کد خبر: 227357 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 دسامبر 2022 - 14:30

استاندار گیلان: شرکتهای دانش بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات هستند

استاندار گیلان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات به حوزه پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ محدودیتی وجود ندارد، گفت: اولویت پرداخت تسهیلات در گیلان مربوط به این مجموعه هاست و هیچ مدیری حق تخطی در این زمینه را ندارد.

به گزارش خوبان ، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان با بیان اینکه نیاز به پژوهش با توجه به شرایط امروز جامعه مشهود است، افزود: راهی جز حرکت در مدار پژوهش نداریم از این‌رو پژوهشگران باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین‌ اظهار داشت: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که نگاه هوشمندانه نسبت به بخش تولید، اقتصاد، معیشت به ویژه موضوع دانش بنیان دارند و همواره بر این حوزه تاکید نموده اند از این رو همه ما باید به این مهم توجه جدی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دانشگاه ها باید از آموزش محوربودن به سمت پژوهش محوری و دانشگاه های نسل چهارم حرکت کنند، اضافه کرد: لازمه تحقق دانشگاه نسل چهارم و کارآفرین، تکمیل حلقه پژوهش و حرکت در این مسیر است.

عباسی با اشاره به اهمیت کار تحقیق و پژوهش پژوهشگران بیان داشت: پژوهشگر با نگاه نقادانه و موشکافانه به مسائل و مشکلات ایراد وارد کرده و در ذهن خود سوال مطرح می‌کند و با پاسخگویی راه حل را ارائه می‌دهد، او تنها ایراد نمی‌گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به پژوهشگران، منابع انسانی را مهمترین ظرفیت استان و کشور خواند و ادامه داد: محققان، پژوهشگران و جوانان از سرمایه‌ها، ظرفیت‌ها و داشته‌های ما در این استان هستند که باید مورد توجه قرارگیرند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به ایده‌ها، تولیدات پژوهشگران، تجاری‌سازی و تبدیل آن به ثروت بی‌توجه باشیم، افزود: امسال همه مدیران را مکلف کردیم تا سهم پژوهش را صرف همین حوزه نمایند، اگر ریالی از این سهم در جای دیگری هزینه شود، آن مدیر در پست خود نمی ماند.

نماینده عالی گیلان با تاکید بر اینکه پژوهشگر و نخبه برای ثبت ایده و مراحل تجاری سازی آن نباید دنبال بوروکراسی باشد، خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان موظفند در تجاری سازی دانشی که توسط پژوهشگران گیلان تولید شده، کمک و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

عباسی خطاب به پژوهشگران شرکت کننده در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان عنوان کرد: شما مایه مباهات ما هستید و با افتخار کنار شما هستیم و از شما حمایت می کنیم.

در پایان این مراسم، ۲۳ نفر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان گیلان تقدیر شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads