کد خبر: 23264 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 آوریل 2013 - 10:15

انفجار در کارخانه کودسازی «تگزاس» ۷۵ کشته برجای گذاشت

خوبان خبر: در انفجاری که صبح امروز در یک کارخانه کودسازی در «واکو» تگزاس آمریکا به وقوع پیوست، بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و ۷۵ نفر کشته شدند و حدود ۱۰۰ ساختمان نیز تخریب شد.

به گزارش خوبان: فارس به نقل از صدای روسیه، در انفجاری که در یک کارخانه کودسازی در خارج از «واکو» تگزاس آمریکا به وقوع پیوست 75 نفر کشته، صدها نفر زخمی و بیش از 100 ساختمان نیز تخریب شدند.13920129000031_PhotoA

بر اساس این گزارش، این انفجار بعد از آن رخ داد که آتش‌نشان‌ها در حال مهار یک آتش‌سوزی کوچک در کارخانه بودند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که حدود 75 نفر کشته و بیش از 200 نفر از جمله کودکان زخمی شدند، 60 نفر بستری شدند که دو نفر آنها کودک هستند. حال 40 نفر از افرادی که بستری شده‌اند بسیار وخیم است.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که افراد بسیاری در ساختمان‌های تخریب‌شده گرفتار شده‌اند.

«تامی موسکا»، شهردار غربی سه ساعت بعد از انفجار در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که هنوز مشخص نیست به طور دقیق چند نفر کشته یا زخمی شده‌اند.

وی افزود که ساختمان‌ها در شعاع 5 بلوکی از کارخانه به شدت در اثر انفجار آسیب دیده‌اند و در میان ساختمان‌های تخریب شده یا آسیب‌دیده، خانه سالمندان نیز مشاهده می‌شود و 133 بیمار نیز بعد از انفجار با ویلچر از ساختمان سالمندان خارج شدند.

شاهدان عینی گفته‌اند که پس از وقوع آتش سوزی و در حالیکه شعله‌های آتش تا ارتفاع چندین متر زبانه می‌کشید، انفجار شدیدی روی داد و ساختمان کارخانه را ویران کرد.

شدت انفجار به حدی بود که صدای آن تا 70 کیلومتری محل حادثه نیز شنیده شد.

فرماندار تگزاس گفته است که مقامات ایالتی شرایط را از نزدیک زیر نظر دارند و تمامی امکانات خود را برای کمک به امدادرسانان محلی تجهیز کرده‌اند.

تصاویر هوایی از محل حادثه نشان می‌دهد که تاسیسات این کارخانه و تعدادی از ساختمان‌های اطراف کاملا ویران شده و به شمار دیگری از تاسیسات نزدیک به آن نیز خسارت وارد آمده است.

مراکز صلیب سرخ در سراسر ایالت تگزاس امدادگران و امکانات خود را به محل حادثه اعزام داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads