کد خبر: 22874 - تاریخ: شنبه، 13 آوریل 2013 - 17:13

با انحلال شورای اسلامی شهر رشت؛

تکلیف بودجه شهرداری چه می شود؟

خوبان خبر: باید دید که اصرار برخی مراکز دولتی برای انحلال شورا و روی هواماندن فعالیت های شهرداری رشت برخواسته از چه دلایلی بوده است؟

در ماه های پایانی سال 91، شورای اسلامی شهر رشت، دچار یک بحران اساسی شده و 6 نفر از اعضای این شورا از سوی نهادهای نظارتی و امنیتی استان بازداشت شدند.

به گزارش خوبان به نقل از گیلان آنلاین، این بازدداشت ها، با تقاضای انحلال شورا از سوی فرمانداری رشت در اولین روز کاری سال 92 همراه شده و نهایتا شورای حل اختلاف شوراهای اسلامی استان، حکم به انحلال شورای شهر رشت داد.شهرداری رشت

این انحلال و اتفاقات حاشیه ای آن، در حالی صورت پذیرفت که تکلیف بودجه شهرداری رشت در سال 92 هنوز مشخص نشده و تنها، کلیات آن مورد بررسی شورا قرار گرفته است.

با توجه به حکم شورای مستقر در استانداری گیلان، باید منتظر تائید این حکم از سوی نهاد بالاتر در سطح کشور بود تا حکم انحلال قطعیت یابد. اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که تا تشکیل جلسه فوق الذکر در تهران، که بنا بر شنیده ها حداقل تا 2 یا 3 ماه دیگر برگزار نخواهد شد، وضعیت بودجه شهرداری و دیگر مباحث مربوطه چه خواهد شد؟

به نظر می رسد با توجه به اتفاقات مشابه روی داده در شورای اسلامی یکی از شهرهای استان مازندران و تلاش برای عدم انحلال این شورا که نهایتا منجر به این موضوع نیز شد، امکان این که راهکارهای دیگری به جز انحلال، برای شورای شهر رشت اتخاذ شود نیز وجود داشت، اما باید دید که اصرار برخی مراکز دولتی برای انحلال شورا و روی هواماندن فعالیت های شهرداری رشت برخواسته از چه دلایلی بوده است؟

حال با توجه به نزدیکی برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو و نیز شایعات فراوان مربوط به حمایت شهرداری از برخی گروه ها و افراد، توجه و دقت نظر نهادهای نظارتی در زمینه تعیین و تکلیف بودجه شهرداری و نیز شیوه ی هزینه آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

قطعا اطلاع رسانی پیرامون این موارد، ضمن شفاف کردن موضوع، از رواج شایعات ریز و درشت نیز جلوگیری خواهد کرد.

موضوعی که امیدواریم در روزهای آینده محقق شود.

 

انتهای پیام/718


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads