کد خبر: 227227 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 دسامبر 2022 - 17:47

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت شاخص‌های مطالعه را ارتقا می دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کتابخانه های کشور امروزه نقش پررنگی و اثرگذاری در ترویج فرهنگ دارد، گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت شاخص‌های مطالعه را ارتقا می دهد.

به گزارش خوبان،  محمدمهدی اسماعیلی بعد از ظهر پنج شنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت، این مجموعه را یکی از مراکز مهم فرهنگی استان گیلان برشمرد و اظهار کرد: شبکه کتابخانه های کشور امروزه نقش پررنگی و اثرگذاری در ترویج فرهنگ دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین کتابخانه شمال کشور است، افزود: این مجموعه با زیربنای ۷۲۰۰ متر یکی از کتابخانه های بزرگ و مهم کشور است و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر به بهره برداری کامل برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب کتابخانه مرکزی رشت، بیان کرد: این کتابخانه ظرفیت آرشیو ۲۵۰ هزار نسخه کتاب و ۵۰ هزار نشریه و روزنامه را دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت فرصت کم نظیری برای اعتلای فرهنگی گیلان است، گفت: دولت سیزدهم نسبت فرهنگ و هنر دغدغه مند است و این مهم در بخش‌های مختلف دیده شده است.

وی با تاکید بر برقراری عدالت فرهنگی در کشور، افزود: اهتمام در برقراری عدالت فرهنگی از دغدغه‌های دولت است و به صورت جدی دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثمرات راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت، بیان کرد: راه اندازی این مجموعه شاخص‌های مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا می‌دهد.

کد خبر 5644656

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. مریم
     | 2022/12/4 - 10:49
    پاسخ

    با سلام
    لطفا کتابخانه خمام رو دریابید
    ما اعضای کتابخانه داریم یخ می زنیم.
    کسی جوابگو نیست.
    سالن مطالعه رو کوچیک کردن فکری به حال سیستم گرمایش نکردند.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads