کد خبر: 227318 - تاریخ: سه‌شنبه، 6 دسامبر 2022 - 16:44

پروژه خط آهن رشت – کاسپین به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی رسید

پردل نژاد ضمن اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه خط آهن رشت به انزلی گفت: برای اتمام این پروژه به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

به گزارش خوبان  به نقل از شبستان، محمد پردل نژاد شامگاه دوشنبه در برنامه گفت‌وگوی خبری با موضوع روند ساخت راه‌آهن رشت به انزلی و رشت به آستارا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از ۳۵ کیلومتر راه آهن رشت به انزلی ریل‌گذاری شده است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گیلان عنوان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی راه آهن رشت به انزلی ۸۳ درصد است و در مجموع این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی رسیده است.

 
پردل نژاد تامین خاک لازم برای تثبیت اراضی شالیزاری و باغی را یکی از چالش‌های این پروژه ذکر کرد و یادآور شد: با مساعدت جمعی توانستیم این چالش را پشت سر بگذاریم اما دو چالش جدید در مسیر اجرای پروژه رشت به انزلی پدید آمده است.

وی از چالش تامین خاک مناسب در پروژه ریلی رشت به کاسپین خبر داد و تصریح کرد: این پروژه هم اینک به لایه‌های فوقانی رسیده و این چالش جدی‌تر شده است و قرار است با کمک استاندار و مدیران ارشد گیلان تامین خاک و مصالح از سد سنگر انجام شود.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گیلان دومین چالش پروژه ریلی رشت به انزلی را تامین منابع مالی ذکر کرد و گفت: هزینه کرد ما تاکنون در این پروژه هزار میلیارد تومان بوده است و پیش بینی میشود برای اتمام پروژه به هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

پردل نژاد اذعان کرد: از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومانی که ذکر شد ۷۵۰ میلیارد تومان را برای انجام فاز اول پروژه برای رسیدن به کاسپین نیاز داریم و مابقی باید صرف ساخت خطوط بین راهی، تقاطع‌ها و تکمیل خطوط ایستگاهی شود.

وی ابراز داشت: بعد از سفر ریاست جمهوری به گیلان و در اسفند ماه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن رشت به انزلی تخصیص داده شد و سبب شد پروژه از پیشرفت ۶۹ درصدی به پیشرفت ۷۵ درصدی برسد.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گیلان افزود: در حال حاضر ۱۸۵ میلیارد تومان اعم از نقدی و اسناد خزانه به پروژه رشت به انزلی تخصیص پیدا کرده است و امیدواریم پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

پردل نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا واقعا پروژه ریلی رشت به انزلی تا پایان سال به اتمام می‌رسد هم عنوان کرد: این امر ارتباط مستقیمی با تامین منابع مالی متناسب و مستمر و خاک و مصالح دارد.

وی ضمن ابراز تردید از بهره‌برداری پروژه رشت به انزلی در پایان سال اضافه کرد: پل بزرگ منطقه آزاد انزلی از جمله نقاط بسیار مهم پروژه راه آهن رشت به انزلی محسوب می‌شود که ۲۶۰ متر طول دارد و در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی رسیده است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان گیلان در مورد خط آهن رشت به آستارا هم اظهار داشت: طول این پروژه حدود ۱۶۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در موازات خط آهن رشت به انزلی صد در صد انجام گرفت همچنین پروژه از سمت آستارا هم به مناقصه گذاشته شد که برنده آن هم مشخص شد.

پردل نژاد با بیان اینکه در صورت تامین مصالح و منابع مالی خط آهن رشت به آستارا می‌تواند ۳ تا چهارساله به اتمام برسد خاطرنشان کرد: باقیمانده زیرسازی پروژه رشت به آستارا و روسازی کل محور و ایستگاه‌ها در قالب ترک تشریفات مناقصه از سوی وزارت راه از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست شده تا به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپرده شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads