کد خبر: 23210 - تاریخ: چهارشنبه، 17 آوریل 2013 - 13:07

آپارتمان‌ نشینی‌ با دستورات دین سازگاری ندارد

خوبان خبر: باید در ساخت و سازها به نما و درون ساختمان‌ها با توجه به ارزش‌های دینی توجه ویژه شود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه آپارتمان‌نشینی‌ها با دستورات دینی سازگاری و همخوانی ندارد و این چالش از جنبه روانی باید کاملا بررسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش الگوی معماری و شهرسازی اسلامی – ایرانی افزود: باید در ساخت و سازها به نما و درون ساختمان‌ها با توجه به ارزش‌های دینی توجه ویژه شود.

وی برقراری ارتباط معقول و مدیریتی را ضروری دانست و تاکید کرد: بدون ارتباط دو سویه با مدیریتی معقول دستیابی به اهداف مورد نظر محقق نمی‌شود.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه قم پایگاه انقلاب اسلامی ایران است گفت: قم ظرفیت گسترده‌ای در خصوص مسائل فرهنگی به ویژه در ارتباط با مولفه‌های معماری اسلامی دارد و باید از این ظرفیت برای ارائه الگو به کشور و جهان اسلام بهره گرفت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: حوزه علمیه در این خصوص اقدامات عمیق و گسترده‌ای را می‌تواند انجام دهد و باید در همایش الگوی معماری اسلامی ـ ایرانی نظریه‌های موجود در فقه شیعه نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فاضل لنکرانی به زیان‌های ساخت و ساز بدون رعایت معماری اسلامی ـ ایرانی اشاره کرد و گفت: امروزه آپارتمان‌نشینی‌ها با دستورات دینی سازگاری و همخوانی ندارد و این چالش از جنبه روانی باید کاملا بررسی شود.

وی اظهار کرد: به این مسائل تاکنون به طور کامل پرداخته نشده است و نباید فرهنگ آپارتمان‌نشینی در قم باب شود که در این خصوص نیازمند ساماندهی شهرداری هستیم.

فاضل لنکرانی تاکید کرد: دین مبین اسلام دین جامع و کاملی است که می‌توان در این خصوص از متون دینی نیز بهره گرفت که در این صورت آثار ارزشمند مطابق با اسلام ارائه خواهد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads