کد خبر: 226987 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 نوامبر 2022 - 10:28

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان مطرح کرد؛

ضرب الاجل رئیس دادگستری گیلان برای ممانعت از ورود فاضلاب به دریا

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از ضرب الاجل ۶ ماهه رئیس کل دادگستری استان به مسئولان برای ممانعت از ورود فاضلاب ها به دریا خبر داد.

به گزارش خوبان خبر، خجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان از کانال انصارالحسین شهرستان انزلی در راستای ممانعت از ورود فاضلاب‌های خانگی به دریا و هدایت آن به تصفیه خانه بازدید کرد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های دستگاه قضائی صیانت از محیط زیست است، تصریح کرد: ورود فاضلاب و پساب مسافرخانه‌ها، اماکن مسکونی و صنایع به رودخانه‌ها و دریا که از عدم مدیریت صحیح ناشی می‌شود موجبات آلودگی دریا و رودخانه‌ها را فراهم می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: حسب دستور ریاست کل دادگستری استان گیلان متولیان امر مکلف شدند در این منطقه ظرف شش ماه، آب‌های زائد، پساب‌ها و فاضلاب را به مسیر اصلی که منتهی به تصفیه خانه می‌شود هدایت کنند تا از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری شود.

آقایی با بیان اینکه این مساله در قانون جرم انگاری شده و در صورت عدم هدایت پساب‌ها به تصفیه خانه، محیط زیست می‌تواند از مسئولان مربوطه شکایت کرده و متخلفین تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند، افزود: با مدیرانی که در انجام وظایف خود کوتاهی نموده و ترک فعل داشته باشند برخورد قانونی صورت گرفته و باید پاسخگو باشند.

کد خبر 5634065
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads