کد خبر: 227286 - تاریخ: یکشنبه، 4 دسامبر 2022 - 17:43

کاهش ۳۶ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود نسبت به سال قبل

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه ای گیلان، از کاهش ۳۶ درصدی آب پشت سد سفیدرود نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خوبان خبر ، مرتضی میرزایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درحال حاضر ۴۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد شهر بیجار ذخیره شده است، اظهار کرد: این میزان نسبت به ۱۰۰ میلیون متر مکعب ذخیره سال گذشته در همین زمان بیش از  ۶۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی افزود: هم اینک دبی ورودی آب به سد شهر بیجار به طور متوسط حدود نیم‌متر مکعب بر ثانیه است اما طی سال گذشته در همین زمان بیش از سه متر مکعب بر ثانیه آب وارد مخزن سد شهر بیجار می شد.

میرزایی ادامه داد: سد مخزنی شهر بیجار در ۳۵ کیلومتری شهر رشت واقع شده و از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی با حجم کل مخزن ۱۰۵ میلیون مترمکعب و حجم آب قابل تنظیم سالانه ۱۶۵ میلیون مترمکعب است. این سد، بر روی رودخانه زیلکی که آب بسیار مناسبی دارد، قرار گرفته است.

وی در ادامه از کاهش ۳۶ درصدی ذخیره سد سفید رود خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره آب این سد ۱۲۰ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۸ میلیون متر مکعب بوده است.

میرزایی ورودی آب به سد سفیدرود را در حال حاضر ۱۲ متر بر ثانیه عنوان و بیان کرد: ورودی آب در سال گذشته در همین زمان ۲۰ متر مکعب بر ثانیه بود.

گفتنی است؛ سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان هم در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۱ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان را تامین می‌کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads