کد خبر: 22732 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 آوریل 2013 - 13:47

ثبت احوال:کارت‌های ملی جمع آوری می‌شوند

خوبان خبر: معاون اسناد هویت سازمان ثبت احوال کشور، از جمع آوری کارت های ملی و جایگزینی کارت هوشمند خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون اسناد هویت سازمان ثبت احوال کشور، از جمع آوری کارت های ملی و جایگزینی کارت هوشمند خبر داد.

اسماعیلی کارت های شناسایی برابر مصوبه‌ای که در سال 90 از هیات وزیران گرفته شده و به واسطه آغاز عملیات اجرایی کارت های هوشمند ملی در سال 91 و 92 تمامی کارت های شناسایی ملی اعتبارشان تا پایان سال 92 تمدید شده، برابر مصوبه هیات وزیران در سال جاری، کارت‌های هوشمند جایگزین این کارت ها و اعتبارشان منقضی خواهد شد.

وی با اشاره به تعویض کارت های ابلاغی آبی افزود: در صورتی که افرادی هنوز کارت های ابلاغی شماره ملی آبی رنگ را در اختیار دارند با مراجعه به ادارات ثبت احوال می توانند کارت شناسایی ملی یا کارت شناسایی هوشمند دریافت کنند.

اسماعیلی در ادامه گفت: حدود 61.5 میلیون نفر افراد واجد شرایط دارای کارت اند 97 درصد پوشش صدور کارت شناسایی برای ایرانیان در داخل و خارج از کشور داریم.

وی در پایان با اشاره به کارت های ملی مفقود شده افزود: افرادی که کارت‌های ملی آن ها گم شده با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال می توانند کارت شناسایی دریافت کننده کارت ملی تا 7 سال اعتبار دارد افرادی که کارت های شناسایی آن ها منقضی شده تا پایان سال 92 تمدید خواهد شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads