: نباید اجازه داد باندهای قدرت و ثروت بر اقتصاد کشور حاکم شوند.

*برخی به دنبال انحصار قدرت، ثروت و علم هستند

وی مبارزه با فساد در جامعه را سبب ایجاد برکت دانست و گفت: برخی با برنامه‌ریزی هوشمندانه به دنبال انحصار قدرت، ثروت و حتی علم در کشور هستند.

باقری‌لنکرانی، نگاه به مقوله اقتصاد در گذشته را غیرفرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی فهم نظام انتخاب یک جامعه در موضوع اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: اگر از ریشه‌های فرهنگی اقتصاد غافل شویم رفتارهای اقتصادی خرد و کلان تفاوت بسیاری با آرمان‌ها پیدا می‌کند.

عضو جبهه پایداری، با تصریح بر اینکه راهبرد کلان اقتصاد کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، اذعان کرد: اگر راهبرد اقتصاد کشور راهبرد رسیدن به سود سریع باشد در سراشیبی سقوط قرار می‌گیریم.

به گفته وی، به دنبال سود سریع بودن در اقتصاد نگاهی در راستای منافع ملی و نگاهی پایدار نیست.

باقری‌لنکرانی خواستار عمیق شدن نگاه مسئولان به مشکلات کشور شد و تصریح کرد: نباید اسیر بازی‌های سیاسی برخی افراد شویم.

*انتخابات محل تبدیل کابینه به شرکت سهامی نیست

وی با بیان اینکه نگاه به موضوع انتخابات باید نگاهی بصیرت‌مند باشد، خاطرنشان کرد: امسال انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نماد حماسه سیاسی باید زمینه حماسه اقتصادی و برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور باشد.

عضو جبهه پایداری، انتخابات ریاست جمهوری را محل تبدیل کابینه به شرکت سهامی ندانست و متذکر شد: مردم باید احساس کنند خودشان می‌خواهند حماسه‌آفرینی کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از جنس مردم باشند، یادآور شد: رٱی مردم تزیینی نیست و واقعاً تعیین‌کننده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads