کد خبر: 226950 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 نوامبر 2022 - 07:52

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان:

ظرفیت های گردشگری تاریخی گیلان مغفول مانده است

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه توجه به گردشگری تاریخی استان گیلان را متحول می کند، گفت: ظرفیت های گردشگری تاریخی گیلان مغفول مانده؛ این در حالی است که ۳۰۰ بنای تاریخی داریم که ۲۲۱ بنا در اختیار دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خوبان، ولی جهانی در افتتاحیه نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری در استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش و نمایشگاه برای نخستین بار در کشور، اظهار کرد: با محوریت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این همایش در همه استان ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه گیلان فرصت های بزرگ سرمایه گذاری دارد، افزود: به دنبال تلفیق گردشگری تاریخی و طبیعی هستیم، زیرا ظرفیت های گردشگری تاریخی گیلان مغفول مانده؛ این در حالی است که ۳۰۰ بنای تاریخی داریم که ۲۲۱ بنا در اختیار دستگاه های اجرایی است که به زودی فرایند مرمت آنها برای سرمایه گذاری و راه اندازی موزه ها و کافه موزه ها و هتل ها و… اجرایی می شود.

مدیرکل با اشاره به فرامین رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور و پیگیری های وزیر میراث فرهنگی و حمایت های استاندار گیلان در حوزه گردشگری، بیان کرد: در فرایندهای سرمایه گذاری به دنبال اشتغال آفرینی هستیم.

جهانی با بیان اینکه توجه به گردشگری تاریخی استان گیلان را متحول می کند، گفت: در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری گیلان ۶۰ غرفه از ۴۶ شهرداری از مجموع ۵۲ شهر استان داریم.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰۰ بنای تاریخی و طبیعی در گیلان، خاطرنشان کرد: اولویت اداره کل میراث فرهنگی استان اتمام پروژه های نیمه تمام گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در شش ماهه امسال ۴۲ میلیون نفر اقامت مسافر در استان با رشد ۱۵۱ درصدی داشتیم، یادآور شد: حجم ورودی مسافر استان ۵۲ میلیون نفر است که رشد ۱۰۵ درصدی را نشان می دهد. در بخش بازدید از موزه ها نیز شاهد رشد ۱۷۰ درصدی هستیم.

وی با اشاره به ورود ۳۰۷۱ گردشگری خارجی به گیلان، تاکید کرد: طی مدت مذکور موفق به صدور موافقت اصولی برای ۵۳ واحد گردشگری با حجم سرمایه کذاری ۴۷۳۰ میلیارد تومان شدیم.

جهانی از برگزاری ۲۰۰ برنامه فرهنگی حوزه گردشگری همچون جشنواره های چای و توت فرهنگی و بهار نارنج و… خبر داد و افزود: به زودی شاهد ثبت جهانی ماسوله بعد از ۱۷ سال خواهیم بود.

زهرا جهانی، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز، هدف از برگزاری این همایش و نمایشگاه را در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب پیرامون اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: به دنبال تقویت اقتصاد درون گرا و توجه به ظرفیت های مولد که موجب پیشرفت مناطق و اشغال پایدار می شود هستیم.

وی با تاکید بر لزوم معرفی فرصت های ویژه سرمایه گذاری در شهرستان ها در برش گردشگری، افزود: در نمایشگاه مذکور ۴۶ شهرداری و پنج دستگاه طی سه روز به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری منطقه خود خواهد پرداخت.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه ترغیب سرمایه گذاران و کارآفرینان نخستین گام در حوزه توسعه اقتصاد گردشگری است، اضافه کرد: رونق اقتصادی اشتغالزایی و کارآفرینی را به دنبال دارد.

جهانی گیلان را مستعدترین سرزمین برای صنعت گردشگری دانست و یادآور شد: باید روند اخذ محوزهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را تسریع ببخشیم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads