کد خبر: 22859 - تاریخ: شنبه، 13 آوریل 2013 - 12:31

امام جمعه خمام: شهادت صدیقه کبری (س) مایه رسوایی امت صدر اسلام است.

خوبان خبر: امام جمعه ی خمام تصریح کردند: مقدار شناسايي مردم از حضرت زهرا (س) فقط در حد ظلم بر او بود. اينکه آن حضرت را در روشني روز زدند و در تاريکي شب دفن کردند، يعني آن مقدار از وجود فاطمه که ظاهر بود مورد ستم واقع شد و آن مقدار که پنهان بود، هرگز تکريم نشد.

به گزارش خوبان: نماز جمعه ی این هفته ی خمام روز گذشته به امامت حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در مسجد جامع این شهر برگزار گردید.

ایشان در خطبه ی اول خود با اشاره به بحث انتخابات و نمایندگی شوراهای شهر و روستا، گفتنند: عده اي براي نمايندگي يک شهر، سرودست مي شکنند؛ و براي نمايندگي يک کشور هم از هيچ عمل روا و ناروايي فروگذار نمي کنند. ولي براي نمايندگي خداوند در عالم هستي، کمترين تحرکي از خود نشان نمي دهند.

امام جمعه ی خمام درادامه به ذکر خاطره ای تاثیرگذار از یکی از بزرگان در این زمینه پرداختند:  يکي از ائمه جمعه مي خواست کانديداي نمايندگي مجلس شود، با ما مشورت کرد، گفتيم صلاح نيست شما در اين رقابت انتخاباتي شرکت کنيد. ولي او شرکت کرد و در مرحله اول به ميزان بالايي هم رأي آورد و به دور دوم کشيده شد. ولي در دور دوم رأي نياورد. بعدها خودش تعريف کرد که وقتي براي سخنراني تبليغاتي به يکي از روستاهاي اطراف رفته بودم، جواني نزد من آمد و پرسيد: شما قبل از اينکه کانديداي نمايندگي مردم در مجلس شويد، چه کاره بوديد؟ گفتم: امام جمعه بودم. گفت: چرا نمايندگي مقام معظم رهبري و شخصيت اول مملکت در شهر را رها کردي و مي خواهي نماينده افرادي مثل من شوي؟! مي گفت: اين حرفش خيلي در وجودم اثر گذاشت و مرا تکان داد. تازه فهميدم که چه موقعيتي را گذاشته ام و به دنبال چه چيز ديگري مي روم.

نماز جمعه خمام

حجت الاسلام عاشوری شهادت حضرت زهرا (س) را مصيبت عظمايي دانستند که مايه رسوايي امت صدر اسلام است که نتوانستند ارزش آن بانوي بي همتاي عالم را درک کنند.

ایشان میزان شناسایی مردم آن روزگار از حضرت زهرا (س) درحد ظلم بر آن حضرت دانستند و تاکید کردند:  اينکه آن حضرت را در روشني روز زدند و در تاريکي شب دفن کردند، يعني آن مقدار از وجود فاطمه که ظاهر بود مورد ستم واقع شد و آن مقدار که پنهان بود، هرگز تکريم نشد.  اين روشنايي روز و تاريکي شب، کنايه از درک و عدم درک است.

خطیب نماز جمعه ی خمام با اشاره به دستاوردهای جدید ایران اسلامی در زمینه ی انرژی هسته ای، انرژی در جامعه را همچون خون در بدن موجب حرکت و حیات دانستند و اضافه کردند: همه کشورها به دنبال در اختيار گرفتن انرژي بيشتر هستند و با توجه به منابع محدود انرژي هاي فسيلي، به سمت انرژي هاي جديدي مانند انرژي بادي، آبي و مخصوصاً هسته اي رفته اند. زيرا مقدار انرژي که از شکسته شدن اتم هاي يک گرم اورانيوم حاصل مي شود برابر است با مقدار انرژي که از سوخت5/2 تن زغال بدست مي آيد. مضافاً بر اينکه آلودگي کمتري هم دارد.

مسجد جامع خمام

حجت الاسلام عاشوری ایستادگی ملت ایران برای ملی کردن صنعت نفت در 62 سال قبل را بسیار حساس تر از ايستادگي  کنوني به پاي ملي کردن صنعت هسته اي دانستند و اضافه کردند: در آن زمان حکومت پادشاهي، وابسته به غرب بود، دولت توان اقتصادي و نظامي چنداني نداشت و کشور در هيچ يک از محصولات مصرفي، خودکفا نبود. دشمن مستکبر انگلستان هم تهديد به حمله نظامي و حرکت ناوهاي جنگي و اعزام 4هزار چترباز کرده بود. لکن ملت ايران بدون هيچ واهمه­اي مقاومت کردند و حضرت آيت الله کاشاني(ره) اعلام کردند که اگر دخالت نظامي کنيد، حکم جهاد صادر خواهم کرد و خوزستان را برايتان جهنم خواهيم ساخت. آنها نيز پس از مدت ها هياهو و جنجال در عرصه هاي بين المللي، مجبور شدند فقط به اعمال  برخي از تحريم ها اکتفا کنند و عرصه نبرد را به ملت ايران واگذار نمايند.

ایشان در پایان ، 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند و با اشاره به زلزله اخیر بوشهر، کمک های نقدی مردم در سراسر کشور را تسکین دهنده ی بخشی از آلام مردم زلزله زده دانستند.

 

انتهای پیام/62


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads