کد خبر: 228192 - تاریخ: یکشنبه، 29 ژانویه 2023 - 17:47

اجرای طرح ملی کالابرگ در گیلان/ بازار نوروزی زیرذره بین است

رئیس سازمان صمت گیلان از اجرای طرح ملی کالابرگ در این استان خبر داد و گفت: همه دستگاه ها باید مشارکت حمایتی داشته باشند.

به گزارش خوبان، تیمور پورحیدری بعدازظهر یکشنبه در نشست ستاد تنظبم بازار استان گیلان، با اشاره به نوسانات قیمت پیاز در بازار، اظهار کرد: افزایش قیمت پیاز متاثر از کاهش میزان تولید و صادرات این محصول است‌.

وی با اشاره به اینکه برخی سردخانه های گیلان از پذیرش مرغ خودداری کردند، افزود: ۴۸ سردخانه در استان وجود دارد که ۵ سردخانه زیرصفر با شرکت پشتیبانی امور دام فعالیت می کند.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به ظرفیت ۵ هزار تنی ذخیره سازی در سردخانه های طرف قرارداد با شرکت پشتیبانی امور دام، اضافه کرد: با نشست ها و رایزنی های صورت گرفته مشکل ذخیره سازی مرغ منجمد تا حدودی برطرف شده است.

پورحیدری از اجرای طرح نظارتی بازار در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: طرح نوروزی از ۱۵ اسفند امسال آغاز تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با تاکید بر جلوگیری از افزایش قیمت ها در بازار، افزود: در ایام طرح نظارتی نوروز، بازار گیلان به جدیت پیگیری و کنترل شده و با هرگونه افزایش قیمت در این ایام به جد برخورد می شود.

رئیس صمت گیلان با اشاره به خروج قابل توجه دام زنده از کشور، بیان کرد: نگاه صادرات محور به دام زنده از یک سو و کاهش تولید دام از سوی دیگر موجب افزایش قیمت ها شده است.

پورحیدری با تاکید بر افزایش تولید دام سبک برای تامین نیازهای کشور، اضافه کرد: هزینه های پرورش دام و پرواربندی دام سبک و سنگین موجب دلسردی دامداران و فعالین این بخش شده است.

وی از اجرای طرح ملی کالابرگ در گیلان خبر داد و افزود: اجرای طرح ملی کالابرگ در دست بررسی و انجام است و می طلبد در این بخش همه دستگاه ها مشارکت حمایتی داشته باشند.

کد خبر 5695304
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads